News:

Apache IRC:
 #Apachefoorumi
@ irc.irchighway.net

Main Menu

Etelän vareksilta ajokortit pois talvisin

Started by D-ude, Tue 08.01.2008 08:13:17 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

D-ude

"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

PajakkiVasseli.com

Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

IsoPahaJolppi

:kerpele: Edelleen olen sitä mieltä, että se keli ei aiheuta niitä kolareita. Kyllä se aiheuttaja löytyy sieltä ratin ja selkänojan välistä.
Ja mitä tulee tuohon nopeuden säätelyyn, niin minusta oli ihan mukavaa ajella täyspitkällä eilen niin, että nopeus vaihteli jossain 60-85 välillä riippuen tien muodosta ja vastaantulevasta liikenteestä.
- Loppukommenttina tähän voisin todeta kuten eräs kokeneempi kolleega joskus kun purnasin tien liukkautta
"Se ei ole kun pinnasta liukas, siellä on kuiva asfaltti alla"
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Hanzuu

Koskaan ei talvi ole ollut ongelma autoillessani,auto pysyy lapasessa kelillä ku kelillä,ennakointi on kai tuo avainsana  :think:
Kaksi kolaria tullut ja molemmilla kerroilla se kuuluisa "joku toinen" ajoi kylkeen,eli syyllinen en ollut minä  :nykytaide:
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

Thrash

Quote from: Diver on Tue 08.01.2008 08:17:30 (UTC+0200)
Teille lappalaisille tiedoksi, että peltikolareiden todennäköisyys kasvaa huomattavasti, kun tiellä on samaan aikaan useampi kuin yksi auto :kahvi:
aika paha kuitti  :lach:

Örtzi

Pääkaupunkiseudulla tuo ajonopeuden sovittaminen keliin tuntuu olevan mahdotonta. Toki talvikeli täällä etelärannikolla on erilainen kuin pohjoisessa, yleensä tie jäätyy ensin peilikirkkaaksi, sitten tulee lunta ja lämmöt kokoajan nollan tienoilla. On huomattavasti liukkaampaa kuin pohjoisemmassa ja sisämaassa.
Nykyautot myös antavat valheellisen turvallisuudentunteen, idiootti ajattelee, että kun on ABS, ESP, luistonestot sun muut niin ei tarvi kelistä välittää. Parikymmentä vuotta sitten kun lunta pyrytti, niin harva sataa ajeli.
Ja 10 000 autoa aamuruuhkassa aiheuttaa varmasti enemmän tilanteita kuin 100. Ja ketä kiinnostaa jos lappalainen tai mustalainen kolarin ajaa?  :psp:
Lehtilööppeihin voitaisiin kyllä keksiä jo jotain uutta tuo ainaisen "talvi yllätti"- tilalle.
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.

Brooke

Quote from: örtzi on Tue 08.01.2008 18:19:37 (UTC+0200)
Lehtilööppeihin voitaisiin kyllä keksiä jo jotain uutta tuo ainaisen "talvi yllätti"- tilalle.
Lukijoiden kannattaisi muutenkin hiukka suodattaa noita lehtien juttuja ettei kaikki ole just niinku he asian muotoilee, nehän siellä oikeen funtsii miten asia saataisiin myyvimpään muotoon puettua ja kun aiheista on pulaa niin niitä keksitään tai kaivetaan jostain vanhoja  ::smoke

Señorita iCola

Tuonpa nyt oman näkökannan esiin tässä kun olen ikäni asunut täällä mualla, ja kerkisin käydä kolme vuotta ihastelemassa stadissakin paikallista liikennekulttuuria. Onhan se selvää että kun täällä peräkylillä tulee vastaan yksi auto/10km että ei niitä vahinkoja paljoa silloin satu, vaikka tiet paikkapaikoin ovatkin aika jäisiä ja liukkaita. Eniten stadin liikenteessä otti pannuun perseessä roikkujat, niitä siellä kyllä riitti ja luulisin että kun malttaisivat vaan turvavälit pitää kunnossa niin näitä "talven yllätyksiä"kin tulisi vähempi. Samanlaisia apinoita on liikenteessä sekä mualla että pääkaupunkiseudulla, hankala verrata kun liikennekulttuuri on niin erilaista ja liikennemäärät myös... Ja jokainenhan meistä, kuten minäkin on keskivertoa parempi kuljettaja  :nykytaide: Jokatapauksessa ois ihan hyvä saada liukkaan kelin koulutustakin sinne päin missä on suurimman osan ajasta paljas asfaltti näkyvissä. Helppoa se on täällä peräkylillä punoa auton perä luisussa kaikki mutkat ja opetella sitä kautta. Vaan eiköhän noita vahinkoja satu itse kullekkin joskus, nimim. pari kertaa penkkaan ajanut.  :psycho:
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

Diver

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview