News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

Postaa kuva autostasi

Started by Masa, Mon 03.07.2006 14:46:40 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

paavo

On niillä joku salainen diili ettei leipää viedä suusta :jees:
Toki on helpompaa asioida vakituisten henkilöiden kanssa, kuin seilata ympäriinsä katselemassa raatojen kunnostusta.
Luulisin jonkun tarkastavan mitä tuli tehtyä, vai eikö kukaan kontrolloi korjaustyötä?
Vahingot kuitenkin kartoitetaan niiden synnyttyä.

kenny

Quote from: kulli paavo on Sun 14.09.2008 19:59:51 (UTC+0300)
On niillä joku salainen diili ettei leipää viedä suusta :jees:
Toki on helpompaa asioida vakituisten henkilöiden kanssa, kuin seilata ympäriinsä katselemassa raatojen kunnostusta.
Luulisin jonkun tarkastavan mitä tuli tehtyä, vai eikö kukaan kontrolloi korjaustyötä?
Vahingot kuitenkin kartoitetaan niiden synnyttyä.

Kai niillä joku tarkastaja luulis käyvän    :jepso:

unikeko

Auton paperit lähetetään auton lunastaneesta vakuutusyhtiöstä niin et ne on noin kuukauden päästä auton ostosta ostajalla.
Siis, sillä henkilöllä joka on ostanut auton AVKoollta.


Katsastus tehään helvetin tarkasti, pitää olla renkaitten suuntauspaperia, päästötodistusta jne...
Inssi ottaa ristimittaa sieltä ja täältä, ja syynäilee kaikki runkopalkit, ja vastaavat osat helkutin tarkkaan.
Olen kerran maksanut katsastuksesta enemmän kun autosta, hyvä käyttövehe siitä tuli kumminkin.  :jees:


Jos "turvalaitteita" eli bagiä, turvavyön kiristintä tms. on hajonnut/joutunmut käyttöön ne on uusittava, näiden vaihto on suoritettava merkkiliikkeessä.
Oli aikanaan helvetinmoisen työn takana että saatiin yhteen volkkariin vaihtaa bäginroippeet, koulutustarkotuksessa amiksella. :yoppilas:
Tässäkin kävi tarkastaja plommaamassa vaihettavat hilppeet, ja tuli merkkiliikkeen miehen kanssa tarkastamaan, että uudet on kytketty oikein paikalleen.
eli yksityiselle tulee älyttömän kalliiksi


Suurluujuusterästä ei ooo yhessäkään oikomassani autossa tullu vastaan, enkä semmosta autoa rupee korjailemaan missä moista on käytetty.  :jees:
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

kenny

Pienenä tarkennuksena...  Bägin ja bägin ohjaimen saa vaihtaa itse.
Mutta sen testaus on tehtävä merkkiliikkeessä.  Korjauksen valvojalle on esitettävä kuitit ja tarkistus- /testauspöytäkirja vaihdetuista
turvavarusteista.

Se täytyy laskea aika tarkkaan, että kannattaako lähteä korjaamaan autoa jossa on turvalaitteet lauenneet.    :jees:

unikeko

nykyautoista puhuttaessa voi sanoo, että kannattaako lähtee korjaamaan jos siinä on lommo  :kahvi:
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

IsoPahaJolppi

Quote from: kenny on Mon 15.09.2008 07:03:46 (UTC+0300)
Pienenä tarkennuksena...  Bägin ja bägin ohjaimen saa vaihtaa itse.
Mutta sen testaus on tehtävä merkkiliikkeessä.  Korjauksen valvojalle on esitettävä kuitit ja tarkistus- /testauspöytäkirja vaihdetuista
turvavarusteista.

Se täytyy laskea aika tarkkaan, että kannattaako lähteä korjaamaan autoa jossa on turvalaitteet lauenneet.    :jees:

Yhdellä tutulla oli s80:nen volga, jossa oli mystisiä hetkellisisä virrankatoamisia.
Kävi kysymässä tutulta kaverilta merkkihuollosta, josko jännitemittarilla voisi sulakerasiasta / relelaatikosta tehdä vähän mittauksia, että mikä mättää.
Kaveri totesi, ettei voi oikein suositella, koska jos sattuu "oikeiden" nastojen väliin, se jännitemittari, niin mittarista tuleva jännitesykäys riittää laukaisemaan kaikki turvatyynyt (jotain8kpl) -> auto lunastukseen, ja kaskosta rahat pois....
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

paavo

On hienoa kun tekniikka kehittyy :hihi:
Uskalla apuvirtaa ottaa tai antaa, saati rosvoliittimiä käytellä sumareitten asennuksessa :nope:

Niin muuten, onko konehuoneessa oleva "kaapelikengän paikka" apuvirran antoa varten? Akku on penkin alla.

kenny

Quote from: kulli paavo on Wed 17.09.2008 17:29:07 (UTC+0300)
On hienoa kun tekniikka kehittyy :hihi:
Uskalla apuvirtaa ottaa tai antaa, saati rosvoliittimiä käytellä sumareitten asennuksessa :nope:

Niin muuten, onko konehuoneessa oleva "kaapelikengän paikka" apuvirran antoa varten? Akku on penkin alla.

Rosvoliittimillä voi ottaa vakiovalojen johdoista releelle ohjauksen, joka ei lisää juurikaan virtakuormaa.  :jees:

Mites nämä nykyiset ledivalot?

Joissain voidaan valoja ohjata  CAN-väylällä. Esim auton takapäässä I/O- moduuli jolla ohjataan valoja.
Elikkä moduulille tuodaan jännitepiuha maadoitus ja parikierretty väylä. Moduulilta lyhyet vedot takavaloille. 
  :jees:

paavo

En kerta kaikkiaan uskalla mennä peukaloimaan uutta autoa.
Vetävät vielä jonkun saamarin takuupykälän vahingon sattuessa.

kenny

Quote from: kulli paavo on Wed 17.09.2008 20:18:41 (UTC+0300)
En kerta kaikkiaan uskalla mennä peukaloimaan uutta autoa.
Vetävät vielä jonkun saamarin takuupykälän vahingon sattuessa.

Kai se menee tekiän piikkiin jos jotain vahinkoa tapahtuu   :jees:

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview