News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Turvakaaret

Started by Griffin, Sat 15.05.2010 21:52:35 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hvl

Kivikkoon oli auto sukeltanut. Eipä kaarista ole merkittävämpää hyötyä jos esim. iso maakivi tulee kurkistamaan kuskin ikkunasta tupaan.
Nuori kaveri, mutta oli jo ajokokemusta nuortenluokan sprinteistä. Kolme edellistä rallia oli voittanut ylivoimaisesti.

Kyllähän tapaus on valitettava, mutta ihan jokainen osallistuja tietää olemassaolevat riskit, myös sen, että henki voi lähteä jos pahasti osuu. Jos ei niitä riskejä hyväksy, ei myöskään aja, koska kuolemanpelkoisena ei vaan pysty.

Sen verran on kokemusta eri lajeista nelipyöräisten parista, että tiedän miltä kilvanajo tuntuu.  :kahvi:

Griffin

Quote from: hvl on Sun 16.05.2010 19:56:09 (UTC+0300)
ihan jokainen osallistuja tietää olemassaolevat riskit
Tietää ehkä mutta ei halua sitä ymmärtää tai uskoa että onnettomuus voisi sattua juuri omalle kohdalle, epäilen vahvasti ettei yksikään kuski ajattelee pätkän startissa että "nyt ajan huippuajan tai sitten kuolen ulosajossa".
Eli eiköhän siellä kaikilla kuitenkin ole terve itsesuojeluvaisto ja kuolemanpelko vielä tallella.

Atomisaattori

Quote from: Griffin on Sun 16.05.2010 22:59:02 (UTC+0300)
Quote from: hvl on Sun 16.05.2010 19:56:09 (UTC+0300)
ihan jokainen osallistuja tietää olemassaolevat riskit
Tietää ehkä mutta ei halua sitä ymmärtää tai uskoa että onnettomuus voisi sattua juuri omalle kohdalle, epäilen vahvasti ettei yksikään kuski ajattelee pätkän startissa että "nyt ajan huippuajan tai sitten kuolen ulosajossa".
Eli eiköhän siellä kaikilla kuitenkin ole terve itsesuojeluvaisto ja kuolemanpelko vielä tallella.
Jos tuolleen ajattelee, ei välttämättä kannata ajaa ollenkaan.

Ei riskejä kannata miettiä, ainakaan liikaa. Luo vaan turhia pelkoja ja jännityksiä.
Aivan turhaa ajatella "Kun nyt lähden viivalta, en ehkä koskaan tule kotiin."

"Risk nothing, gain nothing"  ::smoke

Turhaa riskin ottoa tulee tietenkin yrittää välttää, mutta mikä on se raja. Yksi hyvä on verrata riskin määrää suhteessa saavutettavaan hyötyyn.
Jonkin verran puhun ihan omistakin kokemuksista, ottaen huomioon harrastuksen luonteen.

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

Griffin

Nii että hvl ja Liekki menaavat että pitää olla kamikaze jos ajaa rallia Suomessa :shock:
Hei jätkät! Jotain rajaa...

Atomisaattori

Kamikazeilla vaan on tapana kuolla, häpeä tulla elävänä takaisin  ::osmoke :psp:


Jos pelkää loukkaantumisia tai kuolemaa, niin kannattaa jäädä sivusta seuraajaksi  :think:



En nyt ole varsinaisesti rallista puhunut edellisessä viestissä, vaan yleisemmin riskin otosta joka saattaa päättyä pahasti vammautumiseen/kuolemaan. Lajista riippumatta.

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson


Griffin

Quote from: Liekki on Sun 16.05.2010 23:58:14 (UTC+0300)
Jos pelkää loukkaantumisia tai kuolemaa, niin kannattaa jäädä sivusta seuraajaksi  :think:
Ei helevetti...et VOI olla tosissas!

Tottakai rallissa niin kuin elämässä muutenkin otetaan ja hallitaan riskejä, mutta ei kukaan tieten tahtoen aseta terveyttään saati elämäänsä alttiiksi jonku fuking piirikunnalisen rallin takia.

Ressukka

Quote from: Griffin on Mon 17.05.2010 00:21:28 (UTC+0300)

Tottakai rallissa niin kuin elämässä muutenkin otetaan ja hallitaan riskejä, mutta ei kukaan tieten tahtoen aseta terveyttään saati elämäänsä alttiiksi jonku fuking piirikunnalisen rallin takia.
Quote from: Griffin on Sun 16.05.2010 23:47:14 (UTC+0300)
Nii että hvl ja Liekki menaavat että pitää olla kamikaze jos ajaa rallia Suomessa :shock:
Hei jätkät! Jotain rajaa...
Quote from: Griffin on Sun 16.05.2010 22:59:02 (UTC+0300)
Tietää ehkä mutta ei halua sitä ymmärtää tai uskoa että onnettomuus voisi sattua juuri omalle kohdalle, epäilen vahvasti ettei yksikään kuski ajattelee pätkän startissa että "nyt ajan huippuajan tai sitten kuolen ulosajossa".
Eli eiköhän siellä kaikilla kuitenkin ole terve itsesuojeluvaisto ja kuolemanpelko vielä tallella.
Mikä sulla on oikein pointtina näissä jutuissa?

Kaikki kuskit tietää että ulosajossa voi käydä huonosti. Kukaan ei aja tahallaan pihalle. Ja kaikki kuskit ottaa pienempiä tai suurempia riskejä pärjätäkseen (myös niissä piirikunnallisissa).

Jos jokin ei ole 100% turvallista mutta teet sen silti, niin etkö sinä silloin ota tietoisen riskin että voit vaikka vammautua tai kuolla seurauksiin?

Daisy

Nonniin, eli faktoja kehiin jotta loppuu tää spekulointi. Kuollut poika oli tuttu. Ja auto oli rakennettu pätevissä käsissä isolla rahalla. Ilmeisesti kypärä ei ollut kunnolla lukittunut tai jäänyt auki, koska se oli kuskilta lentänyt päästä. Kartturin mukaan nopeus oli yksinkertaisesti ollut liian kova. Poika oli kova lupaus ja otti rallin tosissaan, ei siis ollut ajatusmaailmaltaan "nyt ajan huippuajan tai sitten kuolen ulosajossa". 
[move][/move]

Atomisaattori

Quote from: Griffin on Mon 17.05.2010 00:21:28 (UTC+0300)
Quote from: Liekki on Sun 16.05.2010 23:58:14 (UTC+0300)
Jos pelkää loukkaantumisia tai kuolemaa, niin kannattaa jäädä sivusta seuraajaksi  :think:
Ei helevetti...et VOI olla tosissas!
Miten niin ??  ::osmoke



"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

nyyyps

Quote from: Daisy on Mon 17.05.2010 08:43:35 (UTC+0300)
Nonniin, eli faktoja kehiin jotta loppuu tää spekulointi. Kuollut poika oli tuttu. Ja auto oli rakennettu pätevissä käsissä isolla rahalla. Ilmeisesti kypärä ei ollut kunnolla lukittunut tai jäänyt auki, koska se oli kuskilta lentänyt päästä. Kartturin mukaan nopeus oli yksinkertaisesti ollut liian kova. Poika oli kova lupaus ja otti rallin tosissaan, ei siis ollut ajatusmaailmaltaan "nyt ajan huippuajan tai sitten kuolen ulosajossa".
Auton kyllä näki, ettei esmes kaaria oltu tehty räkimällä kylmää kuonaa puutarhakeinun putkiin, ja turvakaaret pitivät muotonsa. :jepso:

Luonnollisestikin, jos voi olla että uhrilla on selkäranka menny, ei sitä lähetä ovesta repimään pois, vaikka sen auki saiski, vaan otetaan katto pois, että saadaan kaveri ulos. :jepso:

Riskejä elämässä on pelkästään jo suojatietä ylittäessä - mistä tiedät, että justiinsa tuo sitikkaa ajava tuolla kaukana ei ole päissään tai muuten vain mulkkuuttaan jätä väistämättä. Justiinsaki viitaten tähän Liekin yleisempään ajatteluun riskeistä sun muista - jos ei tahdo, että mitään tapahtuu, kannattaa olla tekemättä mitään. Juuriki tämä "nyt ajan huippuajan tai sitten kuolen ulosajossa", en usko, että Liekki tarkoitti sitä noin melodramaattisesti tulkittavaksi, vaan juurikin sillä, että jokaisella on se pieni hiljainen tieto siinä, että hänen harrastuksessaan voi riskit olla suuremmat sitä mukaa kun panoksiakin nostetaan - ja että nollapanoksella ei saavuteta niitä suurimpia ja komeimpia tavoitteita. :jepso:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview