Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Örtzi

Kaveri oli Australiassa töissä, näytti itse kuvaamansa videonpätkän, kun äijä peruuttaa 5- vaunuista maantiejunaa pikkukylän kadulla. Saattais mennä normaalirahtarilta sormi suuhun..
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


paavo

Siellä on niitä tosi isojakin maantiejunia, joita ei ole tarkoitettukaan peruutettavaksi. :jees:

Örtzi

Tuskin oli tuotakaan tarkoitettu peruutettavaksi, Tuolla oli tie rikki tsp.
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.



IsoPahaJolppi

 :drool: Road-train voisi olla aika kiva peruutettava... Toisaalta saattaisi tupakkilakkokin loppua, ennekuin olisi auto käännetty...

On muuten jokaisessa road-trainissa melkoisen rajut karjapuskurit keulassa. Ei varmaankaan olisi mukavaa, jos eteen loikkaava kenguru rikkoo syylärin keskellä ei mitään +40 asteen varjolämmössä  :jippii:
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Atomisaattori

Quote from: IsoPahaJolppi on Mon 22.09.2008 23:23:46 (UTC+0300)
:think: Mitenkähän nyt noiden irtoperien kanssa oikein sanoisi siitä homman keveydestä....
Ei tuo ihan aina oikein köykäiseltä hommalta ole näyttänyt, vierestä seurattuna, kun pojat on nysvänneet kylkiä auki/kiinni sahoilla tai levytehtailla...
Hyvin usein niihin kuitenkin tulee laivakuorma päälle, ja ne on sit melkeen tuota metsäteollisuuden kamaa, tai paperirullia, joiden sitominen lavoille on aika jännän näköistä hommaa vierestä katsella, kun pojilla ei useimmiten ole minkäänlaisia kulmasuojia tms. apuvälineitä mukana
*****
Sorahomma on lunkia niinkauan, kun auto pysyy pinnalla.
*****
Yksi missä kuskit pääsee näköjään melko helpolla, on merikonttien ajo. Niissä jos sattuu olemaan blommattu kuorma kyydissä, niin kuski ei saa edes mennä joissain paikoissa purkulaiturille.
Peruutat vaan auton laiturin eteen ja odotat, kun joku tappaa sen sinetin, ja avaa ovet. -> peruutat kiinni lipalle, ja alat kaivaa nenääs, kunnes kontti on tyhjä. viet tyhjän lootan satamaan ( tai hyvällä tuurilla jostain lasti päälle samalla tyylillä), lootanvaihto, ja taas mennään...

Nämä tietty ovat vaan mun mielipiteitä.
Meikäläisen hommissa pääsee sikäli yleensä helpolla, että kuormat on yleensä täysiä yhdenpaikan kaatoja, paitsi siinä suhteessa, että ajettavana on niin monenlaisia tuotteita, ja kaikkien sidonta tehdään omalla tavallaan, että sen saa viralliseksi...
Irtoperä vissiin sama kuin puoliperä  :think:

Meillä kuormattaessa on aina kyljet ja katto auki.   Milläs muuten saat pitkää ja leveää laattaa kyytiin siltanostureilla??
Onhan se aika hommaa vääntää paljon ajetusta,kolhitusta,huonosti huolletusta kärrystä kylkipressuja ja kattoa auki  :jees: sekä vielä saada ne kiinni.. en siis ole ite tehnyt, katsonut vaan vierestä

Kuorman purustakin olis purnattavaa..  ::hihsmoke

Nämä täysperät joilla meille tulee välivarasto tavaraa muilta tehtailta, toinen kylki aukeaa liukuovilla.
Talossa tällä hetkellä yksi trukki joka yltää vastakkaiseen laittaan asti nostelemaan pakettia pois.
Viime viikosta mut nakitettiin sitten tuon kuorman purkuun ja tietenkin tuo pidempi piikkinen trukki oli toisella puolella pihaa tekemässä kuormaa :jees:
Kiva siinä selitellä kuskille, että "ootellaan hetkin kun tuo toinen saa kuorman kasaan, tulee sitten apuun.." :sorry:
Kuskilla tietenkin kiire hakemaan toisesta paikasta jo paluukuormaa..

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

IsoPahaJolppi

Meidän virmalla ei olekkaan yhtään tuollaista umpikaappiautoa, kaikki on tavan kapellivehkeitä, että saa tarv. molemmat kyljet auki.
Liukukattoja meillä ei ole yhtään, onneksi, ei tarvi käydä kattolastauspaikoissa, selviää vähän helpommalla siinä suhteessa...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Atomisaattori

talvisin kiva seurata kun lastarit ja kuskita repivät noita liukukattoja auki.. Jäätyneet ja lumen ja jään painosta pikkusen vääntyneitä  ::osmoke
Ei ole herkkua..


Meillä yksi firma hoitaa lähes kaikki satama-tehdas välin ajota laveteilla.. Uusimmassa teleskooppirakenne, näppärästi menee 24m laattakin kyydissä  :psycho:

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

IsoPahaJolppi

Kunnolla asiaansa varten suunnitellun kaluston kanssa on mukavaa työskennellä.
Meillä kun vaan pitää kujettaa vaikka mitä kaikkea, niin sattuu vähän kaikkeen, eikä oikein mihinkään.
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Atomisaattori

Nuokin kärryt kun kiertää usealla kuskilla ennen kuin pääsee määränpäähänsä. Sen tietää ettei kukaan viitsi mitään huoltoja tehdä  :jees:
Sama homma firman yhteisissä työkaluissa

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview