News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Maantieliikenteen sivistysvaltio

Started by nyyyps, Sun 15.04.2012 20:23:03 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nyyyps

Isälle on toisinaan joku höhötellyt, miksi pitää nastarenkaita kuorma-autossa.
Ajaa välillä muuallakin kuin kiillotetulla nelostiellä. Koneet ei kato, mihin ne hajoaa, ja jos tarttee päästä kehnompaaki talvitietä perille, ei nastat ihan hukkaan mene.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Örtzi

Quote from: Juku on Sat 11.05.2013 23:18:54 (UTC+0300)
Quote from: paavo on Sat 11.05.2013 18:57:56 (UTC+0300)
Mä koetan pitää eturenkaat kunnossa, vaikka vähän ajankin. :jees:
Etuvetoisella olen vaihtanut takarenkaat eteen, kun urasyvyys on takimmaisissa suurempi.
Taakse AINA paremmat renkaat.  :yoppilas: Huonot takana, niin jarrutuksessa liukkaalla sama kuin vetäisi äkkiä käsijarrusta. Lukkojarrutuksessa liukkaalla alustalla lähtee satasen vauhdista helposti lepikkoon ennenkuin ehtii kissaa sanomaan.
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.

nyyyps

Quote from: Örtziksi takas on Sun 12.05.2013 09:40:10 (UTC+0300)
Etuvetoisella olen vaihtanut takarenkaat eteen, kun urasyvyys on takimmaisissa suurempi.
Taakse AINA paremmat renkaat.  :yoppilas: Huonot takana, niin jarrutuksessa liukkaalla sama kuin vetäisi äkkiä käsijarrusta. Lukkojarrutuksessa liukkaalla alustalla lähtee satasen vauhdista helposti lepikkoon ennenkuin ehtii kissaa sanomaan.
Carinassa oli takana sempperipaskat renkaat, eessä tais olla hankookit. Nyt nastoja nyppiessä eessä oli nastat tallella, takana enää vain kannat kumen sisässä. Sai tuota talvella kirota, kun ristaukset oli venko ajaa.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Örtzi

Quote from: nyyyps on Sun 12.05.2013 09:43:06 (UTC+0300)
Carinassa oli takana sempperipaskat renkaat, eessä tais olla hankookit. Nyt nastoja nyppiessä eessä oli nastat tallella, takana enää vain kannat kumen sisässä. Sai tuota talvella kirota, kun ristaukset oli venko ajaa.
Nykyautoissa ABS-jarrut tietty tuossa hiukan auttavat, ei lukkiinnu niin herkästi, mutta kyllä sen silti huomaa jo paskat renkaat on takana.  :jees:

nyyyps

Quote from: Örtziksi takas on Sun 12.05.2013 09:46:11 (UTC+0300)
Quote from: nyyyps on Sun 12.05.2013 09:43:06 (UTC+0300)
Nykyautoissa ABS-jarrut tietty tuossa hiukan auttavat, ei lukkiinnu niin herkästi, mutta kyllä sen silti huomaa jo paskat renkaat on takana.  :jees:
Mullei ole nykyauto. :psp:

Keväämmällä tuo kotiin päin kääntyvä tie oli aivan kiiltävällä vetisellä kaljamajäällä. Jää mutkassa katveeseen niin ettei aurinko sitä sulata. Normaalilla jarrutusmatkalla sain vauhin putoamaan jonku verran, mutta lukkojarruttelun jälkeen piti tuumata, että vilkku pois päältä ja mennääs tuolta toista kautta. :psycho:
Se oli niin jäällä, ettei siinä olis pitäny kyllä supersitimaasturin superkalliit renkaatkaan. :psycho:

Örtzi

Juu, en mä sitä, että vanhassa kaarinassa olis apseja. Mutta laitoin tuon nyt tuohon, kun joku kuitenkin tulee ABS-jarruista viisastelemaan.  :jees:

nyyyps

Juu, honasin mie. :jepso:

Itellä on ollu hassu tapa, josta on pitäny opetella pois, että absillista autoa ajaessa ei tulis päästettyä sitä poljinta pohjasta korjatakseen syöksyn suuntaa. Se on ollu niin iskostunu tapa, mutta on siitä päässy hiljalleen pois, ehollistunu siihe, että jos ronksutus kuuluu niin polje akka polje vaan.

peter

Kastori

parhaat renkaat aina vetäville pyörille niin kuluu tasasesti renkaat..  :jepso:

=Juku=

Quote from: peter on Sun 12.05.2013 10:37:30 (UTC+0300)
Aina eteen vasemmalle paras rengas  :psp:
Tämä!

Jääkelillä tuo huonot taakse pätee, mutta täällä kuivilla kesäkeleillä parempi kuluttaa tasaisesti.  Arabeilla on todella "tasaisesti kuluneet"
vanhojen kotteroidensa alla  ::hihsmoke

Me first (rules of traffic)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview