News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

Virallinen näppäimistötriidi

Started by Susey, Wed 06.01.2016 13:51:16 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IsoP

Make tea not love

KH

Joo ja niitä saa tehtyä esim Hotkeysillä norminäppäimiin :bounce:
Quote from: paavo on Mon 10.11.2014 15:54:29 (UTC+0200)
Maailma tuhoutuu omaan mahdottomuuteensa näiden idioottien ansiosta.

Jarre

Tähän mainitsen, ni mulla on käsitys että tää nykyinen qwerty näppäimistö ei olis se paras kirjoittamiseen. Se kun on muodostunut mekaanisten kirjoituskoneitten aikaan siten että vierekkäisiä näppäimiä olis mahdollisimman vähän peräkanaa. Nopeiten kirjoittamiseen nykyisellä tietokoneella sillä ei oo paljoakaan tekemistä... :think:

Muutamiahan noita eri näppäimistö järjestyksiä on olemassa mut mikä sitten olis oikeesti paras ni en osaa sanoa vai pitäiskö kehittää kokonaan uusi...
Carpe Natem

Susey

Kirjoittelinkos minä jo tuosta? Enkuksi on opimoitu DVORAK ja COLEMAK, suomeksi sitten DAS. Niistähän voi itse ohjelmoida just sellaisia kun tykkää, pointtina lähinnä se ettei enää oo mekaanisen kirjoituskoneen rajoitteita joten näppäimet voi olla lähellä toisiaan :jees:

KH

Quote from: paavo on Mon 10.11.2014 15:54:29 (UTC+0200)
Maailma tuhoutuu omaan mahdottomuuteensa näiden idioottien ansiosta.

Jarre

Ei tuossa olis ku harjoittelu...ja tietty se että kaikki muut käyttää orjan lailla tätä vanhaa... :jees:
Carpe Natem

Jarre

Dvorakkia mä oon kokeillu, mulla kun en silloin oli edes niin nopea kuin nykyään (mikä ei oo sekään paljoa) ni ei ollu vaikutusta mut kai tuo jos opettelis ni tois lisäystä nopeuteen jos kirjoittaa pelkkää tekstiä...
Carpe Natem

Susey

DAS on kuulemma suomen kieleen se kaikkein paras, meillä on duunipaikalla jamppa joka on koittanu nuo kolme ja totes että ero on ku yöllä ja päivällä... Eipä sen näppiksellä tartte sit paljon muiden kirjaillakaan :nope:

Jarre

Varmasti on eroa...ja on niitä tyyppejä jotka pystyy opettelemaan ja hallitsemaan kahta erillaista näppistä niin että lainakoneella tms sujuu silti kohtalaisesti... :jees:
Carpe Natem

Susey

Ite meinasin tuon DASin opetella, homma kusi siihen kun uudella työkoneella ei saa asentaa ohjelmaa jolla vois vaihtaa näppäinasettelua :facepalm:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview