News:

Apache IRC:
 #Apachefoorumi
@ irc.irchighway.net

Main Menu

Jeesuksen perse

Started by Swoq, Sun 16.12.2007 02:12:26 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Örtzi

Quote from: Brooke on Sun 16.12.2007 14:06:35 (UTC+0200)
Quote from: örtzi on Sun 16.12.2007 14:03:14 (UTC+0200)
Quote from: Brooke on Sun 16.12.2007 13:59:36 (UTC+0200)
Quote from: örtzi on Sun 16.12.2007 13:42:56 (UTC+0200)
Onhan se ihan hyvä kirja, mutta en sitä mitenkään järisyttävänä pitänyt. Samantapaista on Brownin muukin tuotanto.  Elokuva nyt harvemmin kirjalle kuitenkaan oikeutta antaa. Papillon taitaa olla ainut poikkeus mikä äkkiseltään tulee mieleen. Siinä elokuva on melkein yhtä hyvä kuin kirja. Johtuun ehkä paljon herrojen Steve McQueenin ja Dustin Hoffmanin loistavista roolisuorituksista.
Tykkäsin Taru sormusten herrasta- elokuvista niin paljon että aion vielä lukea kirjan kun kerkiän. Sitä moni sanoo parhaaksi lukemakseen kirjaksi. Nyt on ainakin helppo mielikuvitella miljöö, onko se sitten hyöty vai haitta.. :think:
Pari kertaa olen sen lukenut, ollu kirjahyllyssä jostain 12-vuotiaasta. Harvoin mulle käy niin, että olisin leffan nähny ensin ja sitten vasta lukenut kirjan. Mä tosin luen 1-4 kirjan viikkovauhdilla.
Itekkin pyrin aina ensin lukeen kirjan niinku DaVinci. En kerinnyt leffaan sitä katsoon kun oli kirja vielä kesken. Onko se TSH parempi kirjana kuin leffana?  :think:
Mun mielestä on tavallaan. Tosin elokuvakin oli hyvä, ainut että olin itse hieman erilaiseksi tietyt asiat kuvitellut, kuin miten ne olivat elokuvassa. Voi olla, että mielikuvutus ei saavuta samaa lentoa kun lukee kirjan jälkeenpäin.
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.

Diver

Quote from: örtzi on Sun 16.12.2007 14:10:28 (UTC+0200)
Quote from: Brooke on Sun 16.12.2007 14:06:35 (UTC+0200)
Quote from: örtzi on Sun 16.12.2007 14:03:14 (UTC+0200)
Quote from: Brooke on Sun 16.12.2007 13:59:36 (UTC+0200)
Quote from: örtzi on Sun 16.12.2007 13:42:56 (UTC+0200)
Onhan se ihan hyvä kirja, mutta en sitä mitenkään järisyttävänä pitänyt. Samantapaista on Brownin muukin tuotanto.  Elokuva nyt harvemmin kirjalle kuitenkaan oikeutta antaa. Papillon taitaa olla ainut poikkeus mikä äkkiseltään tulee mieleen. Siinä elokuva on melkein yhtä hyvä kuin kirja. Johtuun ehkä paljon herrojen Steve McQueenin ja Dustin Hoffmanin loistavista roolisuorituksista.
Tykkäsin Taru sormusten herrasta- elokuvista niin paljon että aion vielä lukea kirjan kun kerkiän. Sitä moni sanoo parhaaksi lukemakseen kirjaksi. Nyt on ainakin helppo mielikuvitella miljöö, onko se sitten hyöty vai haitta.. :think:
Pari kertaa olen sen lukenut, ollu kirjahyllyssä jostain 12-vuotiaasta. Harvoin mulle käy niin, että olisin leffan nähny ensin ja sitten vasta lukenut kirjan. Mä tosin luen 1-4 kirjan viikkovauhdilla.
Itekkin pyrin aina ensin lukeen kirjan niinku DaVinci. En kerinnyt leffaan sitä katsoon kun oli kirja vielä kesken. Onko se TSH parempi kirjana kuin leffana?  :think:
Mun mielestä on tavallaan. Tosin elokuvakin oli hyvä, ainut että olin itse hieman erilaiseksi tietyt asiat kuvitellut, kuin miten ne olivat elokuvassa. Voi olla, että mielikuvutus ei saavuta samaa lentoa kun lukee kirjan jälkeenpäin.
Olen täysin samaa mieltä :good:

Odai

Häiritsi todella paljon kun oli nähnyt elokuvat ennen TSH lukemista... On niin paljon tapahtumia mistä ei edes mainita elokuvassa,
yrittää mielessään vähän väkisin oikaista mutkia tarinassa, ja sitten onkin ihan sekaisin missä nyt mennäänkään.
::osmoke

Arathon

LOTR kirja on todella hyvää antia, sisältää tosiaan asioita, joita ei ollut leffoissa, ja Tolkienin kuvailut on välillä melkoista karkkia  :jepso: Kannattaa, ehdottomasti. Hobitinkin voi lukea vaikka ensin. Oikein mukava sekin.
Tule hyvä kakku.

-M-

Kyllä kirja voittaa aina elokuvan  :jepso:

Elokuva on aina riisuttu versio kirjasta, joten on hyvä lukea kirja ennen elokuvan katsomista  :good:

Kastori

davincikoodista luin lontoonkielisen painoksen ja se oli kyllä loistava.. ei ees halunnu kattoa leffaa siitä.. lopulta sitte aloin katton leffaa ja ehin otta kolmet puolen tunnin torkut siinä pätkän aikana..  :kahvi:

nahkaparturi

ainoat kirjat, minkä pohjalta tehdyt elokuvat olen kahtonut on Tuntematon sotilas ja Talvisota, muuen olen jättänyt ne suosiolla väliin, se on kuitenkin kovin mahdollista että ohjaajan ja oma näkemys kirjasta eroaa vähän liikaa
So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy

Sauva

Arathon

Tule hyvä kakku.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview