Omia taiteellisia kuvia

Started by Sceme, Thu 09.07.2009 20:19:53 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pahasusi

itse olen tottunut kummallakin canonin pokkarilla saman tasoisiin kuviin varsinkin luonnossa otettuihin. eikä tuokaan niin kauhean epätarkka ole, reunat ainoastaa näyttäisi hieman sumeammalta.

AkR

Pastees viel ton orkkis kuvan EXIF data tänne, jos kehtaat
In my opinion, the existence of life is a highly overrated phenomenon

Lexa

Vähän vieläkin sitä ISO+Hämärä yhdistelmää voisin epäillä. ISO100 ilman salamaa ulkona. :think:

[attachment deleted by admin]
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Sceme

No joo toi ei oo mun ottama kuva ees. Ehkä 300 ISO olis ollu parempi, mut eiks sen kohinan kuuluis olla sitte tasasempaa?  :think:

nyyyps

Jos automatiikkaan luottaa, niin ite pitäsin perussäätönä 400, harvoin on niin kirkasta tai pimeää etteikö sillä herkkyyellä aina jotaki tee. :think:
Tosin minähän en ole mikään ammattikuvaaja, kun kokemusta on lähinnä vanhasta vilmipanosinikasta. :jees:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Lexa

Quote from: Sceme on Tue 22.09.2009 13:27:36 (UTC+0300)
No joo toi ei oo mun ottama kuva ees. Ehkä 300 ISO olis ollu parempi, mut eiks sen kohinan kuuluis olla sitte tasasempaa?  :think:
Siis mitä pienempi ISO arvo, sitä vähemmän ISO aiheuttaa kohinaa - ja mitä isompi ISO arvo, sitä herkempi valolle kamera on, ja sitä enemmän kohinaa.
Mutta se mitä ajan takaa on se, että noin pienellä iso arvolla hämärässä ulkoilmassa riski saada tärähtänyt / epätarkka kuva pokkarilla on melko suuri.

Sceme

Quote from: LexA on Tue 22.09.2009 13:35:44 (UTC+0300)
Quote from: Sceme on Tue 22.09.2009 13:27:36 (UTC+0300)
Siis mitä pienempi ISO arvo, sitä vähemmän ISO aiheuttaa kohinaa - ja mitä isompi ISO arvo, sitä herkempi valolle kamera on, ja sitä enemmän kohinaa.
Mutta se mitä ajan takaa on se, että noin pienellä iso arvolla hämärässä ulkoilmassa riski saada tärähtänyt / epätarkka kuva pokkarilla on melko suuri.
Joo mä tiedän, mutta tarkotan sitä, että jos toi olis ISO kohinaa ni sen pitäis olla saman laista koko kuvan alueella. Mun mielestä näyttää enemmän ku sitä kohinaa olis vaa tietyissä kohissa..?

Lexa

Siis :facepalm: En alkuunkaan epäile sitä ISO kohinaksi, kun ISO arvo on 100, eli pienin mitä suurimmasta osasta pokkareita saa. ISO kohinaa ilmenee sitten sitä enemmän mitä korkeammalle mennään, ja yleisimmin ISO 400 asti ei kovin huomattavasti tai lainkaan. Eli siis epätarkkuus todennäköisimmin on yksinkertainen tärähdys.
Kuvan "ottamisen" jälkeen on liian nopeasti liikuttu, tai kamera on tärrännyt kädessä tms. Helposti käy pienen ja kevyen pokkarin kanssa.

Sceme

Aa.. Joo totta.. My bad  :psycho: No mut toi ei oo ainoo kuva.. Katon kotona jos löytyis jotain auringon paisteessa kuvattuja..

Atomisaattori

Pitää vain kaikki säädöt automaatilla :psp: ei tule ongelmia..

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview