Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nyyyps

Mullon justiin päinvastanen käsitys, että sen työkonemallin tiiselin sais pikkusyönnilleki ku oikein hipistelee, mutta uuempikoppasella se pensakone minimissään yltää 35-40. :think:
Paha sanoa, melko vähän on kilometrejä moisilla takana. :psycho:

Ryssät oli tosiaan talviaikaan liikenteessä ja ainaki suomen puolella suurin osa matkaa on satasen maantieajoa, manskista suomenpuolellehan se voi olla mitä vain, ja niillä oli sitä 60 litraa se syönti.

Siinä vanhassa tiiselissähän puolet on tuuria, detroit diesel on perhanan hyvä kone, jos on hyvä päivä, planeetat oikeassa asennossa ja puolet ajastaan jaksaa kädet rasvassa olla. :jepso:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

nyyyps

Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Sceme

#1982
Quote from: omglolnoob on Mon 24.01.2011 21:44:33 (UTC+0200)
Saako tuota blingikoppaista hummeria diiselillä ollenkaan, en tiä.
Bensa ja maakaasu

QuoteMulla näyttää ajotietokone kesällä 19,3 ja nyt talvella 19,5 - 19,6. Ajotyyli on aika mummomainen, välillä tietysti polkasuja. Ajo tapahtuu pääasiassa kaupungissa. Auto on aika hyökkäävä paikoiltaan lähdettäessä, joten rauhallisella pedaalin painamisella saa kulutusta pienemmäksi.

Örtzi

Ainakin kun tuo H1 siviiliversio tuli tuotantoon, niin muistan Tekniikan Maailmasta lukeneeni artikkelin, että syönti on pienempi kuin armeijamalleissa, armeijamallin kulutus oli 60-100 litran luokkaa, riippuen missä ajoi. Tosin talvikäyttöön noita jenkkipensakoneita ei ole ikinä tehty, syönnissä sen kyllä huomaa kun kylmä on.
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


Josse

Kaverilla oli hääautona joku vuosi sitte H2:nen ja kyllä seki puhu 60l/100km kulutuksesta, eikä siinä ajossa varmaan kovin riskillä haukulla pedaalia poljettu.
WARNING:

This post may contain absolute bullshit. Viewer discretion necessary !

Örtzi

Eiopä siinä sitten mitään. Jotenkin olin käsityksessä, että puolella tuosta pääsee kun nätisti tasasella surruttaa, kaupungissa sitten 50 syöntejä, mutta kuulostaa tuo 60 litraakin ihan hyvälle. Osta Sceme tuollainen vaan. Sehän on maailman paras.  :psp:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


nyyyps

Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Josse

3,3 mailia gallonalla sano Clarcksoni (ajanu missälie aavikolla), mitä se brittigallona litroina  :think:


top gear-HUMMER H1 and H2

Ajassa 3.33 juttua siitä kulutuksesta.
WARNING:

This post may contain absolute bullshit. Viewer discretion necessary !

jta

Quote from: Sceme on Mon 24.01.2011 08:12:41 (UTC+0200)
Ei itse omia bensojaan toistaiseksi maksava nuori kuljettaja kyselee:

Sanotaa jos tollanen perus 7L satasella kuluttava bensa kosla vaihetaa kevyeesee kuorma-autoo mikä kuluttaa 3-4 kertaa enemmän ni mikä vaikutus tolla on nykyhinnoilla normaalitulosen työssäkäyvän ihmisen elämää? Joutuuks silloin oikeesti tinkii asioista niin paljon, et toi bensan kulutus olis syynä jättää kyseinen teiden öljynporauslautta ostamatta..?

En puhu nyt normaalista auton vaihosta vaa sellasen auton ostamisesta minkä oikeesti haluu.

Ja kyllä, puhun Hummerista mut samalla muistaki Hiluxia isommista maastureista.
En tiedä että osasinko oikein laskia mutta antaa mennä.  :crazy:

En tiedä sun vuosittaisia ajomääriä mutta esimerkkinä jos ajaa 12000km vuodessa ja auton kulutus on 7L/100km ja polttoaineen hinta 1,489€/l niin vuodessa tuohon palais rahaa 1250,76€ ja polttoainetta 840 litraa. Kuukaudessa 104,23€.

Vastaavasti kun siirryttäisiin tuohon nelinkertaseen kulutukseen eli 28l/100km niin summahan ois 5003,04€ vuodessa ja 3360 litraa polttoainetta. Kuukaudessa ois noin 417,92€ pelkät polttoainekulut. Tuosta voi sitten jotain jo päätellä että onko varaa pitää kyseistä autoa näin polttoaineiden puolesta. Ja tuohon kun vakuutukset sun muut autolainat vielä mukaan mutta ne onkin sitten jo eri juttu.

Eli riippuen tuloista ja muista menoista voi joutua tinkiin aika paljonkin.

nyyyps

Quote from: jta on Mon 24.01.2011 23:12:56 (UTC+0200)
Eli riippuen tuloista ja muista menoista voi joutua tinkiin aika paljonkin.
Ladamiehen ei tarvitse tinkiä kuin vapaa-ajastaan; käyttääkö sen ladaansa vai ladan ympärillä parveileviin naisiin. :prosmoke
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview