News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

oo V i d e o . . . .

Started by Arto vol.2, Fri 18.02.2011 22:18:28 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arto vol.2

Quote from: Poslari on Fri 25.03.2011 20:51:01 (UTC+0200)
Jokohan artsilla on suoja rakennettuna? :foliopipo:

Suoja?. . .

Nyt e i  voi ymmärtää? :think:

Kun 27t "mopoluokan" Tsar bombaja räjäytettiin Novajazemillä. Oli 20% todennäköisyydessä JO silloin, että typpikehämme räjähtää päältämme ylikriittisenä massana hornamaisesti silkaksi pulveriksi sataen päällemme.  Nyt Japanissa on jotain a i v a n  toisen tason vermeet.

4 000t Pu-239 ydinreaktorikoloniat ydinjätealtaineen rivissä v a i n odottamassa kriittiseksi fissiopommiksi pääsyään. 4 000t/ 25t=  160 kertainen* 20% todennäköisyys. . . .!? Eikö sulla t o d e l l a k a a n  kalunapovarisi alla ala raksuttamaan m i k ä  on se syy  miksi jopa USA olisi valmiina evakoimaan Jo koko ydintuholle menetetyn  Japanin. Tässä nyt vaan o n  kyse siitä onko meillä edes oikeutta huomispäivään ydinsekoilunne takia!

nyyyps

Minä en ole ydinsekoillut. En ole ikinä ainuttakaan ydinvoimalaa rakentanut. :nope:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

IsoPahaJolppi

Quote from: Cesium on Fri 25.03.2011 22:46:11 (UTC+0200)
Quote from: IsoPahaJolppi on Fri 25.03.2011 22:30:00 (UTC+0200)
:think: Vaan kuka on tuo Cesimu, josta Arto nyt puhuu.

Tähän minä vastauksen voisin haluta..

Tarkoittaneekohan minua? On se arto vaan niin kujalla ydinjutuista kuin olla voi.
:nopsu: Eeeiii se nyt sinua voi tarkoittaa.
Sehän on niin tarkka ja tieteellinen noissa kirjoituksissaan, että ei mitään määrää ja sinähän olet Cesium.
Tuon Cesimun on oltava joku muu jostain toiselta foorumilta tai jotain...

Tosin ydinjutuista se luulee tietävänsä kaiken, mutta hienosti se soveltaa omiin tarkotusperiinsä yksiköt ja termit.

Edit: ja Artoltahan minä sitä oikeastaan kysyinkin, mutta vähän epäselvästi olin kieltämättä kysymyksen heittänyt  :sorry:
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

nyyyps

Ei se mitään, jolppi hyä, ei arto vastaa kuin niihin kysymyksiin, jotka saa käännettyä asiansa eduksi. :jepso:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

IsoPahaJolppi

:sorry: No mutta jos kerta cesimusta puhuu niin voisi kuitenkin vähän valistaa että mistä sen nimen on kaivanut.  :hmph:

:think: Toisaalta onhan se hyvä että minä olen täällä nostamassa esille nuo tärkeimmät epäkohdat arton postauksista. . . .  :crazy:
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

nyyyps

Oleelliseen on hyvä keskittyä. :nykytaide: :good:

Olisi mukava tosiaan tavata tämä cesimu. Oliskohan joku roomalaislegioonan sadanpäämies. :think:

Cesium

Quote from: omglolnoob on Sat 26.03.2011 10:25:57 (UTC+0200)
Oleelliseen on hyvä keskittyä. :nykytaide: :good:

Olisi mukava tosiaan tavata tämä cesimu. Oliskohan joku roomalaislegioonan sadanpäämies. :think:

Se Cesimu on varmaankin uusi salanimi kollegalleni idästä.

Arto vol.2

Arto hei.

Isä mitä tapahtui Japanissa?. . .

Overdrive materiaalia 23.3.2011. (Kyllä sen Japanin tsunamin aallon pituuden) pystyy laskemaan. Aallon pituuden ja nopeuden välillä on suhde: aallon pituus= aallon nopeus(m/s)^2/1.25^2.  Laskemalla 800km/h mukaan, jonka jostain luin, tulee pituudeksi noin 31,5 km.

Suomen TV:ssä lasittuneella katseellaan STUK kiho iskee nyrkillä pöytään sylkeään viskellen suoraa TV lähetystään odotellessaan: "Saamarin tunarit siellä Japanissa mitään tajua! Olisipa paikalla ollut suomalaiset ydinammattiosaajamme. Niin tilanne olisi olut jo ohi päiviä sitten! . Ööh, ai jaa lähetys alkaa, no, hyvä on oion kravattini. . ."

Auringon kilo osuu ilkeästi ydinyli-insinöörin Harako sanin silmiin. Heti hänen asettaessa uutuuttaan kiiltävät merkkiaurinkolasinsa tutusti autonsa hansikaslokerikkoon. Vaimonsa ja lapsensa suukoin hyvästellyt ydinalan harmaanmassan rivimanttelinperijä ei huikeimmissa painajaisissaan voi tietää seuraavien työminuuttiensa merkitystä maailmallemme. Vakaasti ohi tien lammikon hän kuitenkin taas astelee. Tervehtien asemaansa kuuluvasti asennossaan olevat portinvahdit. Vastuullinen päivitys ties monesko tuhannes sellainen työrupeama Fugushiman reaktorin numero 3 valvomossa odottaa. 8 luottoinsinööriään eivät olleet pettäneet häntä vuosikymmenien paineitten aikana. Japanin teräsjätit ja autoteollisuudet vaativat loputonta energiaansa. Hän tunsi ja tiesi edustavansa maailman ehdotonta osaamiskärkeä. Erityisen luottamuksen osoituksena USA:n ydinaseteollisuuden tarpeisiin Pu-239 plutoniumin käyttölaitoksen päävastuun kantajana hän oli vuosikymmenten koulutustensa jälkeen täysin korvaamatonta valiokaartia. Ja palkka tietty sen mukainen.

"Toimiiko T34 piirin pumppu P 346 kuten pitää?" "Hai! Harako san!" Mitomioto on sitten sairaana. Korvaatte hänen panoksensa kaksinkertaisella työpanoksellanne!" "Hai! Harako san!" Näytelmä on uurtanut ydinyli- insinöörin kasvoille nuoruuden pelot arpiensa alle. Ydinvoimala EI voi tuhoutua enää edes rajuimpaankaan luonnon katastrofiin. Tuimasti yli- insinööri tutkailee 8 tehotykkinsä jouhuisaa hyörinää tasaisen tappavasti hurisevan reaktorivoimalansa valvomosta. Tunne, niin vallan ja mahdin tunne on kuin ydinsukellusveneen kapteenilla. Minun sormien alla elää salamiljoonainen Japani. Jo pieni herpautumiseni romahduttaisi kaiken, siksi kaiken tämän herra olen! Vaimo oli tutusti jälleen aamulla hänelle painottanut miten. . .!" Yhtäkkiä jalkojen alta murahtaa. Uhkaava nouseva kumu sähköistää valvomon 8 henkisen tehotiimin.

"Ottakaa rauhallisesti! Aamulla varoitettiin maanjäristyksistä, mutta me kestämme mitä tulossa on. Hyvä miehistöni olkaamme rohkeita. " PiiP, PiiiP, piip! Parahtaa valvomopöydältä. "Venttiili V 45 järjestelmästä 666 on lauennut. Tarkistamme asian Harako san. Ilmoitti insinööri Yamamoto!" Yleensä hyvinkin levollinen yli- insinööri ei edes ehdi vastaamaan kun valvomoa pärisyttävä jylinä puhkoo huumaavasti katosta räiskien loistelampun pari. Ilmeenkään värähtämättä lasia aletaan koota rytinän keskellä. Yhtäkkiä kaikki hiljenee. Järinä on lakannut. Ääntäkään ei kuulu. Tuskin korva sitä edes erotti. Mutta ei, se kasvaa ja voimistuu. Kuin villi laviini Himalajalta kuuluu etäinen kumu. Jokainen tarraa lähimpään seinämään vaistonvaraisesti. Ääni ilmoittelee kaukaa avoaavoilta ulapoilta. Hiljaisuuden rikko vain valvomon punainen puhelimen linja. Pää yli-insinööri nostaa varovaisesti luurin. Nämä rannalla helminauhana vieri vieressä olevat ydinvoimalat saavat synkronoituna samaisen käskyn suoraan laitoksen ylijohdolta:" SE on tulossa! Vastaatte nyt hengellänne, ettei 3vuoden takainen maanjäristyksien täysin tuhoamien 8kpl ydinvoimaloitten megatuho EI TOISTU! Korostan erityisesti sinulle Harako san, ettette poistu työpaikaltanne vaikka mikä olisi!" " Hai! Olemme valmiit vaikka kuolemaan maamme ja keisarin nimeen!" Koneellisen lasinen ääni kaikuu reaktorin numero 3 valvomosta. Krapulainen ja viulunkireä- ääninen ylijohtaja laskee puhelimensa. Kaikki mitä voidaan on nyt tehty. Luoja meitä auttakoon.

Ulapalta kuuluva jyly on korvia huumaavaa jopa kauimmaisen valvomon numero 4  sisällä. Kauhunsekaisen sekunnin ajan yli-insinööri Harako kuulee osin kuuroutuneella korvallaankin. Jotain sellaista mitä maailma EI ole pitänyt mahdollisena yli 60vuoteen. Lasin räiskettä. Metallipeltien raakaa raapiutumista. Kuolevan ydinleviathanin ja Titanikkinsa loppunsa korina voimistuu. Voimalan katossa ilmastointiputket vonkuvat kuin jalopeuran raatelusta. Korvat lyövät lukkoon. Valot vilkkuvat. Ne harvat jotka vielä toimivat. Itse elämän ja sen tuomion vesi, meri ryöstää palopeltioven irti. Sähkökeskukset 569, 570, 571. . Kuka näitä enää laskee. Infernaalinen määrä häilytysvaloja syttyy sekunneissa pitkin valvomoa. Mutta yksikään insinööreistä ei ehdi sinä palavan hetken aikana edes huutaa. Yli- insinööri Harako san hyppää lattialle ryöpsähtävää vettä pakoon. Insinööriä kuolee niin oikealla kuin vasemmallaan. Yhtäkkiä hän tuntee iskeytyvänsä 4m korkean ydinvoimalahuoneen kattoon! "Kattoon, miten ihmeessä minä täällä olen", ehti ajatus kiiriä mieleensä. Aaltovellonnan alla viimeisinkin vilkkuvalo ja summeri hukkuvat suolameren tappamana. Samalla kun viimeinen ydinvoimalan ydininsinööri ruhjoutuu kuolemaansa valvomon kattorajassa meren tuskaisaan runteluun. . .
                  ----------

Osa II

Fugushiman voimalaitos numero 2 B- rakennuksen 9 kerroksessa siivooja ja mukanaan olut sähkömies katsovat auki lukkiutuneen hissikuilun lasiovista alas. Uskomatta näkemäänsä. Valtava merinen ulappa kuljettelee kokonaisia kuorma- autoja yli voimalan numero 3 valvomorakennuksen. He kyllä tietävät, tuhon yli kymmenmetrisen suolamerimassojen alla ei e n ä ä  edes taistella menetetyistä elämistä. Ohuet peltipalo- ovet eivät ikimaailmassa kestä. Varavoimaladieselit tuovat heidänkin lohduttomaan tilaansa vain valjun vihreän varavalon seuraavaksi tunniksi. Yhtäkkiä he ensimmäisenä tajuavat kauhun olemuksen. Koska ilman ohjaajiaan jääneet Fugushiman kaikki 6 reaktoria käyvät yhä.

Vasta tuntien jälkeen alkaa liejun täyttämältä päätieltä kantautua epäröivää paloauton ujellusta. Vaivalloisesti liukkaassa rapakurassaan eteenpäin pyrkivät paloautot 457, 321 ja pääpalopäällikön numero 123 ovat tulossa hätiin. Pääportti on vääntäytynyt saranoiltaan. Paloautot kurvaavat kohden pelätyintä reaktoria numero 3. pihaa. Kuin kroteskina todisteenaan viimeisimmillä jäljellä olevine akkuineen pihan mainoskyltti laskee y h ä  tuotettavia kWh- kertymiään. Nämä pelottavat laukkaavat hirviölaitokset pyörittävät kaiken kaaoksen keskellä yhä energiaansa maailmalle. Ogona san, paikkakunnan pääpalopäällikkö huomaa, ettei myöskään sisäportteja, saati aitoja ole enää missään. Maan eräs tarkimmin vartioitu plutoniumpolttolaitos ottaa vieraansa vastaan avoimempana kuin koskaan. Kuusinkertaisesta vartioinnin henkilökunnasta ei ole jäljellä, kuin yksi henkilö. Hänkin sydänkohtauksensa lamaannuttamana 120km päässä sairaalassa. Ogana san: "Vaikka suoraan tuosta B- rakennuksen sijoiltaan menneestä alumiinisesta peltinosto- ovesta sisään miehet! Nyt on toimittava!". Liukastelevana pilliään ujelluttaen ryskien yli pääturvakenkärajan. Ogona san on kokenut. "Ryhmä B 7 menette noista murtuneista ovista katsomaan valvomon tilanteen!" "Hai!". "Ryhmä B 7 ilmoittaa valvomossa vain kuolleita. Koneet käyvät, mutta hätädieseleistä jo puolet sammuneet. Mitä teemme?"

Vaikka Ogona san on alansa mestari hän tietää, ettei ilman opastusta voi tehdä mitään. Lisäksi juuri hiljentynyt varavoimadiesel D 4 kertoo, että ydinvoimalan viimeinen napanuora on katkeamaisillaan. Palopäällikkö ilman ainoaakaan laitosta tuntevaa insinööriä on kuin kala kedolla. Pahaenteinen  paukahdus ylävasemmalta. Punertava selkeästi säteilevä usva kiihdyttää tarkkailuradit taskuissaan infernoksi! "Palopäällikkönänne annan tilanteessa viimeisen komennon. Kukin vastaa nyt itsestään! Poistukaa alueelta välittömästi. Voimalat räjähtämässä hetkellä minä hyvänsä. Luoja meitä auttakoon, tästä emme selviä!. . .
                        -----------

Osa III

Suomessa Fukushiman onnettomuuden yhteydessä kirjoitti Länsi- Suomen kaltainen ydinlobbarien kansoittama lehti. Suomessa ei ydinvoimalan räjähtämiseen maassamme pakoteta työläisiä moisiin vaarallisiin töihin.

Turun- sanoma ekstra puolestaan 26.3.2011:" Kun ensimmäinen räjähdys tapahtui, työläiset kuulema sanoivat, että he haluavat paeta tehtaalta. Mutta hallitus raivostui tästä ja totesi, että heillä ei ole oikeutta poistua sieltä Rie Ishikawa."

*Mikä sitten o n  totta ja mikä tarua? Ennen kaikkea miksi asiasta halutaan antaa näin toisiaan polkevaa disinformaatiointia? Syy on toki selvää. Ydinvoimaloihin halutaan lisää kiivaasti lisää hengestään piittaamatonta työväestöä. Olen itse kuulunut tuohon ydinteollisuuden "tykinruokaan". Siksi tiedän tarkoin mistä on kyse. TVO on asentanut voimaloittensa alakerran lasi-ikkunoihin mm. konetuliaseita superkestävää 5cm paksua lamelloitua panssarilasia. Asentanut voimaloittensa oviin lisäksi kaukosuljettavat sähkösalvat. Joita olen itsekin joutunut useita kertoja mittailemaan ja koestamaan. Olen kertonut aiheesta jo useat kerrat maailmalle julkisuuteen.

Siksi TVO on tapansa mukaan kuulema rajusti nyttemmin vahvistanut juuri näitä sähkösalpojaan. Ai miksi ne ovat ylipäätään olemassa? Jotta ydinkatastrofin jälleen kerran sattuessa. Kukaan ydinvoimalalle vereslihalle itsensä myynyt ei pääsisi kohtaloaan pakoon! Ystäväni, kuulit ihan oikein pakoon! Siksi alakerran lasien vieriltä TVO poistatti jopa raskaat tuolit, metalliset vaahtosammuttimet ja lakisääteiset mm. palokirveet. Syyksi TVO:n johto tähän barbariuteensa tylysti ilmoitti haluavansa estää henkilökuntansa paot kriittisissä tulevissa ydinkatastrofeissaan! Nyt Japanissa tämäKIN IAEA:n kansainvälinen tarkoin salattu lakikäytäntösalailu todistuu! Aiemmin esiin tuomani kalsea fakta todistettiin: "Ydinorjat tapetaan vaikka hallituksen pakottamana tuhoutuvassa ydinvoimalassaan kuolemaansa. Ydinala siis EI halua jättää mitään valinnanvapautta. Vaan haluaa tarkoin varmistaa, etteivät säteilytuhoja kauhistuneina todistavat ydinorjat pakene. Saati lavertele näkemistään käsittämättömän raa'oista kuolettavan julmista tuhoista.
1955 A. Einstein. Ydinvoimaloitten neutronipäästöt tappaa ensin mehiläiset ja sen perään käyttäjänsä!

Cesium

jem

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview