Kirjoittaja Aihe: Pohjois-Korea - North Korea  (Luettu 65119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla jta

• Koukussa Apacheen
  • *
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #950 : Pe 17.03.2017 18:17:09 »
Saattais kelvata Nopallekkin.

http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

Paikalla paavo

• introvertti
  • Modenraato
  • Pakkohoitotapaus
  • *
  • Karvanen setä
Vs: Pohjois-Korea - North Korea
« Vastaus #951 : Pe 17.03.2017 19:49:33 »
Siveä peruna

Paikalla paavo

• introvertti
  • Modenraato
  • Pakkohoitotapaus
  • *
  • Karvanen setä

Poissa =Juku=

• sekamies
  • IHQ Vippi
  • Vieroituksen tarpeessa
  • *
  • Minä itse! vain minä itse? vain???
    • jos joku joskus jotakin...
« Vastaus #953 : Pe 31.03.2017 02:25:29 »
Jostakinhan köyhän on miljoonansa kerättävä!

Me first (rules of traffic)

Poissa Ledskukkuu

• Valaistunut
  • IHQ Vippi
  • Koukussa Apacheen
  • *
« Vastaus #954 : Ti 18.04.2017 18:14:10 »
"Elämä on parasta huumetta."

Minulla ei ole elämää, koska huumeet ovat pahaksi ihmiselle.

Paikalla jta

• Koukussa Apacheen
  • *
« Vastaus #955 : Ti 18.04.2017 18:24:16 »
Eikös tuon maan toiminta muutenkin ole melkoista sirkusta...

http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

Poissa =Juku=

• sekamies
  • IHQ Vippi
  • Vieroituksen tarpeessa
  • *
« Vastaus #956 : Ti 18.04.2017 22:41:06 »
Eihän räjähteitä sovi tuoda kansan keskelle! (pirusti skandeja suomenkielessä)

Paikalla jta

• Koukussa Apacheen
  • *
« Vastaus #957 : La 22.04.2017 09:27:24 »
"Lähes kolmannes pohjoiskorealaisista käyttää huumeita – metamfetamiini on monille jo arkipäiväistä" http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005180481.html

Ja kun välillä on maksumuurin takana jutut
Lainaus
Maailman eristäytyneimmän valtion Pohjois-Korean huumeongelma näyttää kasvaneen.

Maasta vuoden 2010 jälkeen loikanneiden haastattelujen mukaan vähintään 30 prosenttia pohjoiskorealaisista käyttää joko metamfetamiinia tai oopiumia.

Loikkareiden mukaan metamfetamiinin käytöstä on tullut Pohjois-Koreassa jo arkipäiväistä.

”Sitä käytetään tavallisesti kotona, kavereiden luona, saunoissa, junissa, syntymäpäiväjuhlissa, korttia pelattaessa, televisiota katseltaessa tai jos kärsitään sairauksista tai joudutaan tekemään töitä pelloilla, markkinoilla tai ajettaessa yötä vasten”, kertoo pohjoiskorealaisia haastatellut, Etelä-Koreassa sijaitseva Database Center for North Korean Human Rights (NKDB) -järjestö raportissaan.

Haastatellut 18 pohjoiskorealaista olivat huumeiden valmistajia, levittäjiä, kauppiaita ja käyttäjiä eri puolilta Pohjois-Koreaa. Suurimmat markkinat ovat haastateltujen mukaan pääkaupungissa Pjongjangissa.

Mies käveli aiemmin huhtikuussa maan lipuilla koristelluilla tiellä Pjongjangissa.
Mies käveli aiemmin huhtikuussa maan lipuilla koristelluilla tiellä Pjongjangissa. (KUVA: Damir Sagolj / Reuters)

Huumeista yleisimmin käytettyjä ovat metamfetamiini ja oopiumi. NKDB:n mukaan metamfetamiini alkoi levitä Pohjois-Koreassa 1990-luvulla, ja 2000-lukua on kutsuttu maassa metamfetamiinin vuosikymmeneksi.

”Vuoden 2010 jälkeen kuka tahansa pystyi ostamaan metamfetamiinia, joka korvasi oopiumin suosittuna huumeena, ja siitä tuli osa ihmisten jokapäiväistä elämää”, raportissa todetaan.

Metamfetamiini on amfetamiinin sukulaishuume mutta voimakkaampi. Suomessakin huumeen käyttö on lisääntynyt. Viime vuonna viranomaiset takavarikoivat Suomessa lähes 58 kiloa metamfetamiinia.

Päihdelinkin mukaan metamfetamiini johtaa herkästi sekavuuteen, impulsiiviseen käytökseen, väkivaltaisuuteen sekä harhaluuloisuuteen ja harha-aistimuksiin.

Suomessa aine tunnettiin sotien aikaan pervitiininä. Rintamalla sitä kutsuttiin myös ”höökipilleriksi”.

Pohjois-Korean virallisen totuuden mukaan maassa ei ole mitään huumeongelmaa. Vahvistettua ja luotettavaa tietoa erakkovaltiosta on mahdotonta saada maan eristäytymispolitiikan vuoksi.

”Pohjois-Koreassa ei ole olemassa sellaisten huumeiden käyttöä, kauppaa tai valmistusta, jotka tekevät ihmisistä henkisesti rampoja”, totesi maan virallinen uutistoimisto KCNA.

Pohjois-Korean on sanottu jo pitkään hankkineen maalle tärkeitä valuuttatuloja huumekaupalla. Laittomista tulonhankkimiskeinoista on vastannut niin sanottu Toimisto 39.

Myös pohjoiskorealaiset diplomaatit ovat sekaantuneet ulkomailla useita kertoja laittomiin kauppoihin.

Toimisto 39 johtaa muun muassa huumeiden valmistusta ja välitystä sekä Yhdysvaltojen valuutan väärennysbisnestä, todettiin Yhdysvaltojen armeijan strategian tutkimuskeskuksen raportissa vuonna 2010.

Poissa =Juku=

• sekamies
  • IHQ Vippi
  • Vieroituksen tarpeessa
  • *
« Vastaus #958 : Ma 01.05.2017 19:58:59 »
Supersoturi Kim ja atomit
Auttaako keskustelut?

Kolmas maailmansota alkaa kahden viikon kuluttua?

(‘The main message that people need to know in order be prepared is that between May 13th and October 13 2017, this war will occur and be over with much devastation, shock and death!  ’The the anniversary of the visitation of Our Lady of Fatima on May 13.)

Poissa IsoP

• Vakiohäirikkö
  • *
« Vastaus #959 : Ma 01.05.2017 22:11:57 »
"Lähes kolmannes pohjoiskorealaisista käyttää huumeita – metamfetamiini on monille jo arkipäiväistä" http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005180481.html

Voi olla jotkut kaivosmiehen tms. aika näköstä porukkaa jos lähinnä metamfetamiinillä töitä tekevät ::osmoke Välilllä syövät jotain jos saavat rotan kiinni jostain vaikka puun lehtiä  ::osmoke
Make tea not love

Poissa =Juku=

• sekamies
  • IHQ Vippi
  • Vieroituksen tarpeessa
  • *

Poissa =Juku=

• sekamies
  • IHQ Vippi
  • Vieroituksen tarpeessa
  • *

Poissa =Juku=

• sekamies
  • IHQ Vippi
  • Vieroituksen tarpeessa
  • *
« Vastaus #962 : To 04.05.2017 17:55:58 »

Paikalla jta

• Koukussa Apacheen
  • *
« Vastaus #963 : Ma 29.05.2017 13:05:16 »
http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005230822.html Pohjois-Korean ohjus osui yöllä Japanin talousvyöhykkeelle
Lainaus
Pohjois-Korea ampui varhain maanantaiaamuna ilmaan lyhyen kantaman ohjuksen, joka Japanin mukaan laskeutui mereen Japanin talousvyöhykkeelle.

Pääministeri Shinzo Abe vakuutti Japanin ryhtyvän vastatoimiin yhdessä Yhdysvaltain ja Etelä-Korean kanssa kanssa. Hän muistutti Reutersin mukaan G7-maiden sopineen, että Pohjois-Korean provokaatiot ovat kansainvälisessä yhteisössä tällä hetkellä ykkösprioriteetin asioita.

Japanin hallituksen edustajan Yoshihide Sugan mukaan teko rikkoo selkeästi YK:n päätöslauselmia, ja Japani antaa voimakkaan vastalauseen, kertoo uutistoimisto Reuters.

”Pohjois-Korean laukaisema ballistinen ohjus on erittäin ongelmallinen merenkulun ja ilmaliikenteen kannalta”, Suga sanoi.

”Japani ei voi kerta kaikkiaan hyväksyä Pohjois-Korean jatkuvia provokaatioita. Esitämme sille voimakkaan vastalauseen ja tuomitsemme sen teot mitä jyrkimmin.”

Valkoisen talon mukaan myös Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpia on informoitu tilanteesta. Myös Yhdysvallat kertoo havainneensa lyhyen kantaman ohjuksen, joka laskeutui Japaninmereen.

Trump on jo aikaisemmin varoittanut, että Pohjois-Koreaa saatetaan kurittaa myös sotilaallisin keinoin, muistuttaa uutistoimisto AFP.

Yhdysvaltojen puolustusministeri James Mattis varoitti televisiohaastattelussa, että ellei Pohjois-Korean kanssa saada asioita sovittua diplomaattisesti, olisi mahdollinen sota todennäköisesti pahin mitä suurin osa ihmisistä on elinaikanaan nähnyt”.

”Pohjois-Korealla on sadoittain tykistöä ja raketinheittimiä lähellä maailman tiheimmin asuttuja alueita eli Etelä-Korean pääkaupunkia Soulia. Sota vaarantaisi myös Kiinan ja Venäjän”, Mattis sanoi CBS-kanavan haastattelussa Reutersin mukaan.

Etelä-Korean viranomaisten mukaan ohjus lensi 450 kilometriä. Vaikka se oli Japanin mukaan omiaan vaarantamaan liikennettä merellä ja ilmassa, mitään vahinkoja ei kuitenkaan ole tiedossa.

Etelä-Korean uusi presidentti Moon Jae-in kutsui välittömästi koolle kansallisen turvallisuusneuvostonsa, joka kokoontui paikallista aikaa puoli kahdeksalta aamulla.

Pohjois-Korea on viime viikkoina tehnyt useita ohjuskokeita alueella. Edellinen koe tehtiin 21. toukokuuta. Pohjois-Korean mukaan silloin testattiin uutta ilmatorjunta-asetta, ja diktaattori Kim Jong-un valvoi koetta henkilökohtaisesti.

Ohjus toisensa perään nostaa jännitystä, sillä Pohjois-Korean arvioidaan pystyvän ainakin pian valmistamaan ohjuksia, jotka pystyvät kuljettamaan ydinkärjen Yhdysvaltoihin asti. Pohjois-Korea on kehittynyt ohjusteknologiassa, mutta asiantuntijoiden mukaan on edelleen epävarmaa, kykeneekö Pohjois-Korea rakentamaan ohjuksiin soveltuvan ydinpommin.

YK on toistaiseksi ollut voimaton kiristämään Pohjois-Korealle asetettuja pakotteita, koska erakkovaltion ainoa ymmärtäjä Kiina kannattaa diplomaattista ratkaisua.

Pohjois-Korean ohjukset ovat ulottuneet aikaisemminkin Japanin talousvyöhykkeelle. HS kertoi maaliskuussa ohjuksista, joista osa osui noin kolmensadan kilometrin päähän Japanin luoteisrannikosta.

Merialueella oleva valtion yksinomainen talousvyöhyke käsittää maan aluevesien lisäksi kansainvälisillä vesillä sijaitsevan alueen, jonka hallintaan maalla on yksinoikeus. Japanin talousvyöhyke ulottuu kahdensadan meripeninkulman eli noin 370 kilometrin päähän rannikosta.

Totta se on: Pohjois-Korean ohjus kohosi syvälle avaruuteen peräti yli 2 000 kilometrin korkeuteen – Kansainvälinen avaruus­asema kiertää Maata ”vain” 400 kilo­metrissä

Poissa IsoP

• Vakiohäirikkö
  • *
« Vastaus #964 : Ma 29.05.2017 14:57:42 »
Kovia ovat uhmaamaan kun taas nahjuksen ampuivat ::osmoke
Make tea not love

Poissa =Juku=

• sekamies
  • IHQ Vippi
  • Vieroituksen tarpeessa
  • *
« Vastaus #965 : Ke 28.06.2017 22:46:29 »

Poissa =Juku=

• sekamies
  • IHQ Vippi
  • Vieroituksen tarpeessa
  • *
« Vastaus #966 : La 15.07.2017 15:30:40 »
Jatketta 9,6 cm'iin

Paikalla paavo

• introvertti
  • Modenraato
  • Pakkohoitotapaus
  • *
  • Karvanen setä
« Vastaus #967 : Su 16.07.2017 12:05:55 »
käy treenistä kantaa kaikkia :psycho:

Poissa =Juku=

• sekamies
  • IHQ Vippi
  • Vieroituksen tarpeessa
  • *
« Vastaus #968 : Pe 11.08.2017 13:00:31 »

Paikalla paavo

• introvertti
  • Modenraato
  • Pakkohoitotapaus
  • *
  • Karvanen setä
« Vastaus #969 : Pe 11.08.2017 23:54:08 »
Torillinen aliravittuja ei kovasti vakuuttane länttä

Poissa IsoP

• Vakiohäirikkö
  • *
« Vastaus #970 : La 12.08.2017 00:01:34 »
Jos se maan ainoa yliravittu oikeasti kilahtaa aloittaa sodan niin etelän puolella eräs pikkukaupunki kaupunki saa tykkitulta riittävästi osakseen, mutta toisaalta voi äkkiä olla pohjoispuolella Tomahawkeja ja muuta pommia ilma niin sakeana että ei ikinä ::osmoke
Make tea not love

Poissa IsoP

• Vakiohäirikkö
  • *
« Vastaus #971 : La 12.08.2017 00:05:00 »
Jos Wikipedian arvio Pohjois-Korean väkiluvusta on oikein ja laskin oikein niin 0,000004023% ihmisistä on siellä ylipainoisia. Lienee ennätys lajissaan. Kivikaudellakin oli ihmiskunnassa enemmän ylipainoisia  :jees:
Make tea not love

Poissa Ledskukkuu

• Valaistunut
  • IHQ Vippi
  • Koukussa Apacheen
  • *
« Vastaus #972 : La 12.08.2017 00:51:33 »
Jossakin sentään jotain positiivista.  :psp:
"Elämä on parasta huumetta."

Minulla ei ole elämää, koska huumeet ovat pahaksi ihmiselle.

Poissa IsoP

• Vakiohäirikkö
  • *
« Vastaus #973 : La 12.08.2017 01:00:27 »
Jossakin sentään jotain positiivista.  :psp:

Kansa muistaa varmaan myös iloita ettei ole ylipainoa  :psp:
Make tea not love

Paikalla paavo

• introvertti
  • Modenraato