Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

IsoPahaJolppi

 :think: Piti oikein pohtia hetkinen olisikohan meillä mitään vastaavia vikalistoja mielessä...
Mutta eipä taida kyllä löytyä, kun ajokeilla on ajettu vasta luokkaa 1.5m.km/auto, ja perävaunut ovat kait tuplan (ehkä 3X) vanhempia.
Spoiler
Tämä saatoi olla jonkinlaista sarkasmin yritystä...
[close]

Nuo tuollaiset viat on ikäviä, kun ei niitä aleta hoitaa siinä vaiheessa kun kuski ilmoittaa jotain häikkää olevan.
Esim. tuo kardaaninravistus.
Jos on eturistikko väljä (kannattaa tarkistaa, esim pullotunkin varsi on hyvä, käymällä senverran alla ja vähän kulmittain vänkäämällä eri puolilta)
niin sen vaihtaa montun päällä tuntiin, jos on osat.
Mutta jos se korkkaa tien päällä, niin ennenkuin auto on takas ajossa, niin aikaa on mennyt hieman enemmän, ja loppusummakin saattaa olla vähän toinen, riippuen nopeudesta, missä se antautuu...

Meillä oli yhdessä vankkurissa "vähän" kardaanissa väljää "jossain" kun se oli "tarkistettu" ja tuomio oli, että kyllä se kestää vielä...
300km ja keskelle tamperetta särkänniemen mäkeen sitten vedättäessä se akseli putosi kolmessa osassa keskelle tietä.
Onneksi keskellä yötä liikenteen kannalta.
Kolleega hinautti auton treen volvolle, ja vietti siellä rattoisan päivän ja kaikki olivat iloisia, kuorma myöhästyi, jatkokuormat sekaisin, ja hintaakin kuulemma kertyi ihan riittävästi...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

unikeko

no tää meirän firma on vähän semmosessa maineessa, että auto tarvii huoltoo sillon kun se ei enää liiku ominvoimin.

mutta vähän tuntuu siltä, että nyt kun on tullu muutamia uusia autoja ni ruvetaan vanhojakin laittaa kuntoon.
tosin syynä saattaa olla se et on 2 pulla lenkkii menetetty "liian huonountosten autojen takia"

hommattiin pari uutta pullalenkkii toisilta firmoilta, molemmista tuli ilmotus, että "tolla autolla ei tartte tulla huomenna"
no huomenna firmassa oli 2 uutta autoo  :lach:
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

IsoPahaJolppi

 :good: No siinä kohtaa ainakin oli ripeää korjaustoimintaa.

Joskus on kyllä joutunut "ajamaan vian näkyviin", eikä se ole itsestäkään yhtään kivaa, kun sen tietää, että remontin loppusumma vaan kasvaa sillä menolla.

Toisaalta, jos konen liikkuu, niin onhan se vika pois silmistä...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

nyyyps

Kultsimumpuranmumpuranmumpsukalla on ehkä jo parin viikon päästä kortti kourassa. Ei muuta ku työtä hakemaan, massatavaraan meinas. Pullakuskin hommasta saanu tarpeeksi.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Quote from: omglolnoob on Sun 21.09.2008 17:07:17 (UTC+0300)
Kultsimumpuranmumpuranmumpsukalla on ehkä jo parin viikon päästä kortti kourassa. Ei muuta ku työtä hakemaan, massatavaraan meinas. Pullakuskin hommasta saanu tarpeeksi.
Pullakuskin ja pakettikuskin hommat on kyllä vihonviimestä hommaa. Pullakuskina kun ei saa edes kuormasta maistella (toisin kuin jätekuskina). Ennemmin tulee itekkin hommauduttua sorapuolelle. Ei kiinnosta noiden paperien kans puljata niin paljoa. Parin kuukauden päästä pitäis olla itelläkin kortti taskussa ellei mitään vakavempaa tapahu.

unikeko

Quote from: jta on Sun 21.09.2008 22:15:02 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Sun 21.09.2008 17:07:17 (UTC+0300)
Kultsimumpuranmumpuranmumpsukalla on ehkä jo parin viikon päästä kortti kourassa. Ei muuta ku työtä hakemaan, massatavaraan meinas. Pullakuskin hommasta saanu tarpeeksi.
Pullakuskin ja pakettikuskin hommat on kyllä vihonviimestä hommaa. Pullakuskina kun ei saa edes kuormasta maistella (toisin kuin jätekuskina). Ennemmin tulee itekkin hommauduttua sorapuolelle. Ei kiinnosta noiden paperien kans puljata niin paljoa. Parin kuukauden päästä pitäis olla itelläkin kortti taskussa ellei mitään vakavempaa tapahu.
irtoperät ja isojen vaihtolavojen ajot, ja tietysti maanajo, on keveimmät mitä on. Pakussa aina kiire, Jätelootat on TOSI kivoja siirrellä 20 senttisessä kinoksessa, muuttohommat/kotiinkuljetus on pelkkää kantamista.

Sekatavara on mukavaa mun mielestä, pääosin laiturista laituriin, tosin kahta samanlaista päivää munkin hommissa näkee harvoin.
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

Löylyttäjä


nyyyps

Priuska olis kuulemma unelmatyönantaja, tai Haanpää menis kans. Haanpäällä suurin osa on vain torppareita, Priuskalla autot omia.

ON muuten aikas hönöä, kun isokokoiselle miehelle ei löydy mistään kolmosluokituksen toppahaalarihousuja ihmishintaan.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

nyyyps

Ootellaas että kapotaasi syö suomalaisrahtarin leivän.

Talvivaarassa on jo eestiläiskuskit soranajossa. Lähtevä hakemaan SLP:ltä lavan Ylitorniolta tai Rovaniemeltä ja siinä matkan varrella ajavat soraa Talvivaarassa, ja kun aika kuluu loppuun, niin kas, nyt voimmekin lähteä kotiin.  ::nsmoke

Rahahan se määrää tuonkin homman, mutta hitottaa se varmasti kun omalla paikkakunnallakin olisi homman osaavia työttömänä. :sorry:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

IsoPahaJolppi

 :think: Mitenkähän nyt noiden irtoperien kanssa oikein sanoisi siitä homman keveydestä....
Ei tuo ihan aina oikein köykäiseltä hommalta ole näyttänyt, vierestä seurattuna, kun pojat on nysvänneet kylkiä auki/kiinni sahoilla tai levytehtailla...
Hyvin usein niihin kuitenkin tulee laivakuorma päälle, ja ne on sit melkeen tuota metsäteollisuuden kamaa, tai paperirullia, joiden sitominen lavoille on aika jännän näköistä hommaa vierestä katsella, kun pojilla ei useimmiten ole minkäänlaisia kulmasuojia tms. apuvälineitä mukana
*****
Sorahomma on lunkia niinkauan, kun auto pysyy pinnalla.
*****
Yksi missä kuskit pääsee näköjään melko helpolla, on merikonttien ajo. Niissä jos sattuu olemaan blommattu kuorma kyydissä, niin kuski ei saa edes mennä joissain paikoissa purkulaiturille.
Peruutat vaan auton laiturin eteen ja odotat, kun joku tappaa sen sinetin, ja avaa ovet. -> peruutat kiinni lipalle, ja alat kaivaa nenääs, kunnes kontti on tyhjä. viet tyhjän lootan satamaan ( tai hyvällä tuurilla jostain lasti päälle samalla tyylillä), lootanvaihto, ja taas mennään...

Nämä tietty ovat vaan mun mielipiteitä.
Meikäläisen hommissa pääsee sikäli yleensä helpolla, että kuormat on yleensä täysiä yhdenpaikan kaatoja, paitsi siinä suhteessa, että ajettavana on niin monenlaisia tuotteita, ja kaikkien sidonta tehdään omalla tavallaan, että sen saa viralliseksi...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview