Postaa kuva autostasi

Started by Masa, Mon 03.07.2006 14:46:40 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kenny

Nykyään lujuuslaskelmat tehdään tarkemmin  :jees:
Kuinka paljon voimaa kohdistuu kyseiseen kappaleeseen ja kuinka kauan kappaleen pitäisi kestää (elinkaari).
Sen mukaan valitaan ainevahvuus ja materiaalityyppi.
Kun käytetään suurlujuusterästä, saadaan rakenteesta pienempi ja kevyempi. 

unikeko

Quote from: kenny on Sat 13.09.2008 22:42:37 (UTC+0300)
Nykyään lujuuslaskelmat tehdään tarkemmin  :jees:
Kuinka paljon voimaa kohdistuu kyseiseen kappaleeseen ja kuinka kauan kappaleen pitäisi kestää (elinkaari).
Sen mukaan valitaan ainevahvuus ja materiaalityyppi.
Kun käytetään suurlujuusterästä, saadaan rakenteesta pienempi ja kevyempi. 

huuhaa kamaa... esim, monen auton helmat tehdään nykyään tästä "suurlujuusteräksestä" kolhase pihakiveen tms. pikkusen ni tuskin tulee naarmuukaan, sen jälkeen taittelet sitä paljain käsin  :psycho:

Nykyauton ku mälläät, ei tartte mennä pahastikkaan, eikä edes bägien laueta tms. ni auto on tattis ja tasaraha, kelpaa ainoastaan purettavaksi. ::nsmoke
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

kenny

Quote from: unikeko on Sun 14.09.2008 19:13:29 (UTC+0300)


huuhaa kamaa... esim, monen auton helmat tehdään nykyään tästä "suurlujuusteräksestä" kolhase pihakiveen tms. pikkusen ni tuskin tulee naarmuukaan, sen jälkeen taittelet sitä paljain käsin  :psycho:

Nykyauton ku mälläät, ei tartte mennä pahastikkaan, eikä edes bägien laueta tms. ni auto on tattis ja tasaraha, kelpaa ainoastaan purettavaksi. ::nsmoke

Ootko mahdollisesti joskus leikannut nykyautosta esim helmaa, tai kattopalkkeja   :kahvi:

unikeko

Quote from: kenny on Sun 14.09.2008 19:18:47 (UTC+0300)
Quote from: unikeko on Sun 14.09.2008 19:13:29 (UTC+0300)


huuhaa kamaa... esim, monen auton helmat tehdään nykyään tästä "suurlujuusteräksestä" kolhase pihakiveen tms. pikkusen ni tuskin tulee naarmuukaan, sen jälkeen taittelet sitä paljain käsin  :psycho:

Nykyauton ku mälläät, ei tartte mennä pahastikkaan, eikä edes bägien laueta tms. ni auto on tattis ja tasaraha, kelpaa ainoastaan purettavaksi. ::nsmoke

Ootko mahdollisesti joskus leikannut nykyautosta esim helmaa, tai kattopalkkeja   :kahvi:


en ole, mutta olen ollut paikalla kun laitettiin mistaakseni bemarin helmapellistä toinen pää maahan ja toinen portaalle, kaveri sano että hyppää päälle, tulos ei mitään jälkeä, hyppäsin muutaman kerran uudestraan, eikä mitään jälkeä vieläkään...
no kaveri nappas lekan, ja tempas 10 sm päähän maassa olevasta päästä, sen jälkeen taittelin sitä paljain käsin. helvetin jäykkä se oli, mutta sain sen silti kiertämään kroppani ympäri.  ::nsmoke
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

kenny

Quote from: unikeko on Sun 14.09.2008 19:26:11 (UTC+0300)

en ole, mutta olen ollut paikalla kun laitettiin mistaakseni bemarin helmapellistä toinen pää maahan ja toinen portaalle, kaveri sano että hyppää päälle, tulos ei mitään jälkeä, hyppäsin muutaman kerran uudestraan, eikä mitään jälkeä vieläkään...
no kaveri nappas lekan, ja tempas 10 sm päähän maassa olevasta päästä, sen jälkeen taittelin sitä paljain käsin. helvetin jäykkä se oli, mutta sain sen silti kiertämään kroppani ympäri.  ::nsmoke

Elikkä tuon kuvauksen perusteella suurlujuusteräs toimi hyvin, siinä tehtävässä minkä takia se on autossa.
Suojelee kolaritilanteissa matkustajia.   :jees:   Saat aika paksun ja painavan palkin tavallista terästä pistää tilalle. että kestää saman verran iskua.

Osuman jälkeen tätä palkkiahan ei voi/saa suoristaa, tai hitsata, vaan se täytyy vaihtaa lähimmästä saumakohdasta asti. 

unikeko

Quote from: kenny on Sun 14.09.2008 19:33:18 (UTC+0300)
Quote from: unikeko on Sun 14.09.2008 19:26:11 (UTC+0300)

en ole, mutta olen ollut paikalla kun laitettiin mistaakseni bemarin helmapellistä toinen pää maahan ja toinen portaalle, kaveri sano että hyppää päälle, tulos ei mitään jälkeä, hyppäsin muutaman kerran uudestraan, eikä mitään jälkeä vieläkään...
no kaveri nappas lekan, ja tempas 10 sm päähän maassa olevasta päästä, sen jälkeen taittelin sitä paljain käsin. helvetin jäykkä se oli, mutta sain sen silti kiertämään kroppani ympäri.  ::nsmoke

Elikkä tuon kuvauksen perusteella suurlujuusteräs toimi hyvin, siinä tehtävässä minkä takia se on autossa.
Suojelee kolaritilanteissa matkustajia.   :jees:   Saat aika paksun ja painavan palkin tavallista terästä pistää tilalle. että kestää saman verran iskua.

Osuman jälkeen tätä palkkiahan ei voi/saa suoristaa, tai hitsata, vaan se täytyy vaihtaa lähimmästä saumakohdasta asti. 

aivan, toimii kertakäyttö tavarana  :jees:
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

kenny

Quote from: unikeko on Sun 14.09.2008 19:36:03 (UTC+0300)
Quote from: kenny on Sun 14.09.2008 19:33:18 (UTC+0300)
Quote from: unikeko on Sun 14.09.2008 19:26:11 (UTC+0300)

en ole, mutta olen ollut paikalla kun laitettiin mistaakseni bemarin helmapellistä toinen pää maahan ja toinen portaalle, kaveri sano että hyppää päälle, tulos ei mitään jälkeä, hyppäsin muutaman kerran uudestraan, eikä mitään jälkeä vieläkään...
no kaveri nappas lekan, ja tempas 10 sm päähän maassa olevasta päästä, sen jälkeen taittelin sitä paljain käsin. helvetin jäykkä se oli, mutta sain sen silti kiertämään kroppani ympäri.  ::nsmoke

Elikkä tuon kuvauksen perusteella suurlujuusteräs toimi hyvin, siinä tehtävässä minkä takia se on autossa.
Suojelee kolaritilanteissa matkustajia.   :jees:   Saat aika paksun ja painavan palkin tavallista terästä pistää tilalle. että kestää saman verran iskua.

Osuman jälkeen tätä palkkiahan ei voi/saa suoristaa, tai hitsata, vaan se täytyy vaihtaa lähimmästä saumakohdasta asti. 

aivan, toimii kertakäyttö tavarana  :jees:

:jees:

Atomisaattori

#367
Suurlujuus teräkset suojaa ihmisiä onnettomuustilanteissa hyvin, siihen ne on suunniteltu

http://www.youtube.com/watch?v=CJHpUO-S0i8

Tosin osa nykyään käytössä olevista hydraulisista pelastusvälineistä tuppaa hyytymään tai hajoamaan noihin teräksiin autoa purettaessa..

Edittinä auton leikkausta  :drool:

http://www.youtube.com/watch?v=5nJnHABXYQ4

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

paavo

Siksi kallista ja autot lunastukseen. Pitää vaihtaa niin paljon kamaa ettei kallis työ ja -osat ole kannattava yhtälö.
Ei autosta tule entisenlaista kunnon kolarin jälkeen, vakituinen käyttäjä huomaa erot entiseen.
Minun auto vain paloi konehuoneestaan, senkin jälkeen se tuntui vieraalta. Eikä kaikki kilkkeet toiminu enää vaikka oli merkkihuollossa laitettu.
Myin sen pois heti pajalta saannin jälkeen.

kenny

Quote from: kulli paavo on Sun 14.09.2008 19:43:55 (UTC+0300)
Siksi kallista ja autot lunastukseen. Pitää vaihtaa niin paljon kamaa ettei kallis työ ja -osat ole kannattava yhtälö.
Ei autosta tule entisenlaista kunnon kolarin jälkeen, vakituinen käyttäjä huomaa erot entiseen.
Minun auto vain paloi konehuoneestaan, senkin jälkeen se tuntui vieraalta. Eikä kaikki kilkkeet toiminu enää vaikka oli merkkihuollossa laitettu.
Myin sen pois heti pajalta saannin jälkeen.

Toi on sinäänsä perin outo tapa, mitä en oikein ymmärrä.   :think:
Jos yksityinen ihminen korjaa lunastetun auton korin, niin vakutusyhtiö ei meinaa millään antaa siihen papereita,
vaikka olisi kuinka hyvin tehty valmistajan ohjeiden mukaan.

Jos "valtuutettu" autokorjaamo tekee saman korjauksen asiakkaan autoon, se korjaustapa on täysin vapaa... koska kyseessä on
merkkiliike   ::osmoke

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview