Pahin katiska (auto jolla olet ajanut)

Started by Neponen, Fri 24.04.2009 17:39:29 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Betonishamaani

Quote from: Liekki on Thu 30.04.2009 15:51:11 (UTC+0300)
Quote from: passeli on Wed 29.04.2009 16:48:38 (UTC+0300)
Quote from: Liekki on Wed 29.04.2009 10:32:58 (UTC+0300)
Ei uskalla Citikkaa edes koeajolle  :psycho:
Vittu,että oli naurussa pitelemistä tänään.Käännyin risteyksestä ja kattelin,että "kummasti joku savuaa tuolla valoissa".No,ajoin eteenpäin,niin siellä oli pakastavedetty Citikan esittelyauto  hieman liekeissä.Kauheat savut koneen alta päästi ja hiukan kipinöi.

Just tämä aamunen haukkuminen Citikoita kohtaan Liekin kanssa tuli mieleen,niin tuli kyllä naurettua vedet silmissä. :lach: :lach:
:lach:

mitä eroa Lassiella ja Citikalla??
- Lassie palaa kotiin, mutta Citikka missä vaan...
:lach:
Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:



kielibasa

Quote from: kop-O-nen on Thu 30.04.2009 01:54:34 (UTC+0300)
Mulla hyviä kokemuksia noista fiiateista. Viimetalven oli talvirassina -01 1.2 Brava, kolme kannentiivistettä talven sisään ehti olemaan..
Ja nyt viimeisimmän kansirempan jäliltä alko vielä hirvee säksätys venttiilikoneistosta.. Pitäis joku päivä jaksaa avata ylempi kansi ja kattoa mikä siellä säksättää.. Veikkaan että liekköhä ois jääny ilma/paskalukko johonkin ettei saa tarpeeks voitelua. Siks eio tullu ajettuakaan ton rempan jälkeen ku pari kilsaa.. Pirun hauska peli se oli kyllä ottaa luisua ei siinä..  :psycho:



Olisko tuo onnistunut 127llakin kun oli katuvalot. Omilla lyhdyilla ei olisi kurvia nähnyt  ::hihsmoke

PajakkiVasseli.com

Quote from: Tuomari on Thu 30.04.2009 16:53:38 (UTC+0300)
Quote from: Liekki on Thu 30.04.2009 15:51:11 (UTC+0300)
Quote from: passeli on Wed 29.04.2009 16:48:38 (UTC+0300)
Quote from: Liekki on Wed 29.04.2009 10:32:58 (UTC+0300)
Ei uskalla Citikkaa edes koeajolle  :psycho:
Vittu,että oli naurussa pitelemistä tänään.Käännyin risteyksestä ja kattelin,että "kummasti joku savuaa tuolla valoissa".No,ajoin eteenpäin,niin siellä oli pakastavedetty Citikan esittelyauto  hieman liekeissä.Kauheat savut koneen alta päästi ja hiukan kipinöi.

Just tämä aamunen haukkuminen Citikoita kohtaan Liekin kanssa tuli mieleen,niin tuli kyllä naurettua vedet silmissä. :lach: :lach:
:lach:

mitä eroa Lassiella ja Citikalla??
- Lassie palaa kotiin, mutta Citikka missä vaan...
:lach:
:lach: :lach: :lach:
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

unikeko

#43
Quote from: unikeko on Sat 25.04.2009 11:36:40 (UTC+0300)
Sanoisin et toi meijän duunin vm-02 MB Sprinter...
kulkeehan se kivasti, mitähän nopeutta se menee, nooh, jos liputetaan tienposkeen tai tolppa välähtää, ni voimme todeta, että liian kovaa mennään (nopeusmittari ei toimi)

Oli tien pinta sitte peilijäätä tai asvalttia, sillä ei ole vaikutusta,
mutta jos tie on suora, ni aivan takuuvarmasti ajohallinta yrittää nykii sitä joko ojaan tai vastaantulijoitten sekaan. puolestaan jos meet aivan liinan kovaa mutkaan, tai saat sen jopa sladiin ni sillon luistonesto on päättäny ottaa nokoset, eli siltä suunnalta ei tartte odotella apuja, korkeintaan tilannetta vaikeuttavia tempauksia voi tulla. (luistonesto tekee mitä huvittaa)

Vaihteistokin on omalaatunen "puoliautomaatti". Jos tarkoituksena siirtää autoo 30cm taaksepäin, pakin kun valitset ja painat kevyesti kaasua, niin ei tapahdu just tasan yhtään mitään, painat kaasua vähän lisää, nä lähet rullaamaan eteenpäin kun maa sinne kerra viettää,
painat vielä vähän lisää, ni kuuluu ulvasu, lyöt pääsi rattiin, ja miltei samantien takana rysähätää, koska ajoit jotakin päin.
(Pehmä peruutus onnistuu vain rullaamalla alamäkeen, tasamaalla tai ylämäessä ei tapahu ensin mitään ja sitten hyökkää)

Sivuovi aukeaa jos aukeaa, yleensä tämä tapahtuu silloin kun ei pitäisi.

Takaovet menee kiinni, jos sinulla on tarpeeksi massaa taklata ne kiinni.
saattavat toki aueta jos ajat vähän reippaammin mutkaan.

Toisaalta, yhtä ainutta ruostepilkkuakaan autossa ei ole, ei ole lommojakaan, paitsi tavaratilan ovien "taklauspisteissä"

Talvella auto on hervottoman kylmä, ja kesällä hervottoman kuuma.

Toisaalta, onhan tuo ollut jo jakeluajossa 7 vuotta ja melkein 170tkm  :jees:

Tähän tarinaan pitää ny tehtä pieni lisäys, melkein sain kenkää tämän takia, ja huonoin autokin taitaa vaihtua tohon meijän virman -08 sprintteriin,,,
EHKÄ saan tähän videonkin myöhemmin, lisäilen jos saan.
Anyway siirrytäämpäs itse tarinaan

Olin menossa heittää yhden keikan vantaan rautakirjalta forssaan, ja kun tulin rautakirjalle, ja painelin kaikki ovipuhelimen nappulat että pääsis ajamaan halliin, mutta eipä nuo ryökäleet vastanneet.
Noh, minäpä vetäsin auton sivuun, ja lähdin jalkasin ettiskelmään elämää talon sisäpuolelta. melkeimpä heti törmäsin lähettämövastaavaan, (joka ei tosiaankaan ollut lähettämössä) ja kävimme seuraavanlaisen keskustelun
- Sä taidatkin olla jo laiturilla.
- Enpä ole kun en kehannut ajaa portin läpi.
- Tjaa, no mäpä tuun avaamaan ovet ja näytän sulle sun kamat.
- Sehän sopii.
Ja lähdin itte kävelemään autolle.

teen käännöksen 270 asetta oikealle, ja kun on pieni vitutus päällänsä ni en sitä ihan hitaasti tehnyt.
kun saan nokan kohti hallin ovia alan jarrutta mutta mitäs vittua, jarrupoljin ei liiku sitten yhtään, lopulta junttan jarrua niin kovaa, että perse nousee penkistä ja oon ku vieteri pedaalin ja selkänojan välissä.
puolittaisessa paniikissa kiskasen käsijarrunkin päälle mutta noissa nykyautossahan on niin julmetun tehokas kässäri, että peräti huomasin, että vauti alkaa hieman hidastumaan.
noh, tässävaiheessa kaikki oli jo myhäistä, ei jarruja, ainkaan polkimenkautta saatavilla, käsijarru jonka teho on olematon. noh, arvaahan sen, että ei se ajoissa tule pysähtymään, eikä ole tilaa kääntääkkään mihinkään.

Päin mentiin... tai läpi, miten sen nyt ottaa, kolmannes autosta hallin ovien läpi, karjapuskuti lisäpitkät ja maski päreiks, ehkä meni se aiton omkin puskuri, en kattonut niin tarkkaan, ja molemmat hallin ovet väänty solmuun.
jarrut alko toimimaan heti kun nokka koski oviin, eli tärähdys lienee saanut ne taas toimimaan. Öööh, hetkinen SEHÄN ON MAHDOTONTA  :shock:

Oli miten oli, jarrut toimivat kolarin jälkeen taas täysin normaalisti. MITÄÄN ei ollut pedaalin alla, joten käytäänössä katsoen kaiken OLISI PITÄNYT toimia,
ja jarrut kun on niin mekaanin laite, että jos se hajoo niin se ei korjannnu itsestään. niinkuin sähkövika saattaa tehdä.
Videoitten mukaan en ole jarruttanut yhtään, (jarruvalot eivät ole syttyneet ennen kolaria) itse tiedän runtanneeni jarrua niin kovaa kun jaksoin.

Mikähän tämän on saanut aikaan, ei pysty käsittämään?

Pari aika kaukaa haettua ideaa mulla on kylläkin. mutta en oikein jaksa uskoa kumpaankaan.

1. Jarrupoljin vaikuttaa ihan ensimmäisenä sylinteriin, jos jarrupedaali on noussut jostain syystä liian korkealle, on tämä sylinteri saattanut jumittaa.
Tätä tapahtuu sillointällöin autojen prototyypeille, mutta niin harvinaista niissäkään, että en jaksa uskoa siihen

Tää meneekin sitten jo mun lempi aiheeseen, luistoneston dissaukseen  :psycho:

2. Ainoat suoraan jarruihin vaikuttava voima on ABS, ja ESP ja näistäkin vain toinen itsensä jarrupedaaliin (ABS estää jarrujen lukkiutumisen, ja samalla estää polkimen painamisen liian syvään)
MUTTA molemmat käyttää samoja antureita pyörän nopeuden tarkkailuun, Joten voisiko tiukka käännös (aiemmin mainittu 270 astetta oikeaan) täyskaasulla jolloin ESP on aktivoitunut estämään sutimista,
ja varmistamaan ettei auto lähde luistoon, ja heti tämän jälkeen voimakas jarrutus jonka mahdollisesti olisi pitänyt aktivoida ABS järjestelmä estämään renkaitten lukkiutumisen...
Voisiko näitten päällekkäinen toiminta sekoittaa auton "hienot" järjestelmät niin täydellisesti, että jarruttaminen estyy muutamaksi sekunniksi  :think:

Jos näin on, on oletettavaa että pystyn toistamaan tilanteen käytännöllisesti aina kun tahdon, jolloin hankin ne videot, ja videot tulee näkyviin nettiin keromaan miten vaarallisia järjestelmiä ne on.

Anyway, hieman kyllä huvittaa tuo mitä lähettämövastaavalle sanoin, kun sitten vetäsinkin sen portin läpi  :lach:
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

paavo

Olipa taas tapahtumaa, onneksi olet ehjänä. :good:
Minä pidän kaikkea mahdollisena elektroniikan ollessa osallisena tapahtumien kulussa.

Vian haussa on sama elektroniikka haittana, viat ei ilmene niitä tutkittaessa. ::nsmoke

Josse

WARNING:

This post may contain absolute bullshit. Viewer discretion necessary !

kielibasa


nyyyps

Rintteri, tuo maailman vihoviiminen rangaistus. Ja vielä on niitä tyhymiä, jokka semmosia hankkii. Ja kun se ei riitä, niin sadistit pistävät sitten toisia niitä ajamaan.

Unikeko, toivottavasti saat ehjemmän ajokin allesi! :good:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

pete1

  :puke: Ford Taunus 1.6 198?  tosi surkee mutta tulipahan lunastettua taivas paikka tuolla Fordilla, koki todellisen maanpäällisen helvetin kun tuolla oli liikenteessä.
PETRIN ELÄMÄNASENNE JA MOTTO ON:
KOKEILEN KAIKKEE JOUKOSSA VOI OLLA HYVIÄKIN,
KIRKKOVENEITÄ, TIUKKOJA SYVIÄKIN.
PERSEENUOLEMINEN ON TURHAA,
KOKEILEN KAIKKEE PAITSI HOMOSTELUA JA ITSEMURHAA,
KAIKKEE PITÄÄ OLLA ILMAN KATTOO,

jarmo


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview