Virukset ja muut ökkömönkiäiset

Started by Lexa, Thu 15.03.2007 10:01:01 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

79atanos

No sen verran mitä näistä uusimmista Nortoneista olen lukenut mistä milloinkin, niin edelleen niissä on samat "ominaisuuden" kuin ennenkin:

sen softan omasuoja estelee järjestelmänpalautuksen tekemisen, ja sillin tällöin myös järjestelmän päivittämisen. Palomuurin ollessa oletusasetuksilla automaattinen se ei aina päästä sellaisia yhteyksiä ulos mitkä on kuitenkin täysin luotettavia ja osa jopa täysin tarpeellisia, muutama päivä sitten luin joltain foralta kun se esto Nortonin oman päivitystoiminnon... Muitakin ongelmia silloin tällöin esiintyy.

Tietysti onhan kaikissa softissa omat ongelmansa, mutta kun Symantec ei ole näitä korjannut ollenkaan vaan samat viat jatkuvat versiosta toiseen samanlaisina :nono:

Testituloksia ei kannata katsella, ne ei anna aina oikeaa kuvaa softan tehokkuudesta, vasta tositilanteissa ne jyvät erottuu niistä akanoista vai miten se meni.

Toimiessaan suht' ok softa, mutta ongelmien iskiessä voi konstit olla melkoisen vähissä. Itse en Symantecin tuotteita suosittele mihinkään.

Lexa

Quote from: 79atanos on Wed 25.11.2009 11:40:10 (UTC+0200)
Toimiessaan suht' ok softa, mutta ongelmien iskiessä voi konstit olla melkoisen vähissä. Itse en Symantecin tuotteita suosittele mihinkään.
Jep :jees:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Griffin

Ettet 79atanos nyt vaan sekottanu Nortonia ÄhSekuren "omituisuuksiin"?
No joo, mutku mulla on ollu Norton vasta 10v niin ei voi tietää kaikkia sen onkelmia...varsinkaan kun en tunnista niistä ainoatakaan. Sitä en epäile hetkeäkään etteikö Nortonissa vikoja tai puutteita olis!

Jos ei maailmalla tunnettujen testaajien tuloksiin kannata uskoa niin miten sitten toimitaan? Testataan itse kaikki 20 ehdokasta ja valitaan paras...millä perusteella, mutulla? Sittenkö testataan palomuurit jos se ei ollut samassa paketissa? Ja sama rumba joka vuosi kun ohjelmat uusitaan...ei hyvä vaihtoehto :nope:

Itse suosittelen Symantecin tuotteita kaikille, ne toimii perusvarmasti ilman sen suurempaa käyttäjän huomiota. Ja tätä mainosta EI ole maksettu :nopsu:

jta

Mulla taas ei oo ollu nortonin kans mitään noista ongelmista mitä 79atanos tuolla luetteli. F-Securen kans tosin juuri noita ongelmia oli. Millon esti itse itseänsä päivittämästä tai muuten vain kaatuili ja löi koneen jumiin ja laitteli karanteeniin täysin puhtaita tiedostoja.

Testituloksia en ole lukenu moneen vuoteen vaan menny sillä mikä on itellä toiminu parhaiten.

Quote from: Griffin on Wed 25.11.2009 22:58:30 (UTC+0200)
Sitä en epäile hetkeäkään etteikö Nortonissa vikoja tai puutteita olis!
Mikään softahan ei ole täydellinen. Kaikissa on jotain puutteita ja vikoja. Toisissa vaan enemmän kuin toisissa.  :jees:

The Änes

Itellä ei mitä on kokemuksia ollu niin, nodi on ollu kaikkein paras mitä konella on ollu (mistä muistaakseni olen aiemminkin maininnu).
F-Secure oli hetken, syytä en muista miks poistin, oisko ollu hidas :think:
Norttonikin oli, siinäkin oli onkelmansa. Kyseessä oli kuitenkin aikakausi n.6-7vuotta sitten eli en paljoa voi vittuilla näille ohjelmille :psp:

Normanni on ollu kaikista kamalin ohjelmisto mikä on koneella ollu.. miltei toivoi että tulis tilalle viruksia.
Sain sen taannoin ostettuani Fujitsun pöytäkoneen, oli vielä 5vuoden lisenssillä. Meni tänä kesänä vanhaks, mikä harmitti suuresti koska kyseinen ohjelmisto ei oo ollu enää 4vuoteen koneella :psp:

Tällä hetkellä taitaa olla joku avasti.. muistaakseni.

l am the bastard son - evil inborn, Satan in tip-top, from head to toe
Just look at me, sense my blitz, down riding route 666

I was born to lose but Im built for booze..

79atanos

Juu, noi äffän nykyiset ongelmat on aika mielenkiintosia, suurimmat ongelmat koskee 2009 ja 2010-versioita, ja siis nimen omaan noita Internet Security-paketteja. Tavallinen Antivirus ja Client Security on näköjään ongelmilta pääosin säästyneet kokonaan. Saas nähdä mitä teen omalle Elisa Tietoturvapalvelun lisenssille, nyt koneella on MSE.

Quote from: Griffin on Wed 25.11.2009 22:58:30 (UTC+0200)
Jos ei maailmalla tunnettujen testaajien tuloksiin kannata uskoa niin miten sitten toimitaan? Testataan itse kaikki 20 ehdokasta ja valitaan paras...millä perusteella, mutulla? Sittenkö testataan palomuurit jos se ei ollut samassa paketissa? Ja sama rumba joka vuosi kun ohjelmat uusitaan...ei hyvä vaihtoehto :nope:
No siis ei nyt ihan kuitenkaan ::hihsmoke Noi "viralliset" testipajojen tulokset (kuten esim av-comperatives) antaa kyllä jo aika paljon osviittaa ohjelmien tasoista, mutta kun seurailee noita HjT-logeja useilla eri foorumeilla, niin ne testitulokset on kyllä noiden tositilanteiden kanssa aika reilusti ristiriidassa.

Quote from: Burz on Thu 26.11.2009 01:58:30 (UTC+0200)
Normanni on ollu kaikista kamalin ohjelmisto mikä on koneella ollu.. miltei toivoi että tulis tilalle viruksia.
Mitenhän tollasen softan valmistaja voi olla edes pystyssä, on kyllä uskomattoman surkea softa. Ei löydä koskaan mitään tai jos sellanen ihme pääsee tapahtumaan, niin ei kyllä taatusti kykene poistaa mitään. Sen omia prosessejakin pyörii jaloissa aivan käsittämätön määrä. Ja tota tungetaan noihin pakettikoneisiin ja läppäreihin aika pitkillä lisensseillä. Ohjelman poistaminen voi olla usein melkoista helvettiä.

paavo

Sonera/DNA on ampunu kovilla. Lyöny yhteyksiä poikki saastuneiksi epäityihin koneisiin.

Lexa

Quote from: paavo on Thu 26.11.2009 09:04:16 (UTC+0200)
Sonera/DNA on ampunu kovilla. Lyöny yhteyksiä poikki saastuneiksi epäityihin koneisiin.
Elisa on tehny tota jo vuosia. :jees:

Antaa vaan käyttäjälle virhesivun joka kertoo mistä on kyse.

paavo

Tuossa jutussa Elisa nimenomaan kiisti käyttävänsä tuollaisia keinoja

e: pianpa ne käänsi kelkkansa :blink:
http://www.itviikko.fi/tietoturva/2009/11/26/elisa-esti-nettiyhteyden-sadoilta/200924540/7?rss=8

Lexa

Elisa on tehny tota jo oikeasti pitkään. Mä ennen surffailin Elisan liittymällä, ja testailin kaikennäköstä - mm. custom-asennuksia käyttiksistä ym. ja huomasin että jotkut huomattavasti epäilyttävät verkkoliikenteen muodot laukaisi Elisalla virhesivun joka ilmoitti että yhteyden käyttö on estetty tunniksi, ja antoi ohjeita siitä miten toimia että esto ei uusiudu.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview