Fia tutkii Hamiltonia.. Onko kimillä sittenkin saumaa

Started by D-ude, Thu 04.10.2007 14:01:09 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanzuu

Voihan se olla kyllä niinkin et FIA osti ne oikeudet tuohon videoon jota käyttäävät todisteena ja näin ollen se oli oikeutettua poistaa tuubista  :think:
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

D-ude

jokatapauksessa FIA on varmasti kovin harmissaan, koska video jonka perusteella Hamilton pitäisi tuomita on yleisessä tiedossa, eikä se mene enään peitellä ja väittää, että ei tehnyt mitään väärää. monet vaikutusvaltaset tahot ovat sen nähneet ja varmasti siitä tulee meteli jos selviää ilman tuomiota
"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

D-ude

FORMULA 1
Koituuko videopaljastus Hamiltonin kohtaloksi?
Lewis Hamilton ajoi Fujin kisassa sääntöjen vastaisesti turva-auton perässä

Julkaistu: 18:29

juha päätalo

Shanghai. Yhtäkkiä kaikki on jälleen auki.

Lewis Hamilton, Japanin Grand Prix'n voittaja, tuli Shanghain varikolle jo lähes varmana maailmanmestarina. 22-vuotias britti, josta voi sunnuntaina tulla kaikkien aikojen nuorin maailmanmestari, teki lehdistötilaisuudessaan selväksi, ettei mikään saisi häntä tänä viikonloppuna järkähtämään.

Hamilton oli hyökännyt Fujin viikonloppuna epätavallisen selkein sanoin Fernando Alonsoa vastaan ja näyttänyt myös kisassa turva-auton perässä rajuja otteita. Siksi häneltä tiedusteltiin, miten hän suhtautuu "viime aikojen rumiin puoliin".

"Ai mihin rumiin puoliin?" Hamilton vastasi silmääkään räpäyttämättä. "Olemme Kiinassa, aurinko paistaa ja minä johdan MM-sarjaa."

Hamiltonin vastainen purnaus oli kuitenkin ehtinyt kasvaa varikolla jo melkoiseksi pyörremyrskyksi. Viimeistään virallisessa lehdistötilaisuudessa kävi ilmi, että Hamilton ei ollut saanut Fujin kisassa ainakaan uusia ystäviä. "Hän jarrutti niin yllättävästi turva-auton perässä, että luulin hänen autoonsa tulleen jonkun teknisen vian", sanoi Sebastian Vettel, joka rysäytti tilanteessa edellään ajaneen Mark Webberin perään seuratessaan vain Hamiltonin toimia. "Hän teki paskamaisen tempun", sanoi myös Webber.

Illan suussa Kiinan aikaa kävi ilmi, että myös kilpailun tuomaristo tutkii tapauksen. Uutena todistusaineistona tilanteesta on katsomossa olleen fanin videokameralla ottama filmipätkä, joka oli kaikkien nähtävissä youtube.com -sivuilla.

Videossa näkyy, miten Hamilton yhtäkkiä hidastaa ja lähes pysähtyy siirtyen mutkan ulkokaarteeseen. Webber jarruttaa, mutta Vettel ei, jolloin molemmat törmäävät toisiinsa.

FIA:n formula 1 -sääntöjen pykälä 40.7 sanoo, että "jos auto ajaa turva-auton perässä tahallisesti hidastellen, epävakaasti tai tavalla, joka on vaaraksi muille, tulee siitä ilmoittaa kilpailun tuomaristolle."

Lisäksi pykälässä 40.10 lukee: "Kisaa johtavan tulee seurata turva-autoa korkeintaan viiden auton mitan etäisyydellä."

Hamiltonin käytös johti selvästi Webberin ja Vettelin kolariin, eikä Hamilton myöskään pitänyt kiinni säädetystä etäisyydestä.

Kiinan kisan tuomaristo kuulustelee Hamiltonia perjantaina. Mahdollisen rangaistuksen ohjenuorana pidetään Vettelin saamaa rangaistusta. 20-vuotias saksalainen määrättiin kolarinsa takia menettämään kymmenen lähtöruutua Kiinan kisassa ajettuaan vaarallisella tavalla turva-auton perässä.

Jos Hamilton todetaan syylliseksi, odottaa häntä vähintään sama rangaistus kuin Vettelia. Pahimmassa tapauksessa hän saattaa menettää jopa Japanin GP:n pisteet – ja samalla jo turvalliselta vaikuttaneen johtonsa MM-sarjassa.

Merkillistä koko tapauksessa on se, että yksikään virallisista kameroista ei saanut kuvaa tapahtumasta, mutta kylläkin katsomossa ollut fani.
"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

Diver

Voi perse :angry: Tää on niin tätä, taidan lopettaa seuraamisen, se on ainoa mitä voin tehdä ::nsmoke

furioso



Riesa

Tuohon vapaapainiteemaan tukeutun alkaa tuo Eccelstone-Mosley-akseli olemaan kuin pahainenkin McMahonin perhe!
Tällä kaudella FIA on todellakin sotkeutunut kilpailuun ja tallien toimintaan ihan liian paljon. Palstametreittäin on saanut lukea siitä mistä FIA tekee, tai aikoo tehdä. Sen jälkeen marsukuskien tappeluita jne jne.

! ! Sen sijaan pääasia, eli kilpailu on jäänyt käytännössä vain pikku-uutisten tasolle ! !
"Jo on ristuksen isoo rilli, sanoo lapualaaspoika ku näki ens kertaa mäkronaltsin"


D-ude

"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

Hanzuu

Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

Kastori


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview