Ford aiheiset videot, ja muut oikean automerkin valinneiden liittyvät itkut

Started by Pokerface, Sat 04.10.2008 00:03:46 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paavo

Kaikki muu ympäriltä porsiikin sitten.

Ei mun Saab ollut kovin vanha, sylinteristä löytyi halkeama.

Pokerface

No ei, mutta vertailukohtana vw:n downsixing moottori, jotka porsii jo 40-80tkm jälkeen  :jees:

nyyyps

Kuluvat osat on kuluvia. Nykysin ne tehdään heikommista materiaaleista, kummako sitten että oktomursketta syytetään jakopäiden leviämisestä, kun rattaat on metallin kaltaista vaahtoa.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

paavo


nyyyps

Liian pienillä varmuuskertoimilla ja materiaaleja on vaihdettu halvempiin ja heikompiin.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

IsoP

En tunne yhtään tarkemmin näitä moottoreita, mutta viitisen vuotta vanhassa autossa on keskimäärin kilsoja sen verran että ei niissä mitään vikoja vielä sais olla. Silti noita tuntuu joissakin olevan. Toisekseen mitä pienemmästä litratilavuudesta otetaan samat tehot ja väännöt irti, niin sisuskalut ja materiaalit on sitä kovemmalla rasituksella. Saattaa ne sen autonvalmistajien lupaaman käyttöiän 200tkm kestää ja sopivalla käytöllä vähän enemmän, mutta en ihan usko että ne olis joidenkin todella kestäväksi todettujen moottoreiden perillisiä.

Ja tuo käytön luonne ratkaisee paljon. Ihan eri asia ajaa pitkää pätkää ja huollella ajallaan kuin käynnistellä pakkasesta raakana ja ajaa juuri ja juuri lämpimäksi ja vaihdella öljyt jos muistaa. joskut moottorit kestää huonoa käyttöä enemmän kuin toiset.
Make tea not love

nyyyps

Isä taivastelee joitakin, jotka koneensa tuovat huoltoon, kun öljytkin saadaan vähässä ajassa huonoksi sillä, ettei konetta käytetä ku lyhyen aikaa kerralla, aina ei ehdi edes kone kuumua kunnolla. Välillä tarttee saada öljyyn emulgoituva kosteus saada pois.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Muutenkin ihan hyvä välillä ajaa vähän pitempääkin matkaa niin pääsee akkukin latautuun kunnolla. Välillä tulee itelläkin tarkoituksella käytyä ajeleen pitempi lenkki jos on ollu lyhyempää ajoa viime aikoina.

-20 pakkasesta raakana kone käyntiin ja kierrokset rajottimelle.  :drool:

Susey

En nyt tarkoita olla puolueeellinen mutta olen, vaan onhan voortilla kaikkein kestävimmät konmeet näistä pienistä koneista mistä revitään älyttömästi tehoja kuutiosentteihin nähden. TSI ei nyt ilmeiseiti ollutkaan ihna niin kestävää tekniikkaa kun vanha natsi oli ajatellut, ei tuolta litraiselta äärirajoilla pyrivältä koneelta toki voi olettaa 500 000 rullailuja, mutta kyllä se Saksan "auton käyttöiän" kestää varmasti. :jees:

Kastori


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview