News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Politiikkaa, Politiikkaa Vol. II

Started by Jarre, Sat 16.03.2013 20:45:19 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paavo

Niin, enkä minä pesi edes missään kehitysalueella.
Tai jossain jossa olisi tolkuton tohina päällä ettei kukaan ehdi.

Kaiken järjen mukaan työvoimaa ja tekijöitä pitäisi olla saatavilla.

Örtzi

On mulle tarjottu töitä Uudeltamaalta. 10-12€ tunti. Ja tohon hintaan pitäis muuttaa, ei muuten kuulemma oteta. Tietty voishan sitä 150 kilsaa suuntaansa ajella joka päivä.  :psp: Kyllä tekijä löytyy, kun hinta on kohdallaan. Edellisessä firmassa tehtiin Porvooseen ja Tuusulaan asti Turusta. Urakka kohilleen niin kannattaa tulla tekeen pienempikin homma.
Valitetaan, että ei ole suomalaisia tekijöitä rakennusalalla. Kait ne tekijät loppuu ja nuoria ei kiinnosta, kun palkat on ajettu aivan perseelleen ja työt on kuukauden-kaks vuokrafirman kautta. Ketä sellainen kiinnostaa? Ei siinä, Vironmiestä vaan, hyvä tulee.  :jees:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.

IsoP

No osa nuorista nyt muutenkin tuntuu nykyään kuvittelevan että elättävät itsensä helposti ja mukavasti alkamalla turhaksi julkkikseksi :psp: Tai ainakaan töitä tehdessä ei saa tulla hiki ja se pitää voida suorittaa mukavissa sisätiloissa  :psp:

Make tea not love

Örtzi

paavo

Jos minä maksan 24-26€/h ja maksan alvit niin ei se minusta huonosti ole.
Kyllä siitä jää yrittäjälle jotain käteen, itsekään saa näistä kta:na  sitä.

Lisäksi mun pitää kuitenkin hommata jotain kalustoa niille.
Jos jostain haluaa tulla 2-3 kaveria yrittäjänä hommiin.. heti otan.
Pre-cut, suurelementti ja betonituotteita asentamaan.

Mun poika on aivotyöläinen, se on menetetty tapaus :cray:

Örtzi

No on tuo nyt aika saatanan huono jos täältä esim. lähtee tulemaan. Kämppä tai kulkeminen, muut omat kulut jne. Työkalut pitää tohon hintaan tulla jo vaatteita ja vasaraa myöden.

E: Niinniin.. pojalle opetettu, että ei hiki saa tulla ja sisällä on kivempaa tietokoneen ääressä..  :psp:

paavo

Kyllä mä työkalut hommaan ja telineet on pakko olla mun puolesta. :jees:
Menköön ryysytkin samaan kauppaan.

Poika ei onneksi ole mikään ituhippi tai sellainen, muuten vaan luuseri jolla tuo aivokapasiteetti tuntuu olevan aikas hyvä.
Viisas tuntuu pääsevän vähemmällä ja hölmöt vanhemmat elättää.
No ei vaan, opiskelemaan se on menossa jahka pääsee jonnekin sisään lukion jälkeen.

Kyllä Skyrim korvaa ulkoilun aivan täysin ::hihsmoke

Örtzi

Silti tuo hinta on sellainen, että pitää aika vieressä asua, että yrittäjänä kannattaa. Ei tuolla hinnalla pysytä kuin juuri ja juuri hengissä. Putki-tai ilma-äijää on aika turha edes ajatella tuohon hintaan. Edellisessä firmassa 52 oli laskutustunti ja töitä tuntu riittävän kuitenkin.

IsoP

Quote from: Örtzi on Fri 09.05.2014 21:31:17 (UTC+0300)
No on tuo nyt aika saatanan huono jos täältä esim. lähtee tulemaan. Kämppä tai kulkeminen, muut omat kulut jne. Työkalut pitää tohon hintaan tulla jo vaatteita ja vasaraa myöden.

Mutta luulisi jossain lähempänä olevan joku jolla ei kulkeminen ole se kynnys  :serlokkismoke:

Quote from: paavo on Fri 09.05.2014 21:26:50 (UTC+0300)
Mun poika on aivotyöläinen, se on menetetty tapaus :cray:

Huomannut fiksuna sivusta seuraamalla että ei sen rahan eteen tarvitse 17 tunnin työpäivää tehdä :psp:  Mutta aivotyöläinen voi olla vaikka tulevaisuuden miljonääri. Turhan julkkiksen urasta haaveilevilla ei ole kyse enempää aivoista kuin työstäkään  :psp:
Make tea not love

paavo

Mun tuntihinta aleni eurolla entisestä, silläkin tehtiin jo monta vuotta. Nyt jos teen tuntityönä jotain 34€ on hinta.
Tässä ei rahoilla revitellä, ainoa hyvä on ollut tähän asti että työtä riittää kokolailla katkeamatta ja
sen eteen ei tarvitse urakkalaskentaa sun muuta paskaa.

Kyllä mä uskon poikani pääsevän jollekin vakanssille, on se sen oloinen. :jees:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview