Näytonohjainta hankkimassa

Started by MinDBeaT, Tue 11.09.2007 12:05:24 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Susey

Sellainen kysymys olisi minulla aiheeseen liittyen että onko mitään väliä minkä valmistajan Radeonin ostaa? Näkyy olevan ainakin ASUS, Club3d, Gecube, MSI, Palit ja Sapphire. Onko nuo pohjimmiltaan samoja kortteja eri nimillä vai eri kortteja samalla nimellä? :think:

MinDBeaT

On niissä jotain eroja...

Sen verran olen kuullut että club3d:n kortit ei taho kestää kovinkaan pitkään, ja ei muutenkaan saa ihan niin paljoa tehoja irti kuin muilla merkeillä...
Itse olen MSI:n kortteja käytellyt hyvin pitkälti aina, ja melko tyytyväinen olen ollut. ASUS on kuulemma kans erittäin hyvä korttien valmistaja, mutta se on sitten hieman kalliimpi.
Kyllähän niissä on eroja takuuhommissa ja muissa... Monilla kortin valmistajilla on 2v takuu, mutta ainakin tässä msi:n kortissa oli 3v.


Örtzi

Mulla on nyt ollu 3.5 vuotta radeon club3d 9800 pro- näytönohjain, eikä vielä ole tullut tilannetta että se pettäisi.
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


Lexa

Lähinnä ero lienee materiaaleissa, ja valmistustekniikassa.
Eli loppukäyttäjälle erot on pieniä - jo siksikin että lisenssiehdot noille vaatii tietyn suorituskyvyn,
ja takuun kattavan kestävyyden minimissään.

Ihan sitä kaikkein halvinta valmistajaa en ehkä itse ottaisi, mutta kaikkein kalleimmalla
ei välttämättä ole tarjota enää sille rahalle oikeaa vastinetta. :think:

Asuksen tuotteista btw, mulla on hyviä kokemuksia. :jepso:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Juggernauter

yks hyvä neuvo, älkää ostanu gainwardin näyttiksiä. ainakaan goldensampleja, eivät tuu kestämään kiitos niiden kellotusten


Susey

Quote from: örtzi on Wed 24.10.2007 12:01:51 (UTC+0300)
Mulla on nyt ollu 3.5 vuotta radeon club3d 9800 pro- näytönohjain, eikä vielä ole tullut tilannetta että se pettäisi.

Clubin ohjain myös minulla ja pirun hyvin on toiminut tämän 3 vuotta. :jepso:

Leksa, keskihintainen siis paras? :think:

Lexa

Quote from: Susi on Wed 24.10.2007 17:35:58 (UTC+0300)
Quote from: örtzi on Wed 24.10.2007 12:01:51 (UTC+0300)
Mulla on nyt ollu 3.5 vuotta radeon club3d 9800 pro- näytönohjain, eikä vielä ole tullut tilannetta että se pettäisi.

Clubin ohjain myös minulla ja pirun hyvin on toiminut tämän 3 vuotta. :jepso:

Leksa, keskihintainen siis paras? :think:
En sano että ehdottomasti paras, mutta yleensä jos tiettyä mallia etsii, se keskihintainen on riittävä ja todennäköisesti kestävämpi kuin halvin.
Ei ole suora sääntö, mutta yleistyksenä toimii. :jepso:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Lunkwill

Quote from: MinDBeaT on Tue 18.09.2007 10:31:02 (UTC+0300)
Meninpä sitten kuitenkin ostamaan ton MSI:n 7600GT 512mb kortin. Kokeilla miten tuo passiivi jäähy pelittää ::hihsmoke
Rahantuhlausta tommonen 512Mb malli. Tuossa näyttiksessä on 128Bittinen muistiväylä eikä se pysty hyödyntämään tuota 512Mb edes kirveelläkään.  :nopsu:

nyyyps

Näyttikseni on kosahtamaisillaan...

Nyt on Radeon 9800 XXL, ja pitäisi löytää ihmishintainen AGP-väylään tuleva näyttis tilalle, joka ei ainakaan entistä huonompi olisi.
Suosituksia?
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

nyyyps

Uutta näytönohjainta tartten.
AGP-väylään.
Ei saa jäädä huonommaksi kuin tämä nykynen Radeon 9800 XXL.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview