News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nyyyps

Edellisillä inssinkävijöillä oli teli toiminut, siis ensimmäisellä. Sitä ei sitten laskettu missään välissä alas.
Siinäpä sitten pyörittää, kun joka renkaalla on erilainen pito. Eivät kaikki aja kuivalla asvaltilla.

Muutenkin tämä JAKK panostaa enemmän määrään kuin laatuun.
Autot ovat vanhoja ja käytettyjä, siinä ei mitään pahaa, mutta kun yksikään niistä ei toimi.
Missä on lootavikaa, jotkut pykälät eivät mene päälle ollenkaan.
Toisessa sitten ratissa vapaa liike on melkein puoli kierrosta ennen kuin vastaa mihinkään.
Nahkasileät renkaat. Talvella harjoitusajoissa ei kettinkejä autoissa ollenkaan. Kolme kettinginpätkää, joita vuoroin nakellaan renkaiden alle.
Yksi auto oli kohtuu-uusi, mutta se olikin vuokra-auto, jonka vuokrafirma vei pois, kun JAKK oli maksanut siitä vain ensimmäisen kuun vuokran, eikä ollut tehnyt sopimuksen mukaisia huoltoja.
Yhdessä nupissa jarruttavat vain toisen puolen renkaat.
Autoissa ei ole varahehkuja tai sulakkeita, vaan lampun palaessa täytyy ilmoittaa isoille pomoille, että saataisko anomusta uudesta polttimosta.

Alunperin kouluttaja kyrpäili, ei ollut edes päästämässä inssiin, kun naama ei miellytä. Siirsi käsittelyt 12 tunnin varotusajalla päivälle, joka oli sairaslomaa, eikä päästänyt ajamaan "koska ei ota vastuuta". No, kyseinen henkilö ei muutenkaan ota vastuuta mistään. Ei tiedota aikatauluista kuin kaksi tuntia ennen, kun on häthätää tehnyt ohjelman. Koulutusta aloittaessa täytyy lukujärjestyksien olla valmiina koko kurssin ajalle; tämä rupesi aina perjantaina miettimään, mitä puuttuu, mitäs ensi viikolla otetaan. Työkkärillä piti pelotella, että inssi järjestyi.

Pysykää erossa JAKKin koulutuksista.

Muuatta toista koulutusta oli kuulemma jatkettu 7 kuukautta yliajalle ohi valmistumisen, jotta JAKK ehti rahastaa oppilastöillä.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Masa

Quote from: D-ude on Tue 14.10.2008 21:34:43 (UTC+0300)
Quote from: furioso on Tue 14.10.2008 21:32:46 (UTC+0300)
kyllä se vika on ratin ja penkin välissä jos ei inssistä läpi pääse.. ::smoke
juurinäin. ei se kalusto ole priimaa aina. se on turha syyttää autoa
Ite olen inssin intin kalustolla ajanut, eikä nekään mitään turhan uusia/laadukkaita vehkeitä olleet.
Ja muuten: Inssi meni läpi Rovaniemellä, mukavassa pikku pakkasessa.
Siitä Pirkkalaan takas ja lentopetroolia ajelemaan yhdistelmällä, talviliukkailla. Renkaina oli useimmissa autoissa ns.mateennahat ja hiekkaahan ei laivueen lähistölle pahemmin teille kylvetä, kun saattaapi mennä Hornetin turbiiniin pikkukiviä  :jepso:
Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi !


Tosi huono karaokelaulaja

jta

Quote from: unikeko on Tue 14.10.2008 20:20:15 (UTC+0300)
onks jossain jo jäätäkin  :blink:
eikös tosta ois selvinny, ku ois lyöny lukon päälle  :think:

Eilenkin oli vielä 10 aikaan aamullakin yli iissä tiet jäässä. Sisu pyöritti 7 vaihteellakin tyhjää kiihdytyksessä. 8 on isoin vaihde.

Mutta ei taida kulmaperuutuksessa olla lukkojen käyttö kovin suositeltavaa. Aika kankeeksi menee kääntyminen.

Quote from: kulli paavo on Tue 14.10.2008 21:02:58 (UTC+0300)
Eihän ne aja aina kesäkelissä inssin jälkeenkään ja kalustokin on mitä on.
Minusta autokoulut ajetaan muutenkin turhan hyvällä kalustolla, harva saa modernin auton heti allensa. Sitten ollaan ihmeissään uuden kortin ja aivan erilaisen ropposen kanssa.
Jos inssi sattuu talveksi niin sitten se on niin. :jepso:
Siinä mielessä oot kyllä oikeessa että kun koulusta työelämään joutuu (tai pääsee) niin voi tuottaa kyllä alkuun hankaluuksia kun kalusto onkin vähän mitä on kun koululla ensin tottuu hyviin vehkeisiin.

Itelläin inssi ois tammikuussa. Hyvä kun pääsee nyt koulun aikana jo tutustuun liukkaisiin keleihin niin ei tarvii sitten työelämässä kokeilla kantapään kautta miten yhdistelmä liukuu jäällä.  ::hihsmoke

nyyyps

Niin niin, turha syyttää kalustoa.

Mutta kun se kalusto kouluttajalla ei olis sakkokuntoista.
Suurimman osan ajasta ovat siinä mallissa, ettei leimasta menis.

Kun hyviä ovat, niin peruuttavat itse romummalla autolla sekapintasella pihalla, kun kesä harjoiteltu kuivalla asvaltilla ja ennen inssiä mulkvistikouluttaja kieltää tätä päästämästä rattiin; kolme viikkoa ilman ajoa, vain mukana ajautumista. Ressihän on vitunmoinen muutenkin.

Saunaillan ajattelivat kuulemma pitää, ja kutsua kouluttajan mukaan.
- Oletkos koskaan saanu turpaan?
- Enpä ole.
- Nyt saat.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Betonishamaani

Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:



paavo

Minä en ollut ajanut kuorma-autoa sitten autokoulun, 17 vuotta väliä siis, kun käytiin Oulusta toi Sisu.
Oli se aika remppa jo silloin, nyt sillä ei aja outo kuski ollenkaan. :nope:
Ihmeesti sitä pärjää kun oppii autonsa metkut

furioso

Quote from: Masa on Tue 14.10.2008 21:43:33 (UTC+0300)
Quote from: D-ude on Tue 14.10.2008 21:34:43 (UTC+0300)
Quote from: furioso on Tue 14.10.2008 21:32:46 (UTC+0300)
kyllä se vika on ratin ja penkin välissä jos ei inssistä läpi pääse.. ::smoke
juurinäin. ei se kalusto ole priimaa aina. se on turha syyttää autoa
Ite olen inssin intin kalustolla ajanut, eikä nekään mitään turhan uusia/laadukkaita vehkeitä olleet.
Ja muuten: Inssi meni läpi Rovaniemellä, mukavassa pikku pakkasessa.
Siitä Pirkkalaan takas ja lentopetroolia ajelemaan yhdistelmällä, talviliukkailla. Renkaina oli useimmissa autoissa ns.mateennahat ja hiekkaahan ei laivueen lähistölle pahemmin teille kylvetä, kun saattaapi mennä Hornetin turbiiniin pikkukiviä  :jepso:
jees.kyllä mullakin on vielä tuoreessa muistissa kun talvimyräkässä 25 metristä väänsi täydellä kuormalla teli alhaalla nurkan taakse myyränkokoisiin laitureihin.se vaan pitää sinne saada jos meinaa ammatikseen ajaa.. :jees:

nyyyps

Kai ne suhteilla saa läpitte, muuta selitystä ei ole.

Mutta tuo oli tosiaan ankea, kun teli ei noussut, niin se on turhan kankea taittumaan inssikulmaan, ja kun joka renkaalla on eri pito, niin vetoset sutii vuoronperään ja nyksyttelee minne sattuu.
Josko ens kerralla sitten olis tasasempi keli, kun silloin on jo niin varma vitutus siitä inssin läpi menemisestä että ylimäärästä renkkaamista ei tarttis.

Kun tosiaan ensimmäisessä inssissä sen romun taisteli sinne kulmaan niin että minuutin meni yli. Kuivalla asvaltilla taittuu isolla puolella sokkoon kulmaan sukkana.

Vituttaahan se varmasti tuommonen kämmäytys, mutta sitä vitutusta varmasti helpottais, jos olis vehkeet toiminu.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

paavo


Masa

Jeps. Paska säkä kävi, mutta tsemppiä seuraavaan yritykseen. Kyllä se vielä läpi menee  :good:
Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi !


Tosi huono karaokelaulaja

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview