Sun 25.10.2020 21:48:04

News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 


jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jta

Tiedä sopisko tää tuonne tee se itse puolelle paremmin mutta toisaalta täällä on näitä autopuolen projektejakin. No laitetaas tänne.

Viime syksynä Köykkyrinmäellä käydessä paikallisella radioharrastajalla oli peräkärryyn rakenteilla antennimastolle paikkaa. Tästä sain idean alkaa jatkojalostaan tuota ja aloinkin katseleen halpaa peräkärryä jonka raskii raiskata tähän käyttöön.



Parin kuukauden päästä kaverin kautta löytyikin sitten halpa muuli vuodelta -80 tähän tarkoitukseen. Muulin kunto olikin mitä hinnankin puolesta saattoi olettaa. Runko oli jo käytännössä ruostunu irti kiinnikkeistään ja pysyi kiinni käytännössä enää pelkällä pyhällä hengellä. Tämähän ei käytännössä ollut yhtään huono homma vaan hyvä lähtölaukaus uuden rungon rakentamiselle.



Puuilosta löytyikin kohtuu hinnalla 2 metrin salkoina huonekaluputkea joka on tässä tarkoituksessa varsin käypää putkea kun tällä kärryllä ei enää raskaita kuormia tarvitse vetää.

Monta iltaa hitsanneena runko alkoikin jo pikkuhiljaa näyttää peräkärryltä. Mastolle tarkoitettu sarana ja vinssille kärryn keulassa oleva paikka tosin ei luonnollisesti kuulu aivan normi peräkärryn varusteisiin kuten ei myöskään saranan vieressä oleva paikka maston tukiputkelle jolla maston saa lukittua pystyasentoon.



Laitojen ja perälaudan kasaamisen jälkeen alkoi tämä putkista kasattu häkkyrä näyttään vielä enemmän peräkärryltä. Taakse vielä valoille paikka ja sitten päästiinkin jo asentaan itse valoja.

Hommasin Jussinmäen verkkokaupasta neliön malliset led valot joilla kokoa noin 11cm. Vilkku ja takavalot ovat kumpainenkin erillään. Sisällä erillisellä akulla testaillessa valot olivat erittäin kirkkaat ja saatoinpa siinä tuumatakkin ettei pitäisi ainakaan kirkkautensa puolesta jäädä huomaamatta.
Valot olivatkin helpot asennettavat erillisten asennuskehikoiden vuoksi joten valoille oli helppo mittailla sopivat paikat. Äärivalot, kilpivalot ja heijastimet odottavat vielä asennus vuoroaan kuten myöskin piuhoituskin.



Seuraava operaatio onkin kärryn saattaminen maalaus kuntoon joka on todennäköisesti ensi viikonloppuna edessä. Aisa ja akselisto kaipaakin kipeästi puhdistusta. Sen verran ovat kerinneet ruostetta ottaa pintaansa tässä noin 30 vuoden aikana. Mutta näistä sitten lisää kunhan projekti etenee.

http://osl.mbnet.fi                                                                 https://latushka.mbnet.fi

nyyyps

Ei.

=Juku=

Ja tuohonko sitten intin poistomyynnistä vanha vaijerilla  nostettava teleskooppi beamia kannattelemaan?

Me first (rules of traffic)

jta

Teleskooppi ois kätevä mutta ainakin näin alkuunsa tulee 1,5m pätkistä kasattava masto tuohon jonka saa veivata venevinssillä pystyyn. Noin 10 metrinen masto ois tarkoitus laittaa. Riippuen että kestääkö masto ja saranat niin tuota voi pidentääkkin sitten. Tuki jalat tulee vielä jossain vaiheessa että saa tuet noin 1,5 metriä kärrin ulkopuolelle johon tuon maston voi sitten tarvittaessa harustaakkin. Tulee sellanen stand alone malli ettei välttämättä tarvi olla edes autossa kiinni jotta voipi mastoa käyttää.

Tänään saatiin sen verran eteenpäin että sai paikan kytkentärasialle josta saa helposti haaroitettua takavaloille johdot ja rekisterikilven valotkin saatiin paikalleen. Kohta saakin purkaa kaikki pois että saa maalauskuntoon tuon rungon.


http://osl.mbnet.fi                                                                 https://latushka.mbnet.fi

NaiNeN

Sekoitan ruokaani Kitekattia. Mainoksen mukaan se pitää mirrin virkeänä ja karvan kiiltävänä.


Quidquid latine dictum sit, altum videtur. Futue te ipsum.

paavo


=Juku=


Me first (rules of traffic)

Pokerface

Jos minä oikein näin, niin tuo rekisterikilpi on väärinpäin  :serlokkismoke:

=Juku=

Quote from: Pokerface on Wed 02.02.2011 21:24:36
Jos minä oikein näin, niin tuo rekisterikilpi on väärinpäin  :serlokkismoke:
Venäjällä panevat kuulemma väärinpäin kun automaattinen liikennevalvontatietokone ei osaa ymmärtää nurinkurisia kilpiä

Me first (rules of traffic)

jta

Quote from: Pokerface on Wed 02.02.2011 21:24:36
Jos minä oikein näin, niin tuo rekisterikilpi on väärinpäin  :serlokkismoke:
Oikein näit. Ja kuuluukin olla tuossa kuvassa väärin päin kun koko kärri on selällään. Akseli on alla vain sen takia että oli vähän inhimillisempi työskentely korkeus ettei tarvinu makuullaan porailla.

Quote from: NaiNeN on Wed 02.02.2011 12:13:45
"maston saa lukittua pystyasentoon"
:drool:
Ei taida sen maston kans olla tuosta apua mutta jäätelötikulla ja nipparilla voisi onnistua.  :think:

Quote from: Juku on Wed 02.02.2011 21:05:49
Quote from: NaiNeN on Wed 02.02.2011 12:13:45
"maston saa lukittua pystyasentoon"
:drool:
pystymasto workkii paremmin!
Vaakapolarisaatio ei oikein toimi näin suomessa.   :jees:

http://osl.mbnet.fi                                                                 https://latushka.mbnet.fi

jta

Ja taas rytkähti projekti hieman eteenpäin. Perälaudalle saatiin saranat laiteltua ja aisakin kerittiin puhdisteleen. Vielä purkaa tuo akseli ja puhdistaa sekin maalausta varten.



http://osl.mbnet.fi                                                                 https://latushka.mbnet.fi

kop-O-nen

Pakko kysyä mielenkiinnosta että mihin käyttöön tämmönen sitten oikein tulee..?

Eikö Tojotassa meinaa radio kuulua?  :think:

nyyyps

Ei.

paavo

 Mykkänä en ole oikein sisäistänyt lällättimen filosofiaa ::osmoke
Olen seurannut auton sisältäkin aktiivin toimintaa ja Sisussa Mocoman vielä toimiessa kuuntelin satunnaisesti.

=Juku=

Quote from: paavo on Fri 04.02.2011 22:25:20
Mykkänä en ole oikein sisäistänyt lällättimen filosofiaa ::osmoke
Olen seurannut auton sisältäkin aktiivin toimintaa ja Sisussa Mocoman vielä toimiessa kuuntelin satunnaisesti.
sehän on vain apatsia, mutta puhuen ja radion välityksellä!

Me first (rules of traffic)

jta

Quote from: kop-O-nen on Fri 04.02.2011 12:31:46
Pakko kysyä mielenkiinnosta että mihin käyttöön tämmönen sitten oikein tulee..?

Eikö Tojotassa meinaa radio kuulua?  :think:
Tojotsta en tiedä että miten kuuluu radio kun en sellaista omista.  :psycho: Radioharrastukseen. Eli käytännössä la-harrastukseen.

Quote from: omglolnoob on Fri 04.02.2011 12:40:58
Keskipitkiltä aalloilta radio moskovaa. :psp:
Tatjaanoita kuuluu välillä muutenkin ihan liikaa. Kuten tänään on tullut venäjää tuutin täydeltä.
Ja tää nyt on pakko laittaa tähän väliin.


Quote from: paavo on Fri 04.02.2011 22:25:20
Mykkänä en ole oikein sisäistänyt lällättimen filosofiaa ::osmoke
Olen seurannut auton sisältäkin aktiivin toimintaa ja Sisussa Mocoman vielä toimiessa kuuntelin satunnaisesti.
Paha se on oikeestaan sanoa loppuseltaan että mikä tässä viehättää. Kiva porista välillä muidenkin kuin ittensä kans ja jos sattuu radiokelejä niin saa koittaa ottaa ulkomaillekkin kusoja. Tänään noiden tatjaanoiden lisäksi kuulu myöskin saksaa ja ruottia. Joku norjalainenkin taisi välistä huudella.

Ja työkäyttö vielä sitten erikseen.

Mutta mutta... Tänään saatiinkin sitten tuosta akselista purettua navat irti ja puhdisteltua tuo suunnilleen puhtaaksi. Eli ei muutakuin romut kasaan ja huomenna kyytiin ja vetään värit pintaan.



http://osl.mbnet.fi                                                                 https://latushka.mbnet.fi

jta

Quote from: Juku on Sat 05.02.2011 00:35:31
Quote from: paavo on Fri 04.02.2011 22:25:20
Mykkänä en ole oikein sisäistänyt lällättimen filosofiaa ::osmoke
Olen seurannut auton sisältäkin aktiivin toimintaa ja Sisussa Mocoman vielä toimiessa kuuntelin satunnaisesti.
sehän on vain apatsia, mutta puhuen ja radion välityksellä!
Jos opettelis käyttään cw:tä niin ei tarviis puhua.  :think:  :help:

http://osl.mbnet.fi                                                                 https://latushka.mbnet.fi

=Juku=

Quote from: jta on Sat 05.02.2011 00:41:03
Jos opettelis käyttään cw:tä niin ei tarviis puhua.  :think:  :help:
Eihän se ole muuta kuin akustinen kirjoitustaito!  Veikkaan että "normaalin rytmikorvan omaava" saa 60 merk/min tahdin noin 100 tunnin kuuntelulla.

Me first (rules of traffic)

jta


http://osl.mbnet.fi                                                                 https://latushka.mbnet.fi

paavo


jta

Ainakin osa siitä. ::hihsmoke Tänään tuon entisen omistajan poika ei tunnistanu enää entistä kärriään. Huomenissa varmaan laitan lisää kuvia tuolta maalauspuolelta.

http://osl.mbnet.fi                                                                 https://latushka.mbnet.fi

=Juku=

Quote from: jta on Sat 05.02.2011 23:34:28
Ainakin osa siitä. ::hihsmoke Tänään tuon entisen omistajan poika ei tunnistanu enää entistä kärriään. Huomenissa varmaan laitan lisää kuvia tuolta maalauspuolelta.
hyvin naamioitu!

Me first (rules of traffic)

jta

Hankalahan se tietenkin kun ei ole jäljellä kuin aisa ja akseli. Muutoin kun tuo on jo omavalmiste.

http://osl.mbnet.fi                                                                 https://latushka.mbnet.fi

=Juku=

Quote from: jta on Sat 05.02.2011 23:48:52
Hankalahan se tietenkin kun ei ole jäljellä kuin aisa ja akseli. Muutoin kun tuo on jo omavalmiste.
Naiset kuulemma tunnistavat aisastakin, mutta sehän olikin poika!

Me first (rules of traffic)

jta

Nyt saatiin viikonloppuna vähän väriä pintaan. Väri onkin varsin räikeän keltainen ja maalina on laiva epoksi eli luulis ainakin maalin kestävän. Kiitokset vaan kaverille ja kaverin työpaikalle jotta pääsi siellä tekeen maalauksen. Oiskin tuolla pakkasessa ollu lähes mahdotonta maalata kärriä.


http://osl.mbnet.fi                                                                 https://latushka.mbnet.fi

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:

Please answer truthfully:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview