News:

Apachefoorumi Facebookissa:
https://www.facebook.com/Apachefoorumi/

Main Menu

Matin kommentteja

Started by Jani P, Mon 26.09.2005 14:00:48 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jani P

"Eikö numeron pitäisi tulla osaamisesta eikä läsnäolosta?" Matti liikunnanopettajalleen, kun tämä ei suostunut antamaan kymppiä liikojen poissaolojen vuoksi.

"Kehu mua!" Matti keskellä yötä soittaessaan valmentajalleen Matti Pullille.

"No, pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin."

"Tämä on minun kaunein hääkuvani." Matti kommentoidessaan aika ennakoivasti ensimmäisen avioliittonsa alussa otettua hääkuvaa Tiinan kanssa.

"Hyppy oli täydellinen, mutta olisi voinut olla parempikin." Matti 80-luvulla voitettuaan SM-kullan.

"Siitä hinnasta mä en tee mitään, en ainakaan anna haastattelua." Matti -85 torjuessaan Sports Illustratedin 50000mk:n palkkion haastattelusta.

"Joskus onni on mutkalla kuin Mutikaisen kissa." Matti selittäessää avioliiton sotkuja Tiinan kanssa.

"Ennemmin minä seison paskatunkiolla kuin menen yleisötilaisuuteen." Matin näkemys yleisötilaisuuksien mielekkyydestä 80-luvulla.

"Olen niin hyvässä kunnossa, etten voi edes ponnistaa täysillä." Matti kommentoidessaan kauden 86/87 avauskisoja Thunder Bayssa.

"Ehkä otin, ehkä en. So not kunhan hyppy kulkee." Matti selvittäessään tapauksia, kun hänet lähetettiin Amerikan kiertueen kisoista kotiin 1986 syksyllä.

"Se oli oikeestaan pakko jättää." Matti kysyttäessä miksi hän hylkäsi Jyväskylän kaupungin työtarjouksen -88.

"Älä lyö, älä lyö, mä oon Nykäsen Matti!" Matti yrittäessään pelastautua Pub Lätsän edustalla joskus 80-luvun lopulla, kun eräs isäni työkaveri meinasi lyödä Mattia ja tokaisikin sitten, että no, ehän mää sit' lyö, jos sää Matti oot, vaikka tiesi kyllä koko ajan, että kyseessä on suuri olympiavoittajamme.

"Ensinnäkään mun ei tarvi tapella. Se on laaki ja vainaa eli riittää, kun mä lyön kerran."

"Kun sä lähdet hyppyyn, sä olet ihan yksin. Sä joudut siinä hyppyrin nokalla tekemään yksinäs ihan omat ratkaisut. Sä oot siellä ylhäällä ihan up yours." Matti eräässä TV-haastattelussa.

"Jos näin niinku on käynyt, niin se on käynyt ja se pitää pitää sit kans." Matti välittömästi Pian ja hänen eron jälkeen.

"Ja aina sitä miettii, että oliko se kuitenkaan, oisko siinä ollu mitään semmosia aukkoja. Nyt näyttäis siltä, että siinä ei oo ollutkaan. Vai oisko ollu?" Matti miettiessä oisko hänen ja Piian suhde ollut pelastettavissa.

"Tarvii kaks päivää harjoitella." Matti 10kk:n harjoittelutauon jälkeen vähän ennen Vikersundin lentomäen MM-kisoja 1990, kun Matti Pulli ärähti, että kiinnostaako sua menestys vai ei.

"Napu on täysraitis. Ei ole elämässään ottanut edes keskikaljaa. No, en tosin minäkään." Matti uudesta valmentajastaan Antero Verrosta 1990.

"Siinä varmaan haetaan sitä normaalia elämää, normaalia systeemiä, miten pitää elää ja miten elää muutkin ihmiset." Matti yrittäessään selittää miksi hänen hieno urheiluautonsa oli vaihdettu kämäseen volkkariin.

"Menin metsään ja mietin, että lähdenkö mä kotiin, mut en mä voi kotiinkaan lähteä, kun mä oon luvannu, että mä hyppään nää kilpailut."

"Mä en nyt tiiä tasan tarkkaan, onko se suksista vai musta itestä vai tästä hirveestä innostuksesta kiinni. 80%:sti suksista tällä hetkellä." Matti valmistautuessaan Albertvillen olympialaisiin ja oltuaan omasta mielestä hyvässä kunnossa.

"Calgaryyn, kun vertaa niin mä oon yhtä kovassa kunnossa vähintään, jos en jopa kovemmassa." Matti syksyllä -91.

"Siellä on ollu kavereita, sellasia, jotka ei oo voittanut mitään ikinä, ja ei oo mitään tulevaisuutta, on kiikutettu monta vuotta mukana." Matti ärhennellessään Suomen Hiihtoliiton johdolle, kun hänet pudotettiin yhden heikon talven jälkeen pois maajoukkueesta.

"Mä oon tulossa salilta." Matti managerilleen Albertvillen olympialaisiin tähtäävän harjoittelun aikana, jossa oli todella värikkäitä vaiheita...Matti ei ollut ihan aina salilla!

"Olen selvänä vuoden." Matti joskus 90-luvun alussa.

"Onneksi minulla on taistelijaluonne." Matti 90-luvun alussa alkoholiongelmansa hoidosta.

"Lahti on kyllä ihan mesta paikka." Matti Lahden radiossa joskus 90-luvun alussa.

"Tämä homma kestää tasan niin kauan kuin se kestää, eihän se vielä ole alkanutkaan." Matti laulu-urastaan.

"No, kyllä mä kehittynyt oon omasta mielestä ja asiantuntijoiden mielestä." Matti kertoessaan lauluhommien jatkumisesta suunnitellessaan kolmatta levyään 90-luvun puolessa välin.

"Nyt näyttää oikein valoisalta." Matti pitkin 90-lukua kommentoidessaan uusia elämäntilanteitaan.

"Mulla on karismaa."

"Sitten kaikki luisu eikä mua pidätellyt mikään. Eikä pidättele tänä päivänäkään." Matti kertoessaan Helmikuussa -95 miten Eino Kirjosen kuolema vaikutti häneen.

"Jos mä haluun lähtee menemään tuhatta ja miljoonaa, mä pyyhkäsen tonne kuppilaan..."

"Mä hyppään. En mä haluu, kun mä hyppään!" Matti vastatessaan 1995, kun häneltä kysyttiin haluja hyppäämiseen.

"Ei se mitään työtä sillee ole. Kyllä se on niinku tavallaan niinku viinanjuontia ja äänenmenetystä jatkuvasti." Matin kommentti laulajan ammatista -95.

"Ongelma alkoholin kanssa on se, että mä käytän sitä joskus. Se on ongelma. Jokainen, joka käyttää, se on sen ongelma. Ellei se ois ongelma, ihmiset ei käyttäis alkoholia."

"Siinä tulee joskus semmonen bang bang-tunne." Matti yrittäessään selittää hänelle hyppyrin keulalla tapahtuvaa dejavú-ilmiötä

"...Ahtisaaret käy ulkomailla höpö höpö...en tiedä onko höpö höpö-juttuja, mutta käy siellä kävelemässä ja keikkumassa. Mä en hyväksy semmosta ollenkaan." Matti esitelmöidessään miten valtion pitäis käyttää rahoja enemmän nuorten turvallisuuden tunteen ja hyvinvoinnin edistämiseksi.

"Mä en mene siihen lankaan, että alkaisin haaliin jotain omaisuutta."

"Rakkaus on kuin lankakerä - se alkaa ja loppuu."

"Elämä kulkee omalla painollaan, joko se näkee joulun tai ei."

"Ei ainakaan Ylermi, jos on poika, eikä sittenkään, jos on tyttö." Matti suunnitellessaan mahdollisen lapsen nimeä Sari Paanalan kanssa.

"En ole luonteeltani tiukka enkä lepsu, mutta osaan kyllä tehdä itsekin tiettyjä päätöksiä."

"Täytyy myöntää, etten ole koskaan rakastunut keneenkään näin nopeasti. Tämähän lähentelee jo maailmanennätysvauhtia." Matti "rakastuessaan" virolaisen Jaanaan laivalla ja mennessä saman tien kihloihin.

"Tiedän kokemuksesta mistä puhun, koska minulla on muutamia tyttöystäviä ollut." Matti väittäessään samaisen kihlauksen kestämistä...kesto oli lopulta 9 päivää!

"Jos totta puhutaan niin kyllä minä olisin parempi kansanedustaja kuin Toimi Kankaanniemi."

"Minulla on mennyt niin lujaa, että olen vasta lehdestä lukenut, mitä olen tehnyt." Matti kommentoidessaan elämäänsä kesällä 1998, kun hänellä ja Sarilla oli ero päällä ja Matti meni pitkin pitäjiä...

"Eihän kukaan ole viisas humalassa, mutta näin hullua ei ole toista." Matti myöntäessään 1998 miten hankala hän on humalassa ja miten alkoholi ei vaan sovi hänelle.

"Alamäet eivät riittäneet normaalilla tyylillä, miten sitten v-tyylillä." Matti kiitellessään Jumalaa siitä, että lopetti ennen kuin v-tyyli tuli yleisesti käyttöön.

"Kokeilin kerran tosissani v-tyyliä Puijolla ja vedin tasaiselle." Matti kertoessaan v-tyylikokeilustaan.

"Elämä on laiffia!"

"Raittiinakin on kiva olla."

"Jokainen tsäänssi on uusi mahdollisuus."

"Se on ihan fifty-sixty miten käy."

"Elämä on ihmisen parasta aikaa." Matti eräässä TV-haastattelussa

"Kaikki all right mulla, en tiedä onko muilla." Matti kommentoidessaan Ilta-Sanomissa avioeron peruuntumista.

"Piti räkiä pitkin pitäjiä, että pysyisi skarppina." Matti kertoessaan miten rankkaa oli huippu-urheiluaikana, kun painoakin piti pitää kurissa niin, että puomilla alkoi joskus heikottaa.

"Pitää olla sellainen kotiinmenotunne, että nyt ollaan omassa porukassa." Matti kommentoidessaan Andreas Goldbergerin huumekokeiluja ja niistä selviämistä.

"En suosittele antabusta kenellekään. Sen kanssa tulee ryypätessä ihan kammottava olo."

"Se ei ole pelkkä AA-kerho. Olen kuullut ne jorinat tuhanteen kertaan. Antabuksenkin saa helposti revittyä nahan alta ja sitten se on taas morjens." Matti kertoessaan kevään 2003 hoitopaikastaan.

"Yritin ja tein. Yritin tehdä parasta suoritusta, mutta kyllä se tehdään täysillä, että ei mitään yritetä vaan tehdään." Matti 2003 selittäessään miten urheilijan pitää panostaa urheiluun.

"Aion täyttää 100 vuotta. Ryhdyn nauttimaan vitamiineja ja tää keho alkaa näyttää tuntojaan." Matti 40-vuotispäivänään loppuelämästään.

"Huominen on aina tulevaisuutta." Matti Mervin ja hänen välillään olleen puukotusjupakan jälkeen.

"Asiat on sekaisin kuin Haminan kaupunki." Matti 2003 kommentoidessaan saamaansa lähestymiskieltoa.

"Sellainen ei ainakaan riitele, joka ei osaa kieltäkään." Matti kesällä 2003 uhotessaan ottavansa ulkomaalaisen tyttöystävän.

"Saksa-Itävalta on mun toinen kotimaa." Matti kirjansa julkaisemistilaisuudessa Keski-Euroopan mäkiviikolla 2003/2004.

"Kysymys kuulostaa kysymykseltä." Matti kirjansa julkistamistilaisuudessa 2003.

"Niinhän se on, että meillä ostetaan perunoita keväällä ja muualla syksyllä." Matti 2004 kommentoidessaan omia erojaan valtaväestöön.

"Se on seitsemän sekuntia ja kaikki on päin persettä." Matti 2004 vitsaillessaan miten hyvä hän olisi avioliittoneuvojana.

"Juotiin pullo viinaa, rakasteltiin, sauna paloi ja aamulla oli krapula." Matti kuvaillessaan saunapaloon liittyviä tapahtumia.

"Minulla on paperit 18 maahan ja niistä näkee, että minua ei omista kukaan." Matti vastatessaan väitteisiin, että Carl Dannhammer omistaisi oikeudet häneen.

"Elokuva elokuvana. Elokuva, kun tehdään, niin se on elokuvaa." Matti kysyttäessä miten todenmukainen hänestä valmistuva elokuva on.

"Minä olen venäläinen, vaikka ei ole punaista päällä, olen kommunisti, mutta näyttelen vaan. Oikeasti olen ihminen, joka kävelee ja puhuu puhelimeen." Matin tyhjentävä lausunto siitä mimmonen ihminen hän on.

"Kai Merilä, 7 päivää." Matti kysyttäessä kenelle haluaa soittaa, kun sai soittaa yhden puhelun pidätettäessä.

"Elämä on silloin pahasti linkussa, jos ei ole ketään muuta, johon luottaa kuin portsari tai tarjoilija." Matti vankeuden aikana antamassa lehtihaastattelussa.

Lausahdukset ovat suunnilleen aikajärjestyksessä eikä noi nyt oikeastaan niin kauhean höpöhöpö-juttuja olekaan...

Anatoli

Suomessa ei ole mitään yhden puhelun juttua, eli toi kai merilä, 7 päivää on täyttä paskaa..

Muuten iha hauskoja tosin.

peter

Brooke

"No, pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin."

Eiks toi oon Rädyn kommentti  :think:

Tanjii

Heh eihän se Räty hyppää  :think:  Eiks se oo joku kuulantyöntäjä?

"Ongelma alkoholin kanssa on se, että mä käytän sitä joskus. Se on ongelma. Jokainen, joka käyttää, se on sen ongelma. Ellei se ois ongelma, ihmiset ei käyttäis alkoholia."  :lach:

Brooke

Quote from: Tanjii on Tue 11.11.2008 12:10:41 (UTC+0200)

Juu ei se sanonukkaa että hypätään mut tuon se sanoi pilluhan se on aina mielessä :jees:

peter

Quote from: Brooke on Tue 11.11.2008 12:14:17 (UTC+0200)
Quote from: Tanjii on Tue 11.11.2008 12:10:41 (UTC+0200)

Juu ei se sanonukkaa että hypätään mut tuon se sanoi pilluhan se on aina mielessä :jees:
Google kovin väittää Matin lauseeksi  :jees:

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=pilluhan+se+on+aina+mieless%C3%A4&btnG=Google-haku&meta=

Jarre

Carpe Natem

Brooke

Oon sitte saanu väärää tietoa  :kerpele:

Mut kai sillä radylläkin on pillu aina mielessä  :psycho:

The Änes

Kyllä se on ihan matin kommenteja.
Rädyn kuuluisia oli mm. "Heitä heli niin että vittu repee!", "Saksa on paska maa" jne.. :jees:

l am the bastard son - evil inborn, Satan in tip-top, from head to toe
Just look at me, sense my blitz, down riding route 666

I was born to lose but Im built for booze..

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview