News:

Apachefoorumi.net
Raikasta ja ravitsevaa sielunruokaa.

Main Menu

Genre-lässytystä :psp:/ "Musatsätti"

Started by The Änes, Thu 30.10.2008 10:24:16 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The Änes

Quote from: IsoPasseli ಠ_ಠ on Thu 05.12.2013 00:31:42 (UTC+0200)
Sepä se.Noita alatyylilajeja eri genrien välillä on vaikea tunnistaa niiden mitkä asiasta ei tiedä paskan vertaa. :jepso:
Sitten hommaa hankaloittaa vielä tälläiset jotka eivät tahdo pysyä genrerajojen sisällä :psycho:

Otetaan esimerkkinä Darkthrone, jota pidetään yleisesti mustan metallin pioneerina, mutta ensimmäinen levy oli silkkaa kuoloa.
Tokalla levyllä pojat tajusivat että bm onkin heidän juttu. Pitkään mentiin sillä ja sitten musiikki muuttui enemmän hc-punkiksi ja nyt uusi levy on jotain sankarihevin ja saatananpalvonnan väliltä laukkakomppeineen :psycho:

l am the bastard son - evil inborn, Satan in tip-top, from head to toe
Just look at me, sense my blitz, down riding route 666

I was born to lose but Im built for booze..

nyyyps

Quote from: IsoPasseli ಠ_ಠ on Thu 05.12.2013 00:31:42 (UTC+0200)
Sepä se.Noita alatyylilajeja eri genrien välillä on vaikea tunnistaa niiden mitkä asiasta ei tiedä paskan vertaa. :jepso:
Samaten palttinan ja aivinan ero on itsestään selvä, tai vaikka merseroidun ja merseroimattoman puuvillan. :jepso:

Senki eestä genreistä on tympelä puhua, kun sanoo, että kuuntelin semmosen örribiisin, niin puristi-taksonomit ahistuu ihan kauheasti ja alottaa sen kauhean ahistavan luennointinsa, varsinki kun ne on seittemän tuopin huppelissa. Siinä tulee niin nolo olo, että anteeksi, ku mie haluan vain kuunnella musiikkia miettimättä sen kummemmin, oli örriä tai jotain josta saan selvän. :parku:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

The Änes

Saa sitä sanoa örriksi tai murinaksi :jepso:

En minä siitä tässä väitellytkään, vaan koitin vaan selventää asiaa että kuolossa ja mustassa on huomattavasti eroja :jepso:

(vaikkakin olen itsekkin joskus vittuillu että bläkin erottaa loppupeleissä vain äänenlaadusta tai siis sen puutteesta :psp: )

The Änes

Viiden vuoden takainen kommentti allekirjoittaneelta :psp:

Quote from: The Änes on Thu 29.05.2008 14:24:32 (UTC+0300)
Niin no Deathissa ja blackissä niinkuin myös lähes kaikissa muissakin on niin helvetisti noita alatyylejä että ite oon ruvennu vähä protestoimaa noita genrejä vastaan.
Myöskin vähä alkaa oleen nykyään henkilöstä kiinni mihin alagenreen tai genreen laittaa minkäkin bändin, esimerkkinä vaikka toi Deicide, monet sanoo sitä deathiks kun taas oon kuullu helvetin monen "truu-bläkki" ihmisen laittavan sen BM-kategoriaan. Sit on taas oikein blackin HC-faneja jotka on sitä mieltä että kaikki mikä kuulostaa siltä että on äänitetty jollain muulla kun kasettinauhurilla paskasessa treenikämpässä sekuntiakaan harjoittelematta, on kaupallista kuraa eikä "oikeeta bläkkiä".
Ite en jaksa ruveta enään ees sanoon että onko tyylinä BM, DM, Melodinen BM/DM jne. Itse aion vaan sanoa jos joku kysyy että se on joko murinaa, örinää, rääkynää tai rähinää.

nyyyps

Ja siinä menee musiikin kuuntelemisen ilo. Saivarrellaan ja kategorisoidaan. :sdfg:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

The Änes

Niin menee juu :jepso:

Mutta jos kysytään "Miten helvetissä sitä atonaalisestä örinästä mitään erotat? :blink: " , niin silloin siihen vastataan :psp:

nyyyps

Niin tai vastais vain, että ei se ole mulle atonaalista örinää eikä alota sadan salaman saarnaa ja karkota pirua pirskottamalla päälle pyhää pissiä. (En keksiny parempaa p-alkuista :sorry: )

The Änes

Mutku mä koen tuottavani pettymyksen jos mä en sun kanssas vähän vänkää :sorry:

nyyyps

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview