Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atomisaattori

1500kg oli entisessä duunnissa paketin maksimi paino, että saa Hiabilla kyydistä alas.

Itellä ei Hiabista ole oikestaan muuta kokemusta kun vierestä katsonut :sorry:

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

nyyyps

Quote from: Roiskeläppä on Sun 09.10.2011 07:58:32 (UTC+0300)
Lady icolan haukkaan vois laittaa tollasen taulukon ::hihsmoke
:lach:
Kyynärnivelen koukistuksesta ja hiiapin humalan asteesta riippuvainen kädessä pidettävän tölkin koko. :ps:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

paavo

Tuossa taulukkoa. Ylin kaavio kuvaa peruspuomia ja siitä ylin rivi jossa on koukku.
Alin kaavio kuvaa jibiä ja siitäkin se rivi jossa on koukku.

Jibi tosiaan painaa jo itsessään 600kg.

Mustis

Quote from: paavo on Sat 08.10.2011 22:01:32 (UTC+0300)
Juu, mutta ajan takaa sen jibin sylinterin kestävyyttä.  Usein joudun nostamaan läheltä 1200 kg taakan ja huoltomiehen mukaan en saa nostaa.
Paskat, se taulukko kuvaa juuri sitä mihin tulokseen me päädyimme :jepso:

Tuo mainittu sylinteri on tosiaan niin järeä kuin kuvailin ja kyllä sen pitää se kestää, eri asia on miten pitkälle tuuppaan taakan menemään.

Jibin koukkuun voit siis laittaa sen maks painon, mitä jibin taulukko antaa. Jos on enemmän kuin jibin sallittu maksimipaino, niin joudut siirtään koukun siihen peruspuomiin ja kannattaa ottaa jibi irti, niin saa vielä sen jibin omapainon verran lisäkapasiteettia.

PerseVän VeREvvÄÄ!
:notworthy: :huraa: :notworthy:

paavo

En kyllä pudota jibiä pois pikkuhomman takia.
On vieläpä oikein mutterilla lukittu sen tappi.

Vänkään vielä ettei se voi olla niin että läheltäkään et saisi nostaa enempi.
Ja kaikelle oli perusteena sylinterin kesto, minusta sen pitää kestää koska se tosiaan vastaa mitoiltaan järeän nosturin taiton sylinteriä. :jees:

Voihan tuolla kikkailla rasitusta vähentääkseen niin että roikottaa jibiä kohtisuorassa alas, silloin ei tule niin vääntöä sylinterille.

Mustis

Quote from: paavo on Sun 09.10.2011 18:35:01 (UTC+0300)
En kyllä pudota jibiä pois pikkuhomman takia.
On vieläpä oikein mutterilla lukittu sen tappi.

Vänkään vielä ettei se voi olla niin että läheltäkään et saisi nostaa enempi.
Ja kaikelle oli perusteena sylinterin kesto, minusta sen pitää kestää koska se tosiaan vastaa mitoiltaan järeän nosturin taiton sylinteriä. :jees:

Voihan tuolla kikkailla rasitusta vähentääkseen niin että roikottaa jibiä kohtisuorassa alas, silloin ei tule niin vääntöä sylinterille.

Parhaitenhan tuo selviäisi, kun tarkastaisi mikä on jibin taiton rajoitusventtiilin koko. Mikäli se on sama kuin nosturin pääsylinterissä, niin antaa palaa vain täysi poka siihen jibin koukkuun. Useinmiten olen nähnyt, että jibissä on koukku ja peruspuomin viimeisessä jatkeessa, siis siinä missä jibi on sisällä, on myös koukku paikallaan.

PerseVän VeREvvÄÄ!
:notworthy: :huraa: :notworthy:

paavo

Peruspuomin viimeiseen jatkeeseen ei saa koukkua mahtumaan jibin ollessa paikallaan.
Jibissä on sähköinen rajoitin ja peruspuomissa hydraulinen.
Molemmat on poistettu käytöstä. :jees:

Kertaan vielä: ongelma on ns. ylikuorman aiheuttama jibin taittosylinterin tiivisteen vaurioituminen.

Itse en tuohon usko noilla kuormilla joita itse käyttelisin.

IsoP

Tuntuu vähän oudolta että olis nuo tiivisteet kovin herkkiä pienelle ylikuormalle ainakaan jos nostaa nätisti ilman hirveitä äkkiliikkeitä :think: En tosin tarjoudu remonttia maksamaan jos olen väärässä :nope:
Make tea not love

paavo

Ei tuo ole kovin kallista jos harvoin menee, osat on 165€.
Ei vaan ole kokemusta kuinka äkkiä ja millä kuormilla tuo tapahtuisi, itse pelkään enemmän kovia pakkasia.

Silloin olen saanut rikki tiivisteitä ja sekin paljastuu yleensä vasta kesällä.

IsoP

Tiivisteen hintaa enemmän tuossa jo melkein ketuttaa sen vaihtaminen.
Make tea not love

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview