Vyö on turvallinen vain pienissä nopeuksissa (esim. törmäysvauhti on 20-30km/h). Jos vyö ei olis päällä niin siinä iskee helposti päänsä esim. tuulilasiin tai rattiin 
mihin tuo nopeus juttu perustuu?? 
Tuosta aloitusviestistähän voi laskea miten nopeus vaikuttaa matkustajien massaan.. 20km/h vauhdissa vielä kevyesti pitää itseään paikallaan.
Karkea laskukaava törmäysvoimille kolaritilanteessa, miten pystyy käsivoimillaan pitämään kiinni, on tämänsuuntainen, esitettynä maalaisjärjelliseksi muotoiltuna, jolloin minäkin tämän ymmärrän.
5 km/h = normaalisti lattialla seisten kaadut suorin vartaloin eteenpäin ja otat käsillä kiinni.
(kuinka moni pitää nenänsä irti lattiasta edes tästä nopeudesta...)
10 km/h = Nouse seisomaan tuolille ja siitä suorin vartaloin kaadut eteen
(joka jannu ( ja leidikin) muotoiluttaa sinnä hommassa nenänsä ja otsansa uusiksi.)
20 km/h = Otat vielä askeleen ylemmäs törmäysnuken uralla, ja kiipeät pöydälle seisomaan, ja siitä suorinvartaloin eteenpäin.
( Ei tod. pidetä käsivoimin kiinni enää..)
Peruskaava on se, että kun nopeus kasvaa kaksinkertaiseksi niin liike-energia nelinkertaistuu, kuten myös törmäysvoima.