News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

urheiluvammat

Started by Neponen, Fri 27.07.2007 13:02:02 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jevilja

Quote from: worm75 on Thu 03.01.2008 23:51:36 (UTC+0200)
Quote from: jevilja on Thu 03.01.2008 23:46:36 (UTC+0200)
Pelasin muutaman vuoden jalkapalloa ja se harrastus tyssäs siihen, että vastustaja potkaisi suoraan turnauksessa polvilumpion hajalle. Siitä sitten lähdettiinkin Helsinkiin sairaalaan ja sen jälkeen ei ole pystynyt juosta. Aikaa tuostakin muutama vuosi, ja polvea on kuntoitettu ihan hyvällä menestyksellä, kunnes kävi pieni onnettomuus ja pamahti taas.
Edelleen kuntoutuksen ja pienen treenin avulla yritän polven saada kuntoon.
Polvi tuntuu toipuvan pirun huonosti... Mulla meni pikku vamman paranteluun reilu vuosi  :blink:

Jep, mullakin oli tollon vaan 2 kohtaa murtunu ja siinä lisänä vielä pieni hiusmurtuma, ja edelleen vihloo sillontällön. On kiva pelkästään kävellä kun saa pelätä millon polvi nuljahtaa  :blink:

Ja sekin harmittaa, että toi oli kuitenkin sellanen harrastus missä olis ollut kiva skarpata kunnolla ja edetä. Mutta eiköhän kunnon kuntoutuksen jälkeen pääse taas urheilemaan kunnolla, toivottavasti  :jepso:
Sori mulla on hankala luonne, sitä huitelen tänne ja tuonne.

jevilja

Quote from: worm75 on Fri 04.01.2008 00:14:34 (UTC+0200)
Quote from: jevilja on Fri 04.01.2008 00:12:53 (UTC+0200)
Quote from: worm75 on Thu 03.01.2008 23:51:36 (UTC+0200)
Quote from: jevilja on Thu 03.01.2008 23:46:36 (UTC+0200)
Pelasin muutaman vuoden jalkapalloa ja se harrastus tyssäs siihen, että vastustaja potkaisi suoraan turnauksessa polvilumpion hajalle. Siitä sitten lähdettiinkin Helsinkiin sairaalaan ja sen jälkeen ei ole pystynyt juosta. Aikaa tuostakin muutama vuosi, ja polvea on kuntoitettu ihan hyvällä menestyksellä, kunnes kävi pieni onnettomuus ja pamahti taas.
Edelleen kuntoutuksen ja pienen treenin avulla yritän polven saada kuntoon.
Polvi tuntuu toipuvan pirun huonosti... Mulla meni pikku vamman paranteluun reilu vuosi  :blink:

Jep, mullakin oli tollon vaan 2 kohtaa murtunu ja siinä lisänä vielä pieni hiusmurtuma, ja edelleen vihloo sillontällön. On kiva pelkästään kävellä kun saa pelätä millon polvi nuljahtaa  :blink:

Ja sekin harmittaa, että toi oli kuitenkin sellanen harrastus missä olis ollut kiva skarpata kunnolla ja edetä. Mutta eiköhän kunnon kuntoutuksen jälkeen pääse taas urheilemaan kunnolla, toivottavasti  :jepso:
Toivotaan, että hoituu  :friends:

En minäkään uskalla sitä suuremmin rasittaa esim. kyykyllä  :sorry:

Niin :) Toinen typerä juttu sattui joskus ala-asteella kun kaaduin koulun pihalla, eikä opettajat päästäneet heti lääkäriin.
Koulunjälkeen kun lääkäriin sitten pääsin, todettiin vaan että polvi on tärähtänyt ja pientä turvotusta, ei keppejä edes annettu vaikka en kunnolla päälle voinut astua. Tuolla kerralla sitten kun lääkärissä kävin ton jalkapallo-onnettomuuden vuoksi, näkyi kuvista että tämä toinen polvi joka sattui sillon ala-asteella on kahdessa osassa ja meinasivat kipsaa väärän jalan ..

Sen jälkeen olen kyllä päättänyt hakeutua Hesaan hoitoon jos joku vakavampi juttu käy ettei taas epäille "pientä turvotusta"
Sori mulla on hankala luonne, sitä huitelen tänne ja tuonne.

jevilja

Quote from: worm75 on Fri 04.01.2008 00:21:59 (UTC+0200)
Quote from: jevilja on Fri 04.01.2008 00:20:01 (UTC+0200)
Quote from: worm75 on Fri 04.01.2008 00:14:34 (UTC+0200)
Quote from: jevilja on Fri 04.01.2008 00:12:53 (UTC+0200)
Quote from: worm75 on Thu 03.01.2008 23:51:36 (UTC+0200)
Quote from: jevilja on Thu 03.01.2008 23:46:36 (UTC+0200)
Pelasin muutaman vuoden jalkapalloa ja se harrastus tyssäs siihen, että vastustaja potkaisi suoraan turnauksessa polvilumpion hajalle. Siitä sitten lähdettiinkin Helsinkiin sairaalaan ja sen jälkeen ei ole pystynyt juosta. Aikaa tuostakin muutama vuosi, ja polvea on kuntoitettu ihan hyvällä menestyksellä, kunnes kävi pieni onnettomuus ja pamahti taas.
Edelleen kuntoutuksen ja pienen treenin avulla yritän polven saada kuntoon.
Polvi tuntuu toipuvan pirun huonosti... Mulla meni pikku vamman paranteluun reilu vuosi  :blink:

Jep, mullakin oli tollon vaan 2 kohtaa murtunu ja siinä lisänä vielä pieni hiusmurtuma, ja edelleen vihloo sillontällön. On kiva pelkästään kävellä kun saa pelätä millon polvi nuljahtaa  :blink:

Ja sekin harmittaa, että toi oli kuitenkin sellanen harrastus missä olis ollut kiva skarpata kunnolla ja edetä. Mutta eiköhän kunnon kuntoutuksen jälkeen pääse taas urheilemaan kunnolla, toivottavasti  :jepso:
Toivotaan, että hoituu  :friends:

En minäkään uskalla sitä suuremmin rasittaa esim. kyykyllä  :sorry:

Niin :) Toinen typerä juttu sattui joskus ala-asteella kun kaaduin koulun pihalla, eikä opettajat päästäneet heti lääkäriin.
Koulunjälkeen kun lääkäriin sitten pääsin, todettiin vaan että polvi on tärähtänyt ja pientä turvotusta, ei keppejä edes annettu vaikka en kunnolla päälle voinut astua. Tuolla kerralla sitten kun lääkärissä kävin ton jalkapallo-onnettomuuden vuoksi, näkyi kuvista että tämä toinen polvi joka sattui sillon ala-asteella on kahdessa osassa ja meinasivat kipsaa väärän jalan ..

Sen jälkeen olen kyllä päättänyt hakeutua Hesaan hoitoon jos joku vakavampi juttu käy ettei taas epäille "pientä turvotusta"
Kyllä terveydenhoitaja tietää.... Jo vuonna 1926, kun hän tuli taloon....

Aiivan.
Sori mulla on hankala luonne, sitä huitelen tänne ja tuonne.

Dragon

Eipä ole tervettä päivää. Reilun puolen vuoden aikana vasemmasta jalasta mennyt nilkan nivelsiteet - venähtivät kunnolla, kesti teipattuna kumminkin kasassa. Sitten vähän aikaa ja vasen polvi - ulompi nivelside. Ei pystynyt tuenkaan kanssa pelaamaan - noin kuukausi huilia. Ja nyt pari viikkoa sitten sama polvi venähti ikävän kiertoliikkeen takia - pari päivää pakkotaukoa ja nyt teipattuna kestää kevyen liikkeen.

Lajeina tennis ja sulkapallo.

Pari vuotta sitten erittäin paha tenniskyynärpäävamma - ei pystynyt edes maitopurkkia nostamaan.
Kyllä tämä terveydellä urheilu on suosituin laji  :psp:


Fat_Zombie

Eipä juurikaan ole mitään ollut. Penikkatauti vaivasi armeija-aikana,mutta nykyään pysty juoksemaan. Selän kanssa oli kylläkin ongelmia pitemmän aikaan. Jalat puutui nukkuessa ja sitten oli mukava aamulla yrittää niillä nousta ylös. Fysioterppa laittoi jumppaamaan ja nykyään on selkäkin pysynyt hyvin paketissa. Syviä vatsalihaksia vaan reenaamalla siitä päästiin. Staattiset vatsalihasharjoitteet.  :bounce:  :good:


Poppamies

Vähällä olen päässyt. Mustelmia tulee aina pelaillessa. Kerran murtunut sormi kaukalopallossa, ei ole onneksi hidastanut harrastuksia :jepso:
Elämäni hyödyllinen opetus on se, että idiootit ovat usein oikeassa.
Eipä ole juuri mitään helpompaa kuin elää huonosti ja kuolla hyvin.
Kokeile kerran kaikkea, mutta älä sukurutsaa tai kansantanssia.
Elämä on kuin sardiinipurkki? Kaikki me etsimme purkinavaajaa.

Jokse

Polvet välillä kipeytyy, kun pelaa footbagia.. :sorry:

apiljavanilja

Hevosten kanssa aina sattuu ja tapahtuu.  :jepso:

Pikkutyttönä (ikää n. 9v) potkaisi iso suomenhevonen molemmilla jaloilla kylkeen josta sain hiusmurtumia kylkiluihin.
Pohkeesta meni jänne poikki, kun ratsastin omalla hevosellani ja se säikähti lintuja. Tipuin ja hevonen astui pohkeen päälle 600kg elopainolla.
Nämä siis pysyvimmät muistot mitä olen hevosilta tässä  17vuoden kokemuksen kanssa saanut.  :bounce:
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää

Señorita iCola

Ei oo vammoja tullut kun ei oo urheillut  :psycho: Olkapää on aika ajoin kipeä, ei enää viimeaikoina kylläkään.
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

Doraemon

Urheiluhan on vaarallista  :shock: onneksi olen elänyt terveellisesti ja välttänyt moista  :nykytaide:
Minulla on yllätys etutaskussa ;)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview