Vastaa

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Varmistus:
Hyvän vastakohta on yleensä:
Tämän tekstin väri on?:

Huomaathan, että viestisi tulee JULKISELLE alueelle.

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Yhteenveto

Kirjoittanut: paavo
« : Su 31.05.2020 07:52:54 »

 :think:

Jaa, hyvä tietää
Kirjoittanut: jta
« : La 30.05.2020 20:50:53 »

Toisella selaimella sain kuvan paikan näkyyn ja kun laittoi että näytä kuva niin huutaa kirjautumista.

Muillakin foorumeilla on ollu viimeaikoina näitä samaisia ongelmia näiden drivesta tulevien kuvien kanssa.
Kirjoittanut: paavo
« : La 30.05.2020 20:35:23 »

 :lach:

Kyllä minulla näkyy kuva tuossa
Kirjoittanut: jta
« : La 30.05.2020 19:59:57 »

Tuossa vissiin pitäis olla kuva?  :think:

Vaan järkevämpihän tuo hana oli ulkopuolelle laittaa kun sen verran idioottimaisessa paikassa kerta oli. Olisit laittanut sähkösen venttiilin ja napin kojelautaan niin oisit saanu ajonaikana tyhjennellä jos joku roikkuu perässä kiinni.  :hihi:
Kirjoittanut: paavo
« : La 30.05.2020 13:04:21 »

On taas tapahtunut ::osmoke

Minä kyllästyin tuohon harmaavesisäiliöön ja värkkäsin siihen ulkopuolelle hanan.
Tuon tyhjennyskahvahan on idioottimaisesti sängyn alla :facepalm: Eikä tuo ole toiminut uutenakaan.
Korjaaminen takuuseenkaan ei kiinnostanut koska käytettävyys on nolla.

Toi kävi suoraan putken päähän, liimaa vaan väliin.
Säiliö on lämmitettykin, mutta ei me talvella vaunuilla ainakaan vielä, toi vitutti kun heti piti laittaa purkki alle kun leiriytyi, nyt voi
tyhjentää ajokaivoon tai sit kun haluaa, purkkiin.

Toi ei ole niin matalalla kuin näyttää :jees:

Kirjoittanut: jta
« : Pe 29.05.2020 21:19:40 »

Ja nyt kun on tuo akun lataus varmistettu niin uskalti laittaa vähän paremmat valot. 10 pientä led-valaisinta laittelin. Kirkkaat nuo on ja sävy on hyvä eli ei mikään kusen keltanen eikä sininen. Virrankulutuskaan ollut kuin 1,1A @13,8V. Johdothan noista piti lyhennellä sopivan mittasiksi niin laittelin kolvauspisteen tuonne vaunuun väliaikasesti niin ei tarvinnut juosta kokoajan sisällä.



Heitin myöskin tuon yläpetin likaisen patjan kartanolle ja laittelin tavaratilan mattoa tuonne pohjalle liukuesteeksi jos tuolla jotain tavaraa säilyttää. Selvisi myöskin samalla miksi ei tuo yläpeti kääntynyt ylös. Oli yksi ruuvi päässyt perääntyyn tuosta alumiinikiskosta minkä varassa peti on. Väkisellä lyömällä sai pedin ylös ja löytyi sille muovinapukallekkin syy että miksi oli tuolla seinällä. Näkyi saavan lukittua ylös tuon pedin jos muuttaa alapetin istumapaikoiksi niin saapi lisää päätilaa. Toinen noista napukoista kun oli jo revitty pois niin tekasin vanerista uudet molemmin puolin.

Kirjoittanut: jta
« : Pe 29.05.2020 21:07:03 »

Lälläri antennillekkin on nyt läpivienti tehtynä.

Kirjoittanut: jta
« : Pe 29.05.2020 21:03:43 »

Ei varmaan ihan viime vuosina ollu vaunun kattoa pesty kun mustaa levää jo kasvoi vaan pinelinella ja harjalla kuitenkin lähti aika hyvin puhtaaksi. Ja en tiedä että onko tuolla penskat juossu ja hakannu jääkiekkomailalla tuota kattoa kun on aivan hirveän kolonen ja melko teräviäkin koloja osa. No jokatapauksessa paneeli on nyt liimattu katolle ja läpivientikin liimattu paikoilleen ja lataussäädin masennettu katkasijapaneelin alle. Paremmin uskaltaa nyt vaunussa radiotakin kuunnella kun tuo pitää akun latingissa. Tuossa keskiviikkonakin vaikka vettä sateli niin näkyi kuitenkin 0,5 ampeeria pukkaavan.

Kirjoittanut: jta
« : Ti 19.05.2020 14:46:51 »

Ja puuhaa on vielä niin ettei lopukkaan. Sais vaan tuon laiskuuden jotenkin kitkettyä pois niin saisi vähän nopeammin aikaseksi jotain.
Kirjoittanut: paavo
« : Ti 19.05.2020 05:35:58 »

Jo on ollu puuhaa ::osmoke
Kirjoittanut: jta
« : Ti 19.05.2020 00:07:41 »

Pakoputkistoakin on tässä hiljalleen rakenneltu. Alkukäyrä pysyy muokkaamattomana mutta kattia joutui vähän muokkaan. Katkaisu sopivasta kohtaa niin ei jäänyt ahdistavaa kohtaa kun laitteli 2" lähdön tuohon. Ja sitten vielä "pinotexia" (lue: kuuman kestävää maalia) pintaan niin vanhakin nuortui. Seuraavaksi pitääkin laittaa joustoliitos kun pakoputken kiinnitys ei tule alkuperäisellä tavalla niin ei pääse samanlailla antaan periksi kannakkeet.

Tuli hommattua tuo putkentaivutin niin saakin suorasta tavarasta tehdä justiinsa sopivan (tai sellaisen kuin sattuu tuleen :psp: ) putkiston. Vaimentimet tulee oleen Simonsin 2" läpivirtaavat kun sellaiset sai paikallisesta varaosaliikkeestä kohtuulliseen hintaan. Alkaa oleen nuo tarvikepöntötkin jo melkolailla tilaustavaraa ettei enää pidetä hyllyssä. Taitaa tosin uudemmissa autoissa oleenkin ettei noita putkistoja enää saa rakennella ihan vapaasti.

Kirjoittanut: jta
« : Ma 18.05.2020 23:47:59 »

Tankkihan piti myöskin vaihtaa ruiskumallin sellaiseen. Oli varsin karun näköinen tuo tankki niin piti vähän ensin entrata ennenkuin laittoi paikoilleen. Ilmeisesti anturin tiiviste joskus vuotanut kun oli melko kerros silikoonia laitettu päälle. Tiiviste olikin kyllä melko sulaneen näköinen. Sisältä oli vähän ruosteessa ja vanha bensa tarttunut tankin seinämiin sai parina iltana oksaalihappokylpyjä. Oli mennyt jo tuo jauhe 2016 vanhaksi niin ei tainnut enää olla sitä parasta tehoa jäljellä kun tuntui ettei ruoste meinaa irrota mutta lähti tuolta kuitenkin enimmät ruosteet ja liat pois.

Tankissa oli myöskin painauma toisella puolen ja selvisikin että on ollut jäärata autossa tämä joten selittääkin tuon painauman. Sen sai kuitenkin hyvin suoristuun sopivista kohdista sisäpuolelta paineli sorkkaraudalla. Tuon jälkiin tarvikin enää vain maalinpoiston ja uudet maalit pintaan niin ei tuo paljoa uudesta häpeä kun vielä laitteli uuden pumppuasetelman paikoilleen.

Uusi kumi vielä tankin ja korin väliin ja tankkia paikoilleen. Samalla tuli uusittua myös letkut tankin puolelle vaikka ei nuo montaa vuotta vanhat vielä olleet vaan kun olivat tuota bilteman sulavaa bensaletkua niin parempi vaihtaa kun nyt tulee mukaan vielä isompi paine. Sähkötkin sai kätevästi kun anturin johdothan kävi suoraan alkuperäisiin kiinni ja pumpun virtajohdon sai kulkeen samaan nippuun kuin anturin johdotuksenkin. Sopivasti oli vielä yksi paikka vapaana liitinkotelossa mikä oli tuossa takapenkin takana niin sai sen kautta vedettyä tuon virtajohdon.

Kirjoittanut: jta
« : Ma 18.05.2020 23:21:59 »

Sähköjä on saatu tehtyä ja osia soviteltu paikoilleen. Rasittavaa touhua tuo moottorin johtosarjan teko kun jatkuvaa sovittamista ja poista ottamista ja aina huomaa että jotain puuttuu tai joutuu muokkaan.   :psycho: No nyt tämän hetken tilanne on että tarvii enää etanolianturille vetää virta ja maa johto niin pääsisi jo toivottavasti viimeistää kertaa sovittaan johtosarjaa paikoilleen. Flektinohjauskin tulee toimiin moottorinohjaimen kautta niin pitää pari muutosta tehdä sulakerasian johdotuksiin kun tuo on vielä alkuperäisen mukainen eli ohjaus tulisi flektin anturilta.

Lada foorumilaiselta ostin hiilipöntön mistä oli toinen pilli katkennut mutta ystävällisesti hän olikin laittanut messinkisen putkenpätkän mukaan niin oli helppo korjata tuo.

Uusia osia myöskin hommailtu eli pohjapanssaria, etanolianturia jne...

[/URL
Kirjoittanut: jta
« : Ma 18.05.2020 22:55:47 »

Jos vähän tuota autojuttuakin.

Jäähdytin piti korjata kun tyypilliseen tapaan ylävesiletkun lähtö oli alkanut murtuun irti. Sama oli myös alkanut alavesiletkun lähdössä tapahtuun ja samoiten alkavana myöskin flektin anturin juuressa. Kävin hommaan koritinaa ja juotospastaa kun tuota lyijyllistä juotostinaa ei oikein meinaa enää saada.

Putsailin ensin maalit sun muut pois soodapuhaltamalla ja sitten vielä teräsharjalla/hiomapaperilla loput liat ja rasvanpoisto jarrukliinerillä. Juotospastaa melko reilusti lähdön ympärille ja tuollasella käsimallin kaasutoholla ensin kunnollinen lämmitys messingille ja siitä sitten tuota tinatankoa sulatteleen. Pitäisi hommata/tehdä puinen työkalu tuon tinan levittämiseen kun tuo iso meisseli ei oikein ole sovelias työkalu. Meinaa tuo tina tarttua enemmän siihen meisseliin kun ei saa pidettyä sitä riittävän kuumana. Ihmeen hyvin tuo kuitenkin onnistui vaikka työtavat ei oikeaoppiset olleet ja muutenkin ekaa kertaa tuon koritinan kanssa touhusi. Vielä maalit pintaan jäähdyttimeen niin hyvähän tuosta tuli. Samalla tuli myöskin maalattua tuo flektin teline ja vaihdoin uudet kumipuslatkin samalla. Jäähdyttimen allekkin tuli uudet tukikumit.

Kirjoittanut: jta
« : Ma 18.05.2020 22:14:21 »

Vaunuun saatu myöskin ovilukko vaihdettua ja kaasukoteloon vaihdettu uudet lukitussalvat ja kahva laitettu. Uudet etuheijastimetkin tuli vaihdettua. Tuo ovilukon vaihtokaan ei nyt menny ihan niinkuin piti. Meinasin jäädä kertaalleen ulos kun en vaihdon jälkeen hoksannutkaan testata kahvan toimintaa ulkopuolelta vaan pelkästään sisäpuolelta. Paiskasin oven kiinni samalla kun lähdin varastossa pyörähtään ja takaisin tullessa totesin että eipä ovi aukeakkaan. Ei siinä auttanut kuin hakea varastosta yleisavain että sai oven auki.  ::hihsmoke Tuon korotuspalan myötä kävikin niin ettei kahvan tappi yltänytkään enää pyöräyttään lukkoa auki niin joutui vähän patenttia tekeen. Piti tuohon ovenpieleenkin laittaa vähän paksumpaa rautaa kun lukkolipareen ja ovenpielen väliin jäi useamman millin rako. Olisi muuten jäänyt ovi kolkattaan. Nyt ei parane avainta hukata kun enää ei ihan helpolla pääsekkään sorkkaraudalla sisälle.  :psycho:




Ja tietenkin sitä pitää jotain radioihinkin liittyvää olla niin tekasin läpiviennin antennikaapelille jostain kiinalaisesta pistorasiasta. Pitäisi vain jossain välissä tehdä seinään reikä ja laittaa tuo paikoilleen.





alternate login