News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

Apple

Started by Betonishamaani, Sun 08.07.2007 10:10:41 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Betonishamaani

Niin joo, kun ei se kestä avata ihan puhelimen nurkalla, niinkuin muut puhelimet :psp:
Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:

Betonishamaani

iPhone kateissa vol. 2
Viime kerta ei tainut riittää iPhonelleni, vaan draamaa tarvittiin lisää.
Mä oon nyt niin samperin väsynyt koko päivästä, että HUHHUH!

Menin töihin normaalisti kasiin.
Myymälässä oli todella hiljaista koko aamun ajan. Jossain vaiheessa kävin 30 sekunnin ajan takahuoneessa, ja kun tulin takaisin, niin missäs se iPhone?
Joo, no iPhone oli ilmeisesti kadonnut kuin pieru saharaan.
Menin paniikkiin, soitin puhelimeen, ei vastattu.

Muistin saman tien, että latasin juhannuksena iPhoneen find my iphone-sovelluksen, joka siis kertoo, missä puhelimesi menee. Sen voi myös lukita ja siihen voi lähettää viestejä.
Kirjauduin sovellukseen - JA KAPPAS, puhelin viilletti Simonkatua alas kohti Rautatientoria!
Soitin salamana poliisille: "mun puhelin varastettiin hetki sitten ja nyt se kulkee Simonkadulla".
Katsoin valvontakamerasta varkaan tuntomerkit. Tumma lyhyt tukka, hoikka, tumma salmiakkikuvioinen kauluspaita, reppu, valkoiset kengät. Ja puhelin meni parhaillaan kohti Töölönlahtea.  (Tässä vaiheessa kävi mielessä, että kohta puhelin liikkuu kohti satamaa ja ruutuun ilmestyy Tallinkin laivan kuva ja laiva alkaa liikkua kohti Tallinnaa. :D)

Hetken kuluttua poliisi soitti takaisin. Oli löytynyt kuvauksiin sopiva henkilö ja maija oli parhaillaan tulossa kohti työpaikkaani, Kamppia.
Poliisi veti ulos maijastaan tummahiuksisen miehen ja kysyi, onko se tämä? Ei ollut...
Puhelin oli ollut paikallaan 10 minuuttia Sanomatalon takana, ja siksi luultiin kuvauksiin sopivaa tyyppiä mahdolliseksi syylliseksi.
Yksi poliisipartio jäi kanssani töihin seuraamaan jännittyneenä paikannusohjelmaa. Puhelin liikkui eteenpäin ja pari partiota oli puhelimen perässä.
Aikamoista draamaa siis..
Kissa-hiirijahtia parhaimmillaan. :D
"Nyt puhelin liikkuu Mäntymäentietä itäänpäin"
"Näkyykö mitään?"
"Kyllä meillä on tässä nyt sellaiset välineet ja johtolangat, että pakko löytyä!"

Sitten puhelimen paikannussignaali jämähti yhteen paikkaan.
Koitin soittaa puhelimeeni - suljettu. Eli kyseinen tyyppi oli tajunnut, että sitä seurataan, joten se osasi hommata iphonesta sim-kortin pois, joten yhteys loppui siihen. Ei nähty enää, että mihin matka jatkui.
Pyyhin kyyneliä silmiltäni ja tyydyin tekemään rikosilmoituksen.
No millä todennäköisyydellä ulkomaalaistaustaista miestä löydetään tai vaikka löydettäisiin, niin millä todennäköisyydellä saan puhelintani takaisin?
Ja kaiken lisäksi muuttoni takia isäni oli eilen lopettanut entiseen asuntooni kuuluvan kotivakuutuksen ja oli vasta työpäivän päätyttyä hankkimassa mulle uutta. Eli mulla ei ollut kotivakuutustakaan.. :(

Paikka jossa puhelin lähetti viimeisimmän hätähuutonsa.

Poliisipartio lähti työpaikaltani pois, ja olin aivan varma, että peli oli pelattu.
Puolen tunnin kuluttua soi puhelin. Poliisi oli löytänyt rähjäisen, hylätyn ja erittäin pienen tiilitalon, vaikka aluksi luultiin, ettei siellä ole minkäänlaisia rakennuksia.
Talo oli tyhjä, mutta ilmeisesti se oli näiden romanian sankareiden valtaama.
Selvä.

Puolen tunnin päästä tulee toinen puhelu poliisilta.
"Puhelinta ei ole löytynyt, mutta jos mitään kuuluu, niin soita meille!"
Eli (luultavasti ei) jos iPhoneni lähtee liikkeelle. Eli JOS sim-kortti laitetaan takaisin puhelimeen...
Olin jo tässä vaiheessa aivan äimänä, että miten ihania Suomen poliisit ovatkaan. Etsimässä nyt mun puhelinta. PUHELINTA! En voinut uskoa, että ne rikosilmoituksen jätön jälkeen enää palaisivat mahdolliselle rikospaikalle. Mutta onneksi palasivat.

Ja taas puolen tunnin päästä soitti konstaapeli X.
"Onko puhelimessa Laura Heija?, sun puhelin on löytynyt, patterin alta. Ja löytypä muuten aika paljon kaikenlaista muutakin varastettua tavaraa."
MITÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ???!!! MUN PUHELIN!!!!!!!!!!!!!
TUUUUULETUSTA!!!!
"Laura kuules, me tuodaan tää puhelin sun työpaikalles."
Ja puolen tunnin kuluttua kaksi siviilipoliisia tuo mun rakkaan puhelimeni takaisin naarmuttomana ja täysin ehjänä. Vain sim-kortti puuttui.
Tämän find my iphone-sovelluksen avulla löydettiin kuin löydettiinkin rakas puhelimeni, mutta sen lisäksi muutakin varastettua tavaraa tullaan palauttamaan takaisin omistajilleen.
Ja koska talo oli tyhjillään, eivät kyseiset sankarit tiedä siviilipoliisien pikkuvisiitistä mitään. Ihmettelevät varmaan, että MIHIN helkkariin ne tavarat katosivat. Ja tästä "hyvästä" poliisit pääsevät seuraamaan tilannetta, eli ketkä sinne vie tavaraa ja mitä sinne viedään et cetera.

ELI NYT kaikki lataamaan iPhoneihin TÄMÄ SOVELLUS.
Ja tässä vielä varkaan kuva, hieman heikkolaatuinen, mutta selvää saa.
En tiedä, onko kyseistä tyyppiä vielä saatu kiinni, mutta toivotaan että saadaan ja samalla myös koko varasliiga.

Hyvä MobileMe-jäsen

iPhone löytyi 7. heinäkuuta 2011 klo 16:34.

Että sen pituinen se. Loppu hyvin kaikki hyvin.
Kiitos Jesselle, joka latasi puhelimeeni kyseisen sovelluksen ja kiitos poliiseille neljän tunnin etsinnästä ja mielestäni suuresta panoksesta. :))

Ja mitäkö opin? EN enää ikinä jätä tavaroitani mihinkään, edes työpöydälle ilman valvontaa.
Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:

kenny

Örtzi

Olet sä vaan uskomattoman nolo jätkä, peter. . :facepalm: :psp:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.

peter

PajakkiVasseli.com

Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview