News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

MM-Ralli -25

Started by Baz, Thu 01.08.2024 09:55:49 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Baz

- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

Baz

Baz

Baz

Quote from: [url="https://www.rallit.fi/kalle-rovanpera-lopettaa-uransa/Rallit.fi[/url]"]Kalle Rovanperä lopettaa uransa

Rallimaailmaa ravisutteli uutispommi torstaina.

Toyotan suomalaistähti Kalle Rovanperä ilmoitti torstaina Instagramissa lopettavansa uransa rallin MM-sarjassa.

Rovanperä julkaisi torstaina avoimen kirjeen, missä hän taustoitti päätöstään.

– Päätös ei ollut helppo, mutta välttämätön muiden unelmieni kannalta, Rovanperä kirjoittaa.

Rovanperä ei paljastanut vielä, mitä hän aikoo tehdä jatkossa, mutta todennäköisesti suomalainen jatkaa kuitenkin moottoriurheilun parissa.

Viime vuosina Rovanperä on kilpaillut rallin ohella driftingin parissa ja kokeillut myös rata-autoilua. Hänen uransa alkoi jo hyvin nuorella iällä.

– Rakastuin jo lapsena ralliin ja olin onnekas kasvaessani legendojen ja idolien keskellä aloittaen urani hyvin nuorella iällä. Minun tavoitteeni silloin oli tulla eräänä päivänä WRC-kuljettajaksi, voittaa joskus ralli ja tulla jonain päivänä maailmanmestariksi. Olen hyvin ylpeä siitä, että olen saavuttanut nuo kaikki tavoitteet, Rovanperä kirjoittaa.

Rovanperä jakoi myös kiitosta tukijoilleen, perheelleen ja tietysti myös kartanlukijalleen Jonne Halttuselle.

– Haluan jakaa erityiskiitoksen luotetulle kartanlukijalle Jonnelle, jonka säälimätön työ ja ystävyys on ollut tärkeä osa menestystäni, Rovanperä kiittelee.

– Perheelleni, henkilökohtaiselle tiimilleni ja kumppaneilleni: kiitos, että seisoitte minun rinnallani. Olemme tehneet viimeisen vuosikymmenen ajan töitä sen eteen, että pääsemme huipulle. Se ei olisi ollut mahdollista ilman teidän sitoutumistanne ja tukeanne, Rovanperä jatkaa.

Rovanperä kiitti kirjeessään myös Toyota-tiimiään ja fanejaan.

– Ja tärkeimpänä tietysti faneilleni: kiitos jatkuvasta tuestanne ja suurista tunteista. Se, että olen saanut tuntea ja nähdä teidän intohimonne ja rakkautenne on ollut jotain unohtumatonta, Rovanperä kiittää.

Esinahka-Einari

Mielenkiinnolla odotan miten käy forumloissa. Pääseekö ykkösiin. Veikkaan että pääsee :bounce:

Baz

Baz

Quote from: [url="https://yle.fi/a/74-20188924Yle[/url]"]Hyundai-pomo vahvisti pelätyt suunnitelmat rallin MM-sarjassa – "Juna on jo lähtenyt asemalta"

Hyundain suunnitelmat luovat synkkää varjoa rallin MM-sarjan tulevaisuudelle.

Hyundai-talli ei aio rakentaa WRC27-autoa, kun rallin MM-sarjan autot uudistuvat vuonna 2027. Hyundai Motorsportin johtaja Cyril Abiteboul vahvisti suunnitelmat DirtFish-sivustolla.

Hyundai kertoi jo aiemmin jatkavansa MM-ralleissa vielä ensi kaudella, kun vuorossa on viimeinen vuosi nykyisillä Rally1-autoilla. Abiteboulin mukaan on mahdollista, että korealaisvalmistaja osallistuu Rally2-autoilla kauden 2027 MM-sarjaan.

– Valitettavasti vuoden 2027 juna on jo lähtenyt asemalta. Emme ole mukana uusien sääntöjen mukaisilla autoilla. Mutta voimme olla monien muiden autonvalmistajien tavoin mukana Rally2-autolla, Abiteboul kertoi.

Toistaiseksi vain Toyota on vahvistanut rakentavansa uutta WRC27-autoa. Vuodesta 2027 lähtien WRC27-autot ja nykyiset Rally2-autot kilpailevat samassa luokassa.

Kansainvälisen autoliiton (FIA) muutosten tavoitteena on lisätä tallien määrää MM-sarjassa. Tällä hetkellä asiat kehittyvät huolestuttavaan suuntaan.

– Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miten uusien autojen (WRC27) ja muiden autojen välillä toimitaan. Tuleeko WRC:stä vain yhden tallin kilpailu vai onko olemassa jokin suorituskykyä tasoittava tapa, Abiteboul kysyi.

Sipuliii

The original sipuli from räpellys

Baz

Baz

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview