News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

Loeb 5 mestaruuden mies

Started by D-ude, Sun 02.11.2008 08:43:41 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Örtzi

Quote from: nahkaparturi on Wed 05.11.2008 23:27:38 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Wed 05.11.2008 22:28:51 (UTC+0200)
Quote from: passeli on Wed 05.11.2008 22:24:29 (UTC+0200)
Quote from: --Jarre-- on Wed 05.11.2008 22:23:47 (UTC+0200)
Quote from: passeli on Wed 05.11.2008 22:19:32 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Wed 05.11.2008 22:12:52 (UTC+0200)
Kyllä erikoiskokeet ajetaan nykyään suuremmalla keskituntinopeudella, kuin B-ryhmän aikoihin. Tehot ovat autoissa hieman pienemmät, mutta taas renkaat ja alusta ovat kehittyneet, joten mutkat päästään huomattavasti nopeammin läpi, ennen hyppyjä ei enää tarvitse niinpaljon jarruttaa jne. Ja stratos oli takavetoinen-.
Samaa ajattelen miekin.....kuitenkin 20 vuotta on helvetin pitkä aika autojen kehityksessä.
Mitä sillä suurella teholla jos sitä ei saada tiehen
Mutta ajatelkaa pojat, ajatelkaa jos olisi silloin saanut kehittää nuita b-ryhmäläisiä vapaasti, kuinka lujaa ne sillo menis  :blink:
öhhh...lujaa  :psycho:
Sama juttu formuloissa. vapaasti kun sais kehittää, niin raja tulisi ihmisen sietokyvyssä vastaan. Puolitoistalitraisesta kun ottivat turbo-aikoina jo 1400 hevosvoimaa, niin paljonko nykyään jostain kolmen litran v-10 saisi, jos ei rajoiruksia olisi.. Ja kaarteiden g-voimat, jollei helmoja olisi kielletty ja muutenkin puututtu aerodynamiikkaan.
Ralliautoissakin oli varmasti 1000 hevosvoimaa tai enemmänkin.  :jees:
Rallipuolelta Peugeot 205 T16 viimeisessä versiossa oli virallinen lukema 980 hp, jos oikein muistan. Ja painoa oli kiloina vähemmän kuin tehoja hevosvoimina.
Tuo oli Alamäen Evo IV ralli-crossin puolella, rallissa oltiin 650 hevosvoiman paikkeilla.
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


nahkaparturi

Quote from: Örtzi on Thu 06.11.2008 08:07:53 (UTC+0200)
Quote from: nahkaparturi on Wed 05.11.2008 23:27:38 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Wed 05.11.2008 22:28:51 (UTC+0200)
Quote from: passeli on Wed 05.11.2008 22:24:29 (UTC+0200)
Quote from: --Jarre-- on Wed 05.11.2008 22:23:47 (UTC+0200)
Quote from: passeli on Wed 05.11.2008 22:19:32 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Wed 05.11.2008 22:12:52 (UTC+0200)
Kyllä erikoiskokeet ajetaan nykyään suuremmalla keskituntinopeudella, kuin B-ryhmän aikoihin. Tehot ovat autoissa hieman pienemmät, mutta taas renkaat ja alusta ovat kehittyneet, joten mutkat päästään huomattavasti nopeammin läpi, ennen hyppyjä ei enää tarvitse niinpaljon jarruttaa jne. Ja stratos oli takavetoinen-.
Samaa ajattelen miekin.....kuitenkin 20 vuotta on helvetin pitkä aika autojen kehityksessä.
Mitä sillä suurella teholla jos sitä ei saada tiehen
Mutta ajatelkaa pojat, ajatelkaa jos olisi silloin saanut kehittää nuita b-ryhmäläisiä vapaasti, kuinka lujaa ne sillo menis  :blink:
öhhh...lujaa  :psycho:
Sama juttu formuloissa. vapaasti kun sais kehittää, niin raja tulisi ihmisen sietokyvyssä vastaan. Puolitoistalitraisesta kun ottivat turbo-aikoina jo 1400 hevosvoimaa, niin paljonko nykyään jostain kolmen litran v-10 saisi, jos ei rajoiruksia olisi.. Ja kaarteiden g-voimat, jollei helmoja olisi kielletty ja muutenkin puututtu aerodynamiikkaan.
Ralliautoissakin oli varmasti 1000 hevosvoimaa tai enemmänkin.  :jees:
Rallipuolelta Peugeot 205 T16 viimeisessä versiossa oli virallinen lukema 980 hp, jos oikein muistan. Ja painoa oli kiloina vähemmän kuin tehoja hevosvoimina.
Tuo oli Alamäen Evo IV ralli-crossin puolella, rallissa oltiin 650 hevosvoiman paikkeilla.
No ihan virallisissa ralleissahan ne ei päässyt noita tehokkaimpia b-ryhmäläisiä käyttämään, kun Toivosen kuoleman jälkeen ne suljettiin sarjasta, mutta se kehityshän jatkui silti vielä muutaman vuoden.
So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy

Örtzi

Quote from: nahkaparturi on Thu 06.11.2008 11:57:30 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Thu 06.11.2008 08:07:53 (UTC+0200)
Quote from: nahkaparturi on Wed 05.11.2008 23:27:38 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Wed 05.11.2008 22:28:51 (UTC+0200)
Quote from: passeli on Wed 05.11.2008 22:24:29 (UTC+0200)
Quote from: --Jarre-- on Wed 05.11.2008 22:23:47 (UTC+0200)
Quote from: passeli on Wed 05.11.2008 22:19:32 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Wed 05.11.2008 22:12:52 (UTC+0200)
Kyllä erikoiskokeet ajetaan nykyään suuremmalla keskituntinopeudella, kuin B-ryhmän aikoihin. Tehot ovat autoissa hieman pienemmät, mutta taas renkaat ja alusta ovat kehittyneet, joten mutkat päästään huomattavasti nopeammin läpi, ennen hyppyjä ei enää tarvitse niinpaljon jarruttaa jne. Ja stratos oli takavetoinen-.
Samaa ajattelen miekin.....kuitenkin 20 vuotta on helvetin pitkä aika autojen kehityksessä.
Mitä sillä suurella teholla jos sitä ei saada tiehen
Mutta ajatelkaa pojat, ajatelkaa jos olisi silloin saanut kehittää nuita b-ryhmäläisiä vapaasti, kuinka lujaa ne sillo menis  :blink:
öhhh...lujaa  :psycho:
Sama juttu formuloissa. vapaasti kun sais kehittää, niin raja tulisi ihmisen sietokyvyssä vastaan. Puolitoistalitraisesta kun ottivat turbo-aikoina jo 1400 hevosvoimaa, niin paljonko nykyään jostain kolmen litran v-10 saisi, jos ei rajoiruksia olisi.. Ja kaarteiden g-voimat, jollei helmoja olisi kielletty ja muutenkin puututtu aerodynamiikkaan.
Ralliautoissakin oli varmasti 1000 hevosvoimaa tai enemmänkin.  :jees:
Rallipuolelta Peugeot 205 T16 viimeisessä versiossa oli virallinen lukema 980 hp, jos oikein muistan. Ja painoa oli kiloina vähemmän kuin tehoja hevosvoimina.
Tuo oli Alamäen Evo IV ralli-crossin puolella, rallissa oltiin 650 hevosvoiman paikkeilla.
No ihan virallisissa ralleissahan ne ei päässyt noita tehokkaimpia b-ryhmäläisiä käyttämään, kun Toivosen kuoleman jälkeen ne suljettiin sarjasta, mutta se kehityshän jatkui silti vielä muutaman vuoden.
Jatkui juu, juuri tuohon Alamäen Evo neloseen asti.  :jepso:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


nahkaparturi

Quote from: Örtzi on Thu 06.11.2008 12:22:57 (UTC+0200)
Quote from: nahkaparturi on Thu 06.11.2008 11:57:30 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Thu 06.11.2008 08:07:53 (UTC+0200)
Quote from: nahkaparturi on Wed 05.11.2008 23:27:38 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Wed 05.11.2008 22:28:51 (UTC+0200)
Quote from: passeli on Wed 05.11.2008 22:24:29 (UTC+0200)
Quote from: --Jarre-- on Wed 05.11.2008 22:23:47 (UTC+0200)
Quote from: passeli on Wed 05.11.2008 22:19:32 (UTC+0200)
Quote from: Örtzi on Wed 05.11.2008 22:12:52 (UTC+0200)
Kyllä erikoiskokeet ajetaan nykyään suuremmalla keskituntinopeudella, kuin B-ryhmän aikoihin. Tehot ovat autoissa hieman pienemmät, mutta taas renkaat ja alusta ovat kehittyneet, joten mutkat päästään huomattavasti nopeammin läpi, ennen hyppyjä ei enää tarvitse niinpaljon jarruttaa jne. Ja stratos oli takavetoinen-.
Samaa ajattelen miekin.....kuitenkin 20 vuotta on helvetin pitkä aika autojen kehityksessä.
Mitä sillä suurella teholla jos sitä ei saada tiehen
Mutta ajatelkaa pojat, ajatelkaa jos olisi silloin saanut kehittää nuita b-ryhmäläisiä vapaasti, kuinka lujaa ne sillo menis  :blink:
öhhh...lujaa  :psycho:
Sama juttu formuloissa. vapaasti kun sais kehittää, niin raja tulisi ihmisen sietokyvyssä vastaan. Puolitoistalitraisesta kun ottivat turbo-aikoina jo 1400 hevosvoimaa, niin paljonko nykyään jostain kolmen litran v-10 saisi, jos ei rajoiruksia olisi.. Ja kaarteiden g-voimat, jollei helmoja olisi kielletty ja muutenkin puututtu aerodynamiikkaan.
Ralliautoissakin oli varmasti 1000 hevosvoimaa tai enemmänkin.  :jees:
Rallipuolelta Peugeot 205 T16 viimeisessä versiossa oli virallinen lukema 980 hp, jos oikein muistan. Ja painoa oli kiloina vähemmän kuin tehoja hevosvoimina.
Tuo oli Alamäen Evo IV ralli-crossin puolella, rallissa oltiin 650 hevosvoiman paikkeilla.
No ihan virallisissa ralleissahan ne ei päässyt noita tehokkaimpia b-ryhmäläisiä käyttämään, kun Toivosen kuoleman jälkeen ne suljettiin sarjasta, mutta se kehityshän jatkui silti vielä muutaman vuoden.
Jatkui juu, juuri tuohon Alamäen Evo neloseen asti.  :jepso:
Niinkö pitkälle se jatkui :think: Ihe en muista kuin että evo 2 alettiin käyttää tuolla hill climbissa ja kehitys oli sitten lähinnä koneen virittelyä tuon evo 2 pohjalta. Tosin en kyllä mene varmaksi sanomaan mitään wrc:n ulkopuolelta.
So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy

Señorita iCola

Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.


D-ude

"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

nahkaparturi

So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy

Señorita iCola

Siinä ei vielä rattivaihteista tietoa ole kun Arska hämmentää keppiä  :psycho: Kamalat kyllä nuo lintulaudat noissa pikes peak vehkeissä.
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

nahkaparturi

Quote from: Icola on Thu 06.11.2008 15:39:50 (UTC+0200)
Siinä ei vielä rattivaihteista tietoa ole kun Arska hämmentää keppiä  :psycho: Kamalat kyllä nuo lintulaudat noissa pikes peak vehkeissä.
voisi vaan olla vähän liian jännää ajaa ilman :psycho:
So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy

furioso

Quote from: nahkaparturi on Thu 06.11.2008 15:43:50 (UTC+0200)
Quote from: Icola on Thu 06.11.2008 15:39:50 (UTC+0200)
Siinä ei vielä rattivaihteista tietoa ole kun Arska hämmentää keppiä  :psycho: Kamalat kyllä nuo lintulaudat noissa pikes peak vehkeissä.
voisi vaan olla vähän liian jännää ajaa ilman :psycho:
vaihdekepissä oli kylläkin kytkinnappi vapauttamaan vasemman jalan jarrun käyttämiseen.. :jepso:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview