Mikä ärsyttää liikenteessä?

Started by jiidee, Wed 25.10.2006 14:29:46 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atomisaattori

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

peter

paavo

IsoPahaJolppi

Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

=Juku=

Hyvä vertaus! Kumma että ei tuo turvaväli ja tilannenopeus  :serlokkismoke:

Spoiler
Sumuvalojen häikäisy on korvien välissä
[close]

Me first (rules of traffic)

Baz

Itse kuulun siihen joukkoon joita (etu)sumuvalot häikäisevät. Pahinta ne ovat kaupunkialueella, kun asfaltti on märkä :jees: Sitä taas en ymmärrä miksi niitä käytetään, vaikka ajetaan yli 40-50km/h. Ei niistä ole sen jälkeen mitään iloa. Päinvastoin. Ihmissilmä kun kuitenkin hakeutuu ajaessa paremmin valaistulle alueelle eikä minua kiinnosta tietää mitä auton kohdalla ojanpenkkaalla tapahtuu, vaan mitä edessä näkyy. Jotkut ovat perusteelleet sumuvalojen käytön juuri tällä, että he ajaessaan 80-100km/h (22-28m/s) mielellään näkevät ojan penkoille hirvieläimien vuoksi. Ei sellaisesta mitään hyötyä tuollaisessa nopeudessa ole, jos havaitsee jotain kohdalla ollessaan.
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

NaiNeN

Sekoitan ruokaani Kitekattia. Mainoksen mukaan se pitää mirrin virkeänä ja karvan kiiltävänä.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur. Futue te ipsum.

=Juku=

Joillekin mikä tahansa edessäpäin oleva valo on häikäisyä! Ilmiö on sama kuin tupakan käryn ärsyttävä vaikutus!
Vain hyvin pienelle osalle on todellista haittaa (sillä hetkellä), mutta jo valo tai haju aiheuttaa korvien välissä ärsyn!

Me first (rules of traffic)

Ressukka

Quote from: Juku on Fri 10.02.2012 14:41:22 (UTC+0200)
Joillekin mikä tahansa edessäpäin oleva valo on häikäisyä! Ilmiö on sama kuin tupakan käryn ärsyttävä vaikutus!
Vain hyvin pienelle osalle on todellista haittaa (sillä hetkellä), mutta jo valo tai haju aiheuttaa korvien välissä ärsyn!
Myönnän että suuri osa on ärsytystä mutta on siinä sekin puoli et se sumari on valokuviolta symmetrinen jolloin sitä hajavaloa tulee vastaantulijan silmiin eri tavalla kuin puolikkaista.

Entäs näiden sumarisuhailijoiden perustelut:
"Näkee hirvet paremmin" - joo-o, jos se valo on oikein suunnattu niin kantama on maantienopeudessa
( mitä tietty ajetaan kun on hyvät valot) sitä luokkaa että kyl siinä kerkee nähdä törmääkö vasaan vai emään mutta jarruttamaan ei kerkee...

"Ei pidä kattoa niihin valoihin, kato omaa kaistaas" - samalla perusteella mä voin sit varmaan ajella pitkät päällä koko ajan, se on mulle turvallista ja eihän muiden tarvii katella mun valoihin...

Sumarit on helvetin hyvät olemassa sillon kun niitä tarvii mut miksi ihmeessä niitä pitää käyttää normi pimeällä kelillä???

jem

Quote from: Juku on Fri 10.02.2012 14:41:22 (UTC+0200)
joillekkin vaan on mahdotonta uskoa jotta ne sumarit voi häikäistä, pitää kehittää jotain viisaalta kuulostavia selityksiä.  :psp:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview