News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Mun kakkuja

Started by Daisy, Thu 16.04.2009 11:47:51 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kenny

Mahtoi olla synttärisankarilla näkemisen arvoinen ilme    :jepso:

:shock:  VAAAAUUU "   

kielibasa

Quote from: Daisy on Tue 12.05.2009 15:26:40 (UTC+0300)
Ei kai ilman karttaa aarretta löydä  :blink:

Muoks. Tarvii kyl sanoa et ite en ihan ollu tyytyväinen koristeisiin, mut annan itselleni anteeksi ku oli kaamee krapula ja kaikkee ku noita pipelsin  :sorry:

Oot oikeassa. Pikkuriikkinenkin kartta riittaa suuren aarteen luo løytamiseen  :shy:

Hienoja ne ovat  :jepso:

Lyra_

#52
Miten sä noi tommoset korimaiset raidat teet kakun kylkeen (haarukalla?)? Ajattelin jos tekis pikkuveikalle synttärikakun, kun se täyttää 19v. huomenna :jepso: Olisiko jotain hyviä täyte vinkkejä poiketen normista mansikkahillokermatäytteestä? Toi valkosuklaahässäkkä ainakin kuullosti herkulta :bounce:

E: Minkälaista kakkupohjareseptiä käytät, kun tekisin tollaseen pyöreeseen kakkuvuokaan sen...

Mä en ole mikään maailman paras kakkuleipuri niin parempi kysyä neuvoja itteään viisaammalta :psp:
Yell at me, I want to be your light that shines
But my ground is shaking and I might fall
I wish that I could say... I wish that I could be your evil... your evil in a closet

Daisy

#53
Eli pursotan sen tollasella koripunostyllalla.


Väliin laittasin esim Valkosuklaamoussen ja toiseen väliin vadelmamoussen.
Valkosuklaamousse:
2,5 dl Flora vispiä
200g Sunnuntai vaniljatuorejuustoa
150g valkosuklaata

Vatkaa Vispi, vatkaa tuorejuusto joukkoon, sulata suklaa ja sekoita joukkoon ja laita kakun väliin suht nopsaan, jämähtää nopeaan.

Vadelmamousse:
Vadelmia pussi
2,5 dl Flora vispi
sokeria maun mukaan
4 liivatetta

Vatkaa vispi. Soseuta vadelmat esim sauvasekoittimella, sekota vispi ja vadelmat, mausta sokerilla maun mukaan. Liota liivatteet, rkl kiehuvaa vettä ja sinne ne, sekoita vispi-vadelman joukkoon.

Kakkupohjat teen siten et sokeria , munia ja jauhoja saman verran. Munat lasiin, viereen saman kokoiseen lasiin sokerit, kippaa sokrut kuppiin ja munien avulla mittaa jauhot, mä laitan puolet perunajauhoja, puolet vehnistä. Sit 1,5 -2 tl leivinjauhetta. Sit vaan vatkaa sokrut ja munat, ja ku on tarpeeks kuohkeaa, siivilöin jauhot joukkoon.
Vinkki: Munat vatkaantuu huoneenlämpöisinä parhaiten
http://www.sekasoppa.vuodatus.net/blog/704867 tuol vinkkiä

Sit mä kokoon kakun yleen "nurinpäin" samaiseen vuokaan mis oon pohjan paistanu, tokikin kelmutan sen eka, siinä ku antaa sen olla pari tuntia ennen kumoamista ja koristelua, tulee silee pinta ja reunat.

[move][/move]

Lyra_

Yell at me, I want to be your light that shines
But my ground is shaking and I might fall
I wish that I could say... I wish that I could be your evil... your evil in a closet


GILlian

Nuo on kyllä hienoja, ei siitä mihinkään pääse.. ::lsmoke

On ihana näpertää tollasia juttuja ja sit kun näkee ilmeet..

angelprince

Quote from: Daisy on Thu 16.04.2009 20:53:22 (UTC+0300)
Quote from: LexA on Thu 16.04.2009 19:18:22 (UTC+0300)
Tota, on se varmaan tullu jo jossain puheeks ku kukaan muu ei o kysyny, mut teetsä tota työkses? ::osmoke
En  :nopsu: , harrastus vain. Ns tarvikehinnalla teen tutuille ja sukulaisille. Baariminna oon ammatiltani  ::hihsmoke

sun pitäs alkaa tekee noita muillekin kuin vaan sukulaisilles ja tutuilles   :drool: :lach:

Daisy

Jahas, jos laittais taas jotain, eli lähihoitajan kakusta / koristeesta ei tullut kuvaa kun unohdin vallan mutta toisen valmistujaiskakkujen päälle tuli tällainen laatta


ja koko kakku


Kakkujen välissä valkosuklaamousse ja vadelmavaahto.

Tuollaisesta tekeentyi ylppärikakkuun koriste eli oikeaan yläkulmaan tein vielä lyyran ja alas kirjoitin nimen sekä päivämäärän mutta toimitus tapahtui niin vauhdilla että loppukuva unohtui  :sorry:


Lisäksi pari kuvaa kaaoksesta keskiviikkona kun valmistin kakkupohjia ja koristeiden viimeistelyä  :psycho:



Yllä olevassa kuvassa, vas alareunassa olevassa kupissa, näkyy hiukan lähihoitsun kakun päälle tulleesta koristeesta, siinä oli kaarimaljassa sideharsorulla, laastareita ja ruisku.

[move][/move]

Memme

Tota olisko kellään ideaa, kuinka sais tehtyä helposti kauniin kakun (vaikka jäätelökakun), joka ei ihan heti plörähdä pöydälle kun sitä leikkaa. Mun mies on kokki mutta hän oli aikanaan tehnyt vain suolasta (ei ikinä mitään imelää ja/tai kakkuja. Omiin juhliin olis tarkoitus tehdä sellainen vähän isompi kakku (kun juhlitaan hääpäivänä sitä ensimmäistä täyttä kymmentä). Tiedän että Kinuskitassu on yksi hyvä paikka, mutta meidän on sovellettava kaikkia imellyksiä, koska aika moni on sellaisia joille maitotuotteet ja pähkinät eivät sovi. Tekee homman hieman hankalaksi   :think:
On ruettava jo näin hyvissäajoin kokeilemaan pienessä mittakaavassa kaikkia tarjottavia.  :jepso:   :jepso:

Daisy

Tuolla ihania jäätelökakun ohjeita  :drool: . varsinki noi valkosuklaa ja snickers  :drool: . Mut ei jäätelökakku oo maidoton  :think:
Hups, linkki jäi http://www.sekasoppa.vuodatus.net/blog/category/J%C3%84%C3%84TEL%C3%96KAKUT
[move][/move]

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview