Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jta

Tuon valkosavurajottimenkin kun sais automaattisena että menee automaagisesti päälle jos laskee koneessa lämmöt liian alas ja vastaavasti pois päältä kun tietty lämpö saavutetaan. Ja sitten kun tuo hieno keksintö vetää juntturaan ja pysyy päällä koko ajan keittäen koneen.  :drool:

paavo

Miten siihen valkosavuun voi kuski vaikuttaa, eikö kone arvo itse mitä tekee? :blink:
Toki se käy kylmänä kevyessä nostotyössä kylminä vuodenaikoina, jos tässä on kyse siitä.

Ei ole oikein hallussa nuo asiat museovehkeisiin tottuneella.

E: jta ehtikin jo valaisemaan ::osmoke

jta

Napin takanahan tuo on että joutuu kuski ite sitä käytteleen. En tiedä että miten oot perillä tuon vehkeen toiminnasta mutta sehän on käytännössä vain että napilla ohjataan pakokaasujarrua päälle että kone käy vähän raskaammin ja tuottaa lämpöä enemmän.

paavo

Ahaa, uusissa tietokone arpoo sitä, sen opiskelin netistä.
Mulla on ollut tuo ongelma iät ja ajat. Kone käy talvisin kylmänä nostotöissä jolloin putkeen menee löpöä ja vaikka mitä.
Siinä on hupia ja kauhua kun kuukaudenkin töitten jälkeen lähdetään siirtoajoon ja putki kuumenee.

Hytin altakin nousee savua putkien kuumetessa ja pystyputki työntää savua taivaan täydeltä.
Valurautainen pakosarja joka on kyllästynyt öhlällä pintaan saakka, palaa puhtaaksi siinä kuskin perseen alla :parku:

IsoPahaJolppi

:nopsu: kyllä pitäisi alkaa koneen keittämään jos on kaikki kunnossa eikä vedetä käsikaasu tapissaan kaikenaikaa.

Ja kun se kone käy sitä pakokaasujarrua vasten niin ei ala sitä saatanan sinistä usvaa työntämään putkesta. Mikään ei ole ihanampaa kun kylmenevän diiselin pakousva silmille nosturihommissa. Yritä siinä sitten tehdä jotain tarkkaa kun silmät tuntuis vuoronperään kuivavan kuoppiin kiinni tai tippumassa kyynelten mukana maahan.

Kait se puomi liikkuis vähän pienemmilläkin kierroksilla.

Fh:ssa ainakaan ei koneenlämmöt nousseet tyhjäkäynnillä koskaan yli 80, vaikka välillä malmikasa rohelsi koko yön kun vepasto ei toiminut, ja pakkasella ei tarennut muuten koisia siellä punkalla.

Ja kun sitä voi kuitenkin ohjata sillä napilla just kun itte tahtoo ainakin noissa vanhemmissa.

Ja sitäpaitsi tuonikäisessä koneessa on vielä mekaaninen pumppu, saa säätää önkää lisää jos meinaa ettei kestä liikenteen rytmissä...  :runki:
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

jta

Koulussa yks vulva meinas nostaa lämpöjä vähän turhan ylös kun oli kauan päällä tuo valkosavurajotin. Ei tosin ollu kovinkaan uusi vekotin että liekkö jotain vikaa tuossa ollu.

Mustis

Tuohan olis paavolle hyvä, sais kattotuolit nosteltua paikalleen yms. Meille oli firmaan ostettu talvella tuon kokoluokan uusi manni vanhan ivecon rieskan tilalle. Jaksaa nosturi nostaa telinehäkin kymmenestä metristä, kun vanha juuri ja juuri nosti auton vierestä.

PerseVän VeREvvÄÄ!
:notworthy: :huraa: :notworthy:

paavo

On mulla 14 tonninen, yltää n. 20 metriin ja voimaa riittää minun tarpeisiin aivan mainiosti. :jepso:

Neponen

Tänään edessä mateli sellanen about 20-30 vuota vanha scania pekkalan sillalla  :parku:
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview