News:

Apachefoorumi.net
Raikasta ja ravitsevaa sielunruokaa.

Main Menu

Nyt on oma potti apache foorumilla

Started by Hanzuu, Fri 01.12.2006 14:28:50 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pahasusi

oiskohan Suomen Pelastusarmeijan järjestämä internet keräys

Diver

Quote from: Kalikka on Sat 02.12.2006 06:23:57 (UTC+0200)
Siis mä en nyt taas tähän aikaan ymmärrä mitä tässä haetaan? Mikä ihmeen apache pata? Meneekö ne rahat sitten Peterille vai kelle? KELLE NE MENEE JA MILLÄ PERUSTEELLA?

Miksi niitä patoja on noin monta? Onko tarkoitus kilpailla kenen pata kerää eniten hynää? Jos ei, miksei sielä ole sitten vain yksi vaihtoehto "Lahjoita vähäosaisille"?

En sano, että Susi olisi vähäosainen, mutta lahjoitin kerran 20€, toivottavasti meni hyvään.

Mikäs kalikkaa riivaa, kysehän on hienosta asiasta  :kerpele:

Hanzuu

Quote from: Kalikka on Sat 02.12.2006 06:23:57 (UTC+0200)
KELLE NE MENEE JA MILLÄ PERUSTEELLA?

Joulupadan varojen jakaminen

Joulupadan varat jaetaan heti Joulun läheisyydessä ruokana, vaatteina ja lahjakortteina vähäosaisille lapsiperheille ja muille syrjäytyneille ihmisille, jotka tulevat sitä itse pyytämään tai joiden läheiset ovat toivoneet heille apua. Suuri osa avusta jaetaan Pelastusarmeijan Joulujuhlissa ympäri Suomea suoraan ruokana ja muina tuotteina.

Väärinkäytökset

Kaikenlaiset avustustyön hyväksikäytöt on pyritty estämään erilaisilla käytännönratkaisuilla. Esim. alkoholia ei lahjakorteilla voi ostaa lainkaan. Lisäksi mahdollisimman suuri osa avusta pyritään jakamaan suoraan tuotteina.

Kustannustehokkuus

Joulupata on tunnetusti yksi kustannustehokkaimmista avustusmuodoista. Pelastusarmeijan kulut ovat jokaisessa kaupungissa hyvin pienet ja suuri osa työstä tehdään talkoovoimin. Avustusvaroilla hankittavista tuotteista on pystytty sopimaan monilla paikkakunnilla omakustannushintoja ja toiset kauppiaat antavat osan ruoasta ja tavaroista omana lahjoituksenaan, ilmaiseksi. Lisäksi välikäsiä vähentää se, että avun jakaminen tapahtuu kullakin paikkakunnalla suoraan kädestä käteen.

Tilinpäätös: Joulupata 2005

Viranomaisille annetun kokonaistilinpäätöksen mukaan (maaliskuu 2006) Pelastusarmeijan Joulupadan saamat lahjoitukset (padoilla kerätyt, rahalahjoitukset, Joulupata.fi jne.) olivat vuonna 2005 yhteensä 746.012,60 euroa ja keräyskulut yhteensä 23.372,81 euroa eli noin 3,14 %. Tämä tarkoittaa sitä, että 96,86 % annetuista lahjoituksista todella meni perille.

Tuskin kukaan haluaa "kilpailla" ken antaa eniten,mut ajattelin tosiaan et laitetaan lahjoitukset omana yhteisönä,samalla tulee hieman ilmaista mainosta.
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

peter

Noutaja

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it.

peter

Masa

Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi !

Tosi huono karaokelaulaja

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview