News:

Apache Discord:
https://discord.gg/P5uVQ9UH3j

Main Menu

Kalorihöpinää

Started by Kalikka, Fri 23.02.2007 21:26:27 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalikka

Notta kele!

Onko kukaan pannut merkille kun ihmiset puhuvat kaloreista? Esim. "tässä patukassa on 330 KALORIA /100g" Tai jotta "kolmen ja puolen tunnin lenkki kuluttaa 400 KALORIA"

Siis muohan tässä henkilökohtaisesti häiritsee v*tusti se kun kuitenkin tarkoittavat kCal, KILOKALORIA, tuhatta kaloria. Onhan sillä vähän eroa onko patukassa 330 vaiko 3300000 kaloria?

Sitten jos puhutaan matkasta, 10km, nii se on näille tyypeille vesiselvä juttu. Kuitenkin virhemarginaali on tasan yhtä suuri väittää kymmentä kilometriä kymmeneksi metriksi.

Kuinkakohan mahtais naama venähtää kun selittää jollekkin matkaa olevan vielä 10 metriä, varsinkin jos tarkoittaa 10 kilometriä?

Kerran meni hermot selittää naiselle mitä v*tun eroa se pieni k siinä edessä meinaa. Ja sen vissiin huomaa.

Kastori

vieläkun osattais käyttää niie kaloreiden sijasta jouleja.. :kahvi:

Sauva

:nopsu: ei ossoo..kalorit on jotennii helepompia jymmärtää,varsinki ku niihin on tottunna. :jepso:

nahkaparturi

mie en viitsi noista kaloreista välittää edes sen paskan vertaa miksi ne matkan varrella puristuu :kahvi:
So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy

bone

eukolle on työn puolesta tärkeää tuo mitä syö,, tulee ittekki katteltua ku minä sen ruoan kuiski teen
Onko amerikka taivas, onko jumala siellä. Onko persoonallisuus oman menestyksen tiellä. maaseutuvaipunut kyyneliin sillä jumala on muuttanut kaupunkiin.

Sauva

Quote from: nahkaparturi on Fri 23.02.2007 22:28:27 (UTC+0200)
mie en viitsi noista kaloreista välittää edes sen paskan vertaa miksi ne matkan varrella puristuu :kahvi:
:kerpele: hyvä son tommosen kusimadon syödä vaikka mitä! :cray: (näin siut kuvista, hoikkeliini :ras:) mun pitää kattoo..kaikki tarttuu lonkkiin...

paavo

Hyvältä sä näytät. Älä hillu. ::lsmoke

Joulet on ollu kälytösä pitkän aikaa. Puhutaan kymmenistä vuosista, mutta alkukiihkon jälkeen ollaan näemmä hiljallen palattu entiseen. Onhan HV:t räyhäkkäämpiä automainoksissakin.

humpaloo

Kalikka

Nyt menee ihan offtopikiksi :aatu:

Ongelma oli siinä kun ihmiset, etenkin naiset puhuvat kaloreista, vaikka tarkoittavat kilokaloreita.

vertaa, mun koulumatka on seitsemän METRIÄ (7m) - mun koulumatka on seitsemän KILOMETRIÄ (7Km). 7 Km = 7000m

vertaa, tässä patukassa on kolmesataakahdeksankymmentäviisi KALORIA (385 Cal) - tässä patukassa on kolmesataakahdeksankymmentäviisi KILOKALORIA (385 kCal). 385 kCal = 385000 Cal

Kaikki saatanan kalori ilmoitetaan tuhansina kaloreina, eli kilokaloreina, eli kCal.

Ps.

Myös ne joulet ovat kilojouleja, elikkä 1 kilojoule on 1000 joulea

Odai

Quote from: D.Ildo on Fri 23.02.2007 22:48:14 (UTC+0200)
Quote from: nahkaparturi on Fri 23.02.2007 22:28:27 (UTC+0200)
:kerpele: hyvä son tommosen kusimadon syödä vaikka mitä! :cray: (näin siut kuvista, hoikkeliini :ras:) mun pitää kattoo..kaikki tarttuu lonkkiin...

Opiskelija budjetilla taitaa olla vähän tekemistä tämän asian kanssa.  :blink:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview