Mitä viimeksi teit/mitä ostit autoosi (Pl. tankkaus) vol.2

Started by Señorita iCola, Tue 09.04.2013 16:15:59 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KH

Quote from: paavo on Mon 10.11.2014 15:54:29 (UTC+0200)
Maailma tuhoutuu omaan mahdottomuuteensa näiden idioottien ansiosta.

jta

Kärryssä olis nyt käytännössä sähköt valmiit tuon 7-napaisen pistokkeen osalta. Sumuvalot vaan on vielä saapumassa niin niitä ei saanu paikoilleen mutta johdotukset on niillekkin jo käytännössä valmiit. Seuraava operaatio ois tuon 13-napaisen rasian laitto paikoilleen ja sen sähköjen teko. Osaa olla aikaa vievää puuhaa tuo sähköjen rakentelu.

paavo

Mulle olisi ylivoimaista, en käsitä vieläkään miten pääsin puhelinlijalta läpi amiksessa.
Mä en tosiaan tajunnut mitään siitä hommasta.

jta

Ilmeisesti kuitenkin jotain tajunnut kun kerta läpi päässyt.

Vaan ei tää perus valojen johdotus ole mitään rakettitiedettä. Sen kun vetelee johdot ja kytkee oikean väriset piuhat oikeaan paikkaan. Aika paljon olisi hommaa nopeuttanu jos oisin käyttäny runkoa maadoitukseen vaan vedin molemmille puolille oman maajohdon joka tulee suoraan rasialle niin ei tule niin herkästi maadoituksen kans ongelmia.

paavo

Maadoitus on monesti kaikkien ongelmien syy noissa asioissa.
Oikoteitä kannattaa välttää.
Olen mä tehnyt sähkötöitä vahvaan ja heikkoon virtaan.
Enää en koske vahvoihin virtoihin.

On se vittumaista kun jää kärryn töpseli kiinni ja lähdet ajamaan kärryn irroitettuasi.
Menee oma aikansa siinäkin korjauksessa.

jta

Siksipä mulla onkin kärryssäkin pistorasia. Yksi johto meni jo rikki kun ilmeisesti jäi aisan ja kiven väliin ja jäi sitten johto lyhyeksi kun yritti korjata niin vaihdoin suosilla kärryynkin rasian ja nyt on pelkkä välijohto auton ja kärryn välissä.

paavo

jta

Tuli noista vuokrakärryistä tuo mieleen ja kun biltemassa vielä niitä välijohtoja myydään valmiina niin ei iso juttu ollu. Tuolle 13-napaiselle vaan pitänee ite tehdä kun en löydä valmiina tuollaista johtoa.

paavo

En ole niin perillä niistä.
Mulla on se Bilteman auton töpselistä mittaava valotesteri.. johonkin hankin sen mutten saanut
siitä sitä hyötyä jota hain.
Joutaa pois vaikka postimaksun hinnalla?

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview