Apple

Started by Betonishamaani, Sun 08.07.2007 10:10:41 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Señorita iCola

Keerro nyyt :ksipeli: Eikö mene takuuseen joku vika kun on pakkasta ollut viime talvena?  :psp:
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

Susey

"Tällä on soiteltu sateella, kyllähän ohjeessa luki ettei tätä saa liian kosteassa käyttää.." :crazy:

Kertoisit hei nyt ::lsmoke

[:]Kylkiluu[:]

Kerro nyt Pjotr, minä juuri hommasin tuollaisen kapineen  :umn:

peter

Nyt kerron, kun sain vihdoin lopullisen selvyyden asiaan.  :bounce:

Elikkäs vein puhelimen huoltoon rajun kuumenemisen takia. Tämän kuumumisen johdosta alkoi näytön värikin muuttua kuumimmista kohdista. Viikon odottamisen jälkeen soittivat SCF huollosta, että puhelimessa ei ole enää takuuta jäljellä. Mun pitäsi maksaa heille 293€, jotta saisin uuden samanlaisen tilalle. Siksi uusi, koska näitä ei kuulema korjata. No sanoin etten vitussa maksa. Soitto telefinlandille, josta kerrotaan että apple myöntää vain vuoden takuun tuotteilleen. Sanoivat vain, että voi voi, soita applelle. Oikein antoivat applen asiakaspalvelun numeron. Kuinka ystävällistä. No mä soitinkin applen sijaan kuluttajavirastoon ja sain tietää ettei mun kuulu soitella mihinkään. On olemassa semmoinen kuin laki virhevastuusta.

QuoteVirhevastuuta koskevat säännökset on määritelty
kuluttajansuojalain 5 luvussa ja niitä sovelletaan silloin, jos
tuotteella ei ole takuuta tai takuuaika on päättynyt. Virhevastuun
kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika
määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella.

Ja tässä tapauksessa oletettava kestoikä on kaksi vuotta, koska muutkin puhelinvalmistajat myöntävät tuotteilleen kahdelle vuodelle takuun. Ja koska telefinland tekee kahden vuoden kytkysopimuksia puhelimesta, niin hekin näin olettavat.  Tämän kerrottuani muuttui operaattorinkin asenne asiaan ja viimein tänään tuli lopullinen päätös, että saan uuden puhelimen tilalle ilman että mulle tulee mitään kuluja. Annoin tänään myös palautetta siitä, että minua yritettiin alkuun kusettaa asian kanssa. Varmasti telefinlandin (soneran) kaltainen firma tietää kaikki asiaan liittyvät lakipykälät. Sain anteeksipyyntöjä ja pahoitteluita. No loppu hyvin kaikki hyvin, mutta jää väkisinkin miettimään moniko kehtaa alkaa vaatimaan oikeuksiaan ja kiltisti maksaa tuon vajaan 300€...

Betonishamaani

Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:

peter

Señorita iCola

Mites jos tuo uusi tekee saman?  :psp: Hyvä kuiteski kun ei maksaa tarvinnut. :jepso:
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

Betonishamaani

Vaan eikö tuo ollut jo aiemmin uutisoitu ominaisuus :serlokkismoke:
Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:

[:]Kylkiluu[:]

Johan on hävytöntä  ::osmoke Tele Finlandilta minäkin kytkyaivounin otin... Hyvä että selvisi asia oikeudenmukaisesti  :jepso:

Betonishamaani

Tiedät nyt mitä tehdä, kun se syttyy palamaan :psp:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview