News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McCLANE

Quote from: kulli paavo on Wed 09.07.2008 22:19:14 (UTC+0300)
Nesteet on tallella ja painetta riittää.
En ole oikein noitten ilmajarrujen kanssa pelautunut :think:
Voimaa ei tarvitse sen enempi kuin ennekään, tuntuma kaikkiaan on samanlainen kuin ennenkin.
Liinat tai levittäjät ei voi olla kuluneet, koska ei sillä ole ajettukaan.

nesteet  :think: tarkotitko jarrunestetttä? eikös sulla ollut SK sisu?
ask a stupid question - get a stupid answer.

McCLANE

ei ne nesteet taida kuulua jarrupuolelle, jos kahtoit maskin alle ni se neste säiliö on kytkimelle, paineilma tehostettu nestekäyttöinen.
jos kerran et ole paljon ajellut, saattaa hihnojen pinnat ja rumpujen pinnat olla ruosteessa vähäisen käytön takia, jarruräikät voi antaa periksi
eivätkä tällöin toimi kunnolla tai jarrukenkien ankkuri tappi jumittelee, ruostunut.
jarrujen säätö voinee myös olla kaukana, joten säädä jarrut ensin lähemmäksi ja ota jotain painoa kyytiin ja käyt lämmittää jarrut kunnolla
sitkun jarrut alkaa vähän haista ni on hyvä, lähtee ruoste pois pinnoista.
jarrut on helppo itekin säätää jarruräikän päästä.
ask a stupid question - get a stupid answer.

paavo

Kuulostaa varsin asialliselta neuvolta.
Liinat on liiankin lähellä, niitä piti joku vuosi sitten ottaa kauemmas rummusta. Mutta, ne ei ole kuluneet koska auto on lähinnä paikallaan.
On muuten toiminu kokolailla moitteetta koko 10 vuoden aikansa, jonka on ollut meillä.
Aina kerrasta saatu leimakin.

Niin ja vielä, jarrut on ollu liiankin ärhäkät koska takana on kuulemma liian isot kellot. Siksi ihmettelen mihin ne nyt hävisi.

McCLANE

Quote from: kulli paavo on Thu 10.07.2008 19:48:03 (UTC+0300)
Kuulostaa varsin asialliselta neuvolta.
Liinat on liiankin lähellä, niitä piti joku vuosi sitten ottaa kauemmas rummusta. Mutta, ne ei ole kuluneet koska auto on lähinnä paikallaan.
On muuten toiminu kokolailla moitteetta koko 10 vuoden aikansa, jonka on ollut meillä.
Aina kerrasta saatu leimakin.

Niin ja vielä, jarrut on ollu liiankin ärhäkät koska takana on kuulemma liian isot kellot. Siksi ihmettelen mihin ne nyt hävisi.

mahdollisesti pinnat on lasittunut jos kevyellä kuormalla ajelet paljon.
onkos mahdollista muuttaa vipuvartta lyhyemmäksi jarruräikästä jolloin voiman tarve kasvaa ja näin ollen ei olisi niin ärhäkät jarrut, ei taida kannattaa
vaihtaa jarrukelloja pinenpiin kun taitavat olla aika hintavat nuo kellot missä on käsijarrukin ja noillakin kerran toimii.
yks syy vois olla että vetopään pyörän stefa vuotaa perä öljyä jarruihin, otat jarrukilven alareunasta muovitulpan pois ja
kahtot valon kanssa näkyykö öljyn sekasta kuraa sisällä ja haiseeko peräöljy
ask a stupid question - get a stupid answer.

paavo

öö ::osmoke on akseliperä, ei napa

Kyllä siinä on nyt joku yksinkertainen juttu, keksisis vaan mikä. Toimii se noinkin, ei sen puoleen. Sehän on nyt pois liikennekäytöstä ja lavetilla vien sen seuraavaan paikkaan.
On halvempaa kuin pitää kilvissä.

paavo

Asiasta kukkaruukkuun(tonneissa pysytään)
Kaivinkoneesta sanoi toinen konekuski että kannattaa mittauttaa ja säätää pumpuilta tuleva paine.
Tää liittyy siihen kun se on hiukan hidas puoliteholla ajessa. Se asetus on kuitenkin taloudellinen ja sopiva rakennustyömaakäyttöön.
Täysteholla mättäessä kuokka liikkuu ja kone kulkee kuin pitääkin.

McCLANE

Quote from: kulli paavo on Thu 10.07.2008 21:45:00 (UTC+0300)
öö ::osmoke on akseliperä, ei napa

Kyllä siinä on nyt joku yksinkertainen juttu, keksisis vaan mikä. Toimii se noinkin, ei sen puoleen. Sehän on nyt pois liikennekäytöstä ja lavetilla vien sen seuraavaan paikkaan.
On halvempaa kuin pitää kilvissä.

kyllä puikkoperässäkin voi öljyt mennä rumpuun, käsittääkseni  :think:

jospa oot unohtanu etujarrun puoliteho vivun päälle tai laittanut vahingossa, vai onko siinä sellasta.
ask a stupid question - get a stupid answer.

paavo

Ei oo mitään vipuja. :nopsu:
Ihan on seisoessaan menny tuollaiseksi, takuuvarmasti toimi hyvin viime keikalta tullessa.
Suunnittelin niinkin villiä ideaa että ottaisin siitä nosturin irti ja hävittäisin alustan.
Nosturin laittaisin sellaisenaan kaivinkoneen hoidettavaksi, siinä olisi silloin tukijalat käytössä ja saisin sen pahaankin paikkaan aina hyvälle hollille.
Samaan tapaan kuin Mara kaivurit on kauhan tilalla.
Toinen versio on ottaa puomisto käyttöön ja vöärkätä siihen pikakiinnike kuin kauhassa on. Näitä olen nähnytkin käytössä.
Ensimmäisessä versiossa nosturia käytettäisiin normaaliin tapaan sen omilla vivuilla ja säästyisin likimain kaikelta hydrauliikan rakentelulta.
Sit yltäis pitkälle, kone yltää vajaaseen kymmeneen metriin ja nosturi itse pariinkymmeneen. Kevyitä ristikkoja sun muuta voisi huoletta nostella.

McCLANE

Quote from: kulli paavo on Thu 10.07.2008 22:01:35 (UTC+0300)
Ei oo mitään vipuja. :nopsu:
Ihan on seisoessaan menny tuollaiseksi, takuuvarmasti toimi hyvin viime keikalta tullessa.
Suunnittelin niinkin villiä ideaa että ottaisin siitä nosturin irti ja hävittäisin alustan.
Nosturin laittaisin sellaisenaan kaivinkoneen hoidettavaksi, siinä olisi silloin tukijalat käytössä ja saisin sen pahaankin paikkaan aina hyvälle hollille.
Samaan tapaan kuin Mara kaivurit on kauhan tilalla.
Toinen versio on ottaa puomisto käyttöön ja vöärkätä siihen pikakiinnike kuin kauhassa on. Näitä olen nähnytkin käytössä.
Ensimmäisessä versiossa nosturia käytettäisiin normaaliin tapaan sen omilla vivuilla ja säästyisin likimain kaikelta hydrauliikan rakentelulta.
Sit yltäis pitkälle, kone yltää vajaaseen kymmeneen metriin ja nosturi itse pariinkymmeneen. Kevyitä ristikkoja sun muuta voisi huoletta nostella.

onhan se aika kallis varmaan pitää pelkkänä nosturi alustana jos ei muuhun tarvi, se vois olla näppärä vehje kun laittais
kaivuriin kiinni toisen version tapaan.
ask a stupid question - get a stupid answer.

unikeko

kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview