Heavy metal

Started by Susey, Thu 27.04.2006 17:28:27 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Milloin tehtiin paras hevimusiikki?

70-luvulla
12 (22.6%)
80-luvulla
45 (84.9%)
90-luvulla
17 (32.1%)
Vuoden 2000 jälkeen
19 (35.8%)

Total Members Voted: 53

MH

Minusta on hyvä että noita on ja saisi olla enemmänkin esillä. Jos ihan tarkkoja ollaan niin saisi olla jopa yleinen mielipide. Niin pysyisi metalli metallina eikä vesittyisi kaikenlaisten, sori nyt vaan tohtori, hevimessujen, lorttien ja hevioravien käsissä. :angry:
"I'm just an friendly neighborhood dragon... but I have to eat too!"

Lexa

No, tavallaan olen samaa mieltä kuin MH. Kun metallista on tullut mainstream -musiikkia, ja koko käsite metallista venyy, paukkuu ja saa uusia muotoja... Esimerkiksi joku HIM on mielestäni paljon lähempänä perinteistä rock balladia koko poppoo, kuin mitään metallilta kalskahtavaakaan... :kahvi:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

nahkaparturi

Quote from: Lex Arma on Mon 08.10.2007 10:54:14 (UTC+0300)
No, tavallaan olen samaa mieltä kuin MH. Kun metallista on tullut mainstream -musiikkia, ja koko käsite metallista venyy, paukkuu ja saa uusia muotoja... Esimerkiksi joku HIM on mielestäni paljon lähempänä perinteistä rock balladia koko poppoo, kuin mitään metallilta kalskahtavaakaan... :kahvi:
johan se nähtiin siinä 80-luvun puolivälissä, mitä tapahtuu kun mennään mainstreamiksi; riitti että oli pitkä letti ja jokin nahanriekale asusteissa, niin johan oltiin heviä vaikka olisi millaista poppia soitettu :kahvi:
So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy

MH

Quote from: nahkaparturi on Mon 08.10.2007 12:36:07 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Mon 08.10.2007 10:54:14 (UTC+0300)
johan se nähtiin siinä 80-luvun puolivälissä, mitä tapahtuu kun mennään mainstreamiksi; riitti että oli pitkä letti ja jokin nahanriekale asusteissa, niin johan oltiin heviä vaikka olisi millaista poppia soitettu :kahvi:

:jepso: olen sanonut tuon ihan artikkelissa asti ja saanut kaiken maailman hyppyritukkia heti niskoilleni. Mutta oikeasti... tämä hevibuumi alkaa ottamaan kaaliin. On kaiken maailman Ari Koivusta Idolsissa, Metallimessua kirkossa ja Hevikaraookkea baarissa. Kaiken maailman teknoriiviöt on konsertissa kennelliittoa heiluttamassa ja Puhdas ELämä lapselle konsertissa hevipennut soittaa kansalle nousevaa poikaa. ::osmoke

Muistan 80-luvulla kun väännettiin 4raiturilla kromikasetille demoa ja treenattiin Justice For All koulun kellarissa. Demoja vaihdettiin tapetradingilla, piirit oli pienet mutta ah, niin fanaattisen läheiset. 90-luvulla Bronxissa kaikki teisivät käytännössä toisensa ja moikttiin kaupugilla kun kuljettiin. Baarissa näki heti jotka on heimoveljiä ja ventovieraiden kanssa saattoi olla hauskaa, kun oli yksi harvinainen asia joka oikeasti yhdist, se Manowar -paita, joka itselläkin oli päällä.. Muut kuunteli Depeche Modea ja Alphavillea, me kuljettiin rässiliiveissä, prätkärotsissa ja converseissa(tai niiden kopioissa). Siihen aikaan ja muutama vuosi vielä myöhemminkin metallimusa oli pahaa, vihaista, mustaa ja synkkää. Se näytti persettä kapitalismille, pilkkasi sosialismia, haukkui tekopyhät valtakirkot suohon ja sanoi että sota on veristä ja miesten hommaa. Naiset oli narttuja ja miehet kalisteli miekkoja sodissa. Kenellekään ei kumarrettu. Se oli kapinaa ja epäsovinnaisuutta, pahuutta ja ahdistusta. Ja se oli hauskaa. Nykyään... pah. Nykymainstreammetalli on persettä jakava horo joka pussaa paavia perseelle, istuu presidentin linnassa tsufeella ja on joka äidin unelmavävy.

Minä odotan, toivon ja kaipaan tekno/grunge/pop valtaannousua. SIlloin taas paljastuu ne tosidiggarit, jotka vääntäytyy katsomaan b-luokan aktia Tavastialle, sisäsiittoisesta ringistä tulee avoimempi ja joka auliisti opastaa tulevia metallisotureita pahuuden teille sekä vanhemmat pitävät huolen että jelppivät nuorempia muusikoita musiikkibisneksen huterilla tikapuilla. KUkaan ei huutele lausetta "Hevi on Parasta" koska muutkin diggaa siitä. Kennelliitto on merkki jonka vain ne tietää, jotka sen päälle ymmärtää. Ja viiskantti ei eksy kaulaan "ku se on nii quul"- STANA!

:lach: :lach: No puolet tekstistä kannattaa jopa ottaa tosissaan... :nykytaide:
"I'm just an friendly neighborhood dragon... but I have to eat too!"

Lexa

MH ::osmoke Loistava teksti. Kirjotatko johonkin ihan työkses? :think:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Tieko

Failure to evolve is a failure to us all

"Hetkinen... Eihän tämä ole tennistä. Tämä on anaaliseksiä."

idieh

"We're all pathetic. It's what makes everything interesting." House MD

Nemesis

Mä olen jo kauan jupissut ihan samaa kuin MH, jossain vaiheessa vain kyllästyin vittuuntumaan kaiken maailman torspojen työntymisestä mun tontilleni. Ok, mulle metalli = biiiiig lööv viimeisen 16-17 vuotta, tunnustaudun jonkin sortin genrerunkkariksi ja olen aika helvetillinen natsi tiettyjen juttujen (esim. juurikin jo mainitut metallimessut) suhteen. Mulle metalli (olen varmaan väärässä triidissä, erottelen nimittäin käsitteet heavy ja metalli aika suvereenisti toisistaan) on edelleen aggrea, akunlatausta, hyvin pitkälti ihan ehdottomuutta puhtaimmillaan - siltä pohjalta katsasteltuna en, sorry nyt vain, voi hyväksyä "metalli on oikeastaan ihan kivan kuuloista"-ihmisten maailmankuvaa. Ei, ei ei. Metalli ei ole pelkkää musiikkia, se on mielentila.
What do you mean, "I ain't kind"? - I'm just not your kind.

Faapio

Quote from: Nemesis on Mon 08.10.2007 20:11:21 (UTC+0300)
Mä olen jo kauan jupissut ihan samaa kuin MH, jossain vaiheessa vain kyllästyin vittuuntumaan kaiken maailman torspojen työntymisestä mun tontilleni. Ok, mulle metalli = biiiiig lööv viimeisen 16-17 vuotta, tunnustaudun jonkin sortin genrerunkkariksi ja olen aika helvetillinen natsi tiettyjen juttujen (esim. juurikin jo mainitut metallimessut) suhteen. Mulle metalli (olen varmaan väärässä triidissä, erottelen nimittäin käsitteet heavy ja metalli aika suvereenisti toisistaan) on edelleen aggrea, akunlatausta, hyvin pitkälti ihan ehdottomuutta puhtaimmillaan - siltä pohjalta katsasteltuna en, sorry nyt vain, voi hyväksyä "metalli on oikeastaan ihan kivan kuuloista"-ihmisten maailmankuvaa. Ei, ei ei. Metalli ei ole pelkkää musiikkia, se on mielentila.

Komppaan. :jepso: ::lsmoke
"Otan silmälasit pois päästäni ja katson ulos. En näe mitään."

Tieko

Failure to evolve is a failure to us all

"Hetkinen... Eihän tämä ole tennistä. Tämä on anaaliseksiä."

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview