Post reply

The message has the following error or errors that must be corrected before continuing:
Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.
Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by nyyyps
 - Wed 19.05.2010 15:10:00 (UTC+0300)
Noh, tavallaan kuitenkin mukava, että noutaja oli armelias ja lähtiessä ei tarvinnut kitua ja kärsiä.
Mukavahan aina olis, ettei nuoren elämän tarttis lähteä ollenkaan ennen aikaansa. :sorry:
Posted by Atomisaattori
 - Mon 17.05.2010 19:07:36 (UTC+0300)
Quote from: Daisy on Mon 17.05.2010 18:04:01 (UTC+0300)
Joo eli. Nypystä oli lähteny hanskasta , kuskin kylki edellä kallionkielekkeeseen, kypärä ei ollu ollut kiinni, sen lukot on jo tutkittu ja lukkovika poissuljettu,  lentänyt päästä ja joko katossa ollut kaari osunut päähän tai niskat poikki mutta heti oli kuollut. Paria päivää ennen oli ollut radalla testaamassa autoa, siellä tullu pienimuotoinen ulosajo ja auto nyt tutkinnassa josko siinä sitte kuitenki auto vaurioitunut jotenki.
Niin pieni juttu kuin kypärän kiinnitys  :sorry:


http://fi.wikipedia.org/wiki/Niskan_retkahdusvamma
http://yle.fi/akuutti/arkisto2004/270104_d.htm
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00850

Tarpeeksi voimakkaana voi aiheuttaa kuoleman, kun niska katkeaa. Selkäydin tarkemmin sanottuna  :think:
Posted by Atomisaattori
 - Mon 17.05.2010 18:59:24 (UTC+0300)
Quote from: Griffin on Mon 17.05.2010 16:14:28 (UTC+0300)
Ymmärretään asioita ehkä vähän eri tavalla, minusta iso tai pieni riskinotto on tyystin eri asia kuin että ei saisi tuntea kuoleman- tai loukkaantumisenpelkoa ollenkaan.
Kyllä ne pelot löytyy kaikilta täyspäisiltä itsesuojeluvaiston omaavilta ihmisiltä, niitä täytyy vain osata hallita eikä päästää valta-asemaa.
Kyllähän sitä voi ja saa pelätä, muttei se saa kuten sanoit, nousta valta-asemaan.
Ollaan molemmat samaa mieltä, mutta hieman eri näkökannalla  :psycho:
Posted by Daisy
 - Mon 17.05.2010 18:04:01 (UTC+0300)
Joo eli. Nypystä oli lähteny hanskasta , kuskin kylki edellä kallionkielekkeeseen, kypärä ei ollu ollut kiinni, sen lukot on jo tutkittu ja lukkovika poissuljettu,  lentänyt päästä ja joko katossa ollut kaari osunut päähän tai niskat poikki mutta heti oli kuollut. Paria päivää ennen oli ollut radalla testaamassa autoa, siellä tullu pienimuotoinen ulosajo ja auto nyt tutkinnassa josko siinä sitte kuitenki auto vaurioitunut jotenki.
Posted by Griffin
 - Mon 17.05.2010 16:14:28 (UTC+0300)
Ymmärretään asioita ehkä vähän eri tavalla, minusta iso tai pieni riskinotto on tyystin eri asia kuin että ei saisi tuntea kuoleman- tai loukkaantumisenpelkoa ollenkaan.
Kyllä ne pelot löytyy kaikilta täyspäisiltä itsesuojeluvaiston omaavilta ihmisiltä, niitä täytyy vain osata hallita eikä päästää valta-asemaa.

Quote from: Daisy on Mon 17.05.2010 08:43:35 (UTC+0300)
Ilmeisesti kypärä ei ollut kunnolla lukittunut tai jäänyt auki, koska se oli kuskilta lentänyt päästä. 
Voi ei :(
Posted by =Juku=
 - Mon 17.05.2010 14:25:50 (UTC+0300)
Asiasta puujalkaan. Normaaliliikenteessäkään kaikki eivät näe piileviä riskejä
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201003843&rss=all

"Nuorilta kysyttiin myös, mikä on heidän mielestään pahin seuraus viritetyllä mopolla ajamisesta.
Tyttöjen vastauksissa nousi esiin pahimpana seurauksena onnettomuus, jossa joku saa vakavia vammoja.
Pojista seuraavan ajokortin lykkääntymistä piti pahimpana seurauksena lähes yhtä moni kuin onnettomuutta. "

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=30914:uusille-mopoilijoille-tulossa-pakollinen-koulutus&catid=29:kotimaa&Itemid=4
Posted by Atomisaattori
 - Mon 17.05.2010 09:52:41 (UTC+0300)
Juurikin noin kuten Noobi ilmaisi  :jees:

Posted by nyyyps
 - Mon 17.05.2010 09:39:08 (UTC+0300)
Quote from: Daisy on Mon 17.05.2010 08:43:35 (UTC+0300)
Nonniin, eli faktoja kehiin jotta loppuu tää spekulointi. Kuollut poika oli tuttu. Ja auto oli rakennettu pätevissä käsissä isolla rahalla. Ilmeisesti kypärä ei ollut kunnolla lukittunut tai jäänyt auki, koska se oli kuskilta lentänyt päästä. Kartturin mukaan nopeus oli yksinkertaisesti ollut liian kova. Poika oli kova lupaus ja otti rallin tosissaan, ei siis ollut ajatusmaailmaltaan "nyt ajan huippuajan tai sitten kuolen ulosajossa".
Auton kyllä näki, ettei esmes kaaria oltu tehty räkimällä kylmää kuonaa puutarhakeinun putkiin, ja turvakaaret pitivät muotonsa. :jepso:

Luonnollisestikin, jos voi olla että uhrilla on selkäranka menny, ei sitä lähetä ovesta repimään pois, vaikka sen auki saiski, vaan otetaan katto pois, että saadaan kaveri ulos. :jepso:

Riskejä elämässä on pelkästään jo suojatietä ylittäessä - mistä tiedät, että justiinsa tuo sitikkaa ajava tuolla kaukana ei ole päissään tai muuten vain mulkkuuttaan jätä väistämättä. Justiinsaki viitaten tähän Liekin yleisempään ajatteluun riskeistä sun muista - jos ei tahdo, että mitään tapahtuu, kannattaa olla tekemättä mitään. Juuriki tämä "nyt ajan huippuajan tai sitten kuolen ulosajossa", en usko, että Liekki tarkoitti sitä noin melodramaattisesti tulkittavaksi, vaan juurikin sillä, että jokaisella on se pieni hiljainen tieto siinä, että hänen harrastuksessaan voi riskit olla suuremmat sitä mukaa kun panoksiakin nostetaan - ja että nollapanoksella ei saavuteta niitä suurimpia ja komeimpia tavoitteita. :jepso:
Posted by Atomisaattori
 - Mon 17.05.2010 08:47:00 (UTC+0300)
Quote from: Griffin on Mon 17.05.2010 00:21:28 (UTC+0300)
Quote from: Liekki on Sun 16.05.2010 23:58:14 (UTC+0300)
Jos pelkää loukkaantumisia tai kuolemaa, niin kannattaa jäädä sivusta seuraajaksi  :think:
Ei helevetti...et VOI olla tosissas!
Miten niin ??  ::osmoke


Posted by Daisy
 - Mon 17.05.2010 08:43:35 (UTC+0300)
Nonniin, eli faktoja kehiin jotta loppuu tää spekulointi. Kuollut poika oli tuttu. Ja auto oli rakennettu pätevissä käsissä isolla rahalla. Ilmeisesti kypärä ei ollut kunnolla lukittunut tai jäänyt auki, koska se oli kuskilta lentänyt päästä. Kartturin mukaan nopeus oli yksinkertaisesti ollut liian kova. Poika oli kova lupaus ja otti rallin tosissaan, ei siis ollut ajatusmaailmaltaan "nyt ajan huippuajan tai sitten kuolen ulosajossa". 
Posted by Ressukka
 - Mon 17.05.2010 00:53:33 (UTC+0300)
Quote from: Griffin on Mon 17.05.2010 00:21:28 (UTC+0300)

Tottakai rallissa niin kuin elämässä muutenkin otetaan ja hallitaan riskejä, mutta ei kukaan tieten tahtoen aseta terveyttään saati elämäänsä alttiiksi jonku fuking piirikunnalisen rallin takia.
Quote from: Griffin on Sun 16.05.2010 23:47:14 (UTC+0300)
Nii että hvl ja Liekki menaavat että pitää olla kamikaze jos ajaa rallia Suomessa :shock:
Hei jätkät! Jotain rajaa...
Quote from: Griffin on Sun 16.05.2010 22:59:02 (UTC+0300)
Tietää ehkä mutta ei halua sitä ymmärtää tai uskoa että onnettomuus voisi sattua juuri omalle kohdalle, epäilen vahvasti ettei yksikään kuski ajattelee pätkän startissa että "nyt ajan huippuajan tai sitten kuolen ulosajossa".
Eli eiköhän siellä kaikilla kuitenkin ole terve itsesuojeluvaisto ja kuolemanpelko vielä tallella.
Mikä sulla on oikein pointtina näissä jutuissa?

Kaikki kuskit tietää että ulosajossa voi käydä huonosti. Kukaan ei aja tahallaan pihalle. Ja kaikki kuskit ottaa pienempiä tai suurempia riskejä pärjätäkseen (myös niissä piirikunnallisissa).

Jos jokin ei ole 100% turvallista mutta teet sen silti, niin etkö sinä silloin ota tietoisen riskin että voit vaikka vammautua tai kuolla seurauksiin?
Posted by Griffin
 - Mon 17.05.2010 00:21:28 (UTC+0300)
Quote from: Liekki on Sun 16.05.2010 23:58:14 (UTC+0300)
Jos pelkää loukkaantumisia tai kuolemaa, niin kannattaa jäädä sivusta seuraajaksi  :think:
Ei helevetti...et VOI olla tosissas!

Tottakai rallissa niin kuin elämässä muutenkin otetaan ja hallitaan riskejä, mutta ei kukaan tieten tahtoen aseta terveyttään saati elämäänsä alttiiksi jonku fuking piirikunnalisen rallin takia.
Posted by Atomisaattori
 - Sun 16.05.2010 23:58:14 (UTC+0300)
Kamikazeilla vaan on tapana kuolla, häpeä tulla elävänä takaisin  ::osmoke :psp:


Jos pelkää loukkaantumisia tai kuolemaa, niin kannattaa jäädä sivusta seuraajaksi  :think:



En nyt ole varsinaisesti rallista puhunut edellisessä viestissä, vaan yleisemmin riskin otosta joka saattaa päättyä pahasti vammautumiseen/kuolemaan. Lajista riippumatta.
Posted by Griffin
 - Sun 16.05.2010 23:47:14 (UTC+0300)
Nii että hvl ja Liekki menaavat että pitää olla kamikaze jos ajaa rallia Suomessa :shock:
Hei jätkät! Jotain rajaa...
Posted by Atomisaattori
 - Sun 16.05.2010 23:16:18 (UTC+0300)
Quote from: Griffin on Sun 16.05.2010 22:59:02 (UTC+0300)
Quote from: hvl on Sun 16.05.2010 19:56:09 (UTC+0300)
ihan jokainen osallistuja tietää olemassaolevat riskit
Tietää ehkä mutta ei halua sitä ymmärtää tai uskoa että onnettomuus voisi sattua juuri omalle kohdalle, epäilen vahvasti ettei yksikään kuski ajattelee pätkän startissa että "nyt ajan huippuajan tai sitten kuolen ulosajossa".
Eli eiköhän siellä kaikilla kuitenkin ole terve itsesuojeluvaisto ja kuolemanpelko vielä tallella.
Jos tuolleen ajattelee, ei välttämättä kannata ajaa ollenkaan.

Ei riskejä kannata miettiä, ainakaan liikaa. Luo vaan turhia pelkoja ja jännityksiä.
Aivan turhaa ajatella "Kun nyt lähden viivalta, en ehkä koskaan tule kotiin."

"Risk nothing, gain nothing"  ::smoke

Turhaa riskin ottoa tulee tietenkin yrittää välttää, mutta mikä on se raja. Yksi hyvä on verrata riskin määrää suhteessa saavutettavaan hyötyyn.
Jonkin verran puhun ihan omistakin kokemuksista, ottaen huomioon harrastuksen luonteen.