MM-Rallicross -19

  • 2 Vastauksia
  • 459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

*

Poissa Baz

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • 16789
  • Karma: +2/-0
  • Sukupuoli: Mies
  • You Ain't Seen Me, Right!
    • Bazin kotisivut
MM-Rallicross -19
« : Pe 26.10.2018 07:56:50 »
MM-rallicross kauden 2019 kalenteri:

KierrosMaaPäivämäärä
R1Abu Dhabi (Yas Marina)5 - 6. huhtikuuta
R2Espanja (Barcelona)27 - 28. huhtikuuta
R3Belgia (Spa-Francorchamps)11 - 12. toukokuuta
R4Britannia (Silverstone)25 - 26. toukokuuta
R5Norja (Hell)15 - 16. kesäkuuta
R6Ruotsi (Höljes)6 - 7. heinäkuuta
R7Kanada (Trois-Rivières)3 - 4. elokuuta
R8Ranska (Lohéac)31.8 - 1. syyskuuta
R9Latvia (Riga)14 - 15. syysuuta
R10USA (Austin)28 - 29. syyskuuta
R11Etelä-Afrikka (Cape Town)30.11 - 1. joulukuuta
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

*

Poissa Baz

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • 16789
  • Karma: +2/-0
  • Sukupuoli: Mies
  • You Ain't Seen Me, Right!
    • Bazin kotisivut
Vs: MM-Rallicross -19
« Vastaus #1 : Pe 26.10.2018 08:12:23 »
Tämä selittänee miksi kaudella 2019 ei ole enää mm. Audin eikä Peugeotin tehdastukea.

Lainaus käyttäjältä: FIA
World RX - Electric Rallycross set for introduction in 2021

Revised start date provides manufacturers with additional development time to prepare for the switch

The FIA World Rallycross Championship is to introduce electric cars from 2021, providing optimal time for the manufacturers to develop their plans with championship promoter, IMG. With the new timeline, manufacturers have until 29th March 2019 to confirm their commitment to the electric format.

The FIA World Rallycross Championship will continue to be run for the current internal combustion engine (ICE) Supercars in 2019 and 2020. Beyond 2020, these ICE Supercars will remain an important part of the rallycross weekends, as the World Championship becomes an electric series.

“We are on the verge of an exciting new era for motorsport. Electric cars are increasingly important to all areas of mobility, and rallycross is the perfect platform to demonstrate the incredible performance capabilities of electric cars in a fun, competitive and cost effective environment,” said Paul Bellamy, Senior Vice President, Motorsports at IMG. “A huge amount has been accomplished in a relatively short time since the first formal meeting in June 2017. A completely new type of rallycross car has been conceived and defined, and so it is worth waiting a little longer to secure the best possible field of competitors. We believe that fans new and old will love what will be a thrilling addition to their favourite events.”

The cars will be based on a carbon fibre monocoque chassis supplied by Oreca and will use batteries from Williams Advanced Engineering. Each car will be powered by two 250kW motors which manufacturers will develop. Manufacturers will homologate their own bodies for the cars which are designed to accept scaled versions of B or C segment production vehicles.

Independent teams can also enter the championship, either with cars supplied by manufacturers or using their own drivetrains and bodies developed from an FIA approved base design.

There will be opportunities at a number of 2020 World RX events for manufacturers and independent teams to showcase their electric vehicles.
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

*

Poissa Baz

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • 16789
  • Karma: +2/-0
  • Sukupuoli: Mies
  • You Ain't Seen Me, Right!
    • Bazin kotisivut
Vs: MM-Rallicross -19
« Vastaus #2 : Ma 03.12.2018 11:02:10 »
Lainaus käyttäjältä: IS
Marcus Grönholm ja Sebastien Loeb latasivat täyslaidallisen MM-sarjan järjestäjille – ”Kukaan ei tiedä, että jatkan ajamista”

Tähtikuljettajat ovat närkästyneet rallicrossin MM-sarjaan.

Marcus Grönholm, Sebastien Loeb ja Petter Solberg ovat turhautuneet rallicrossin MM-sarjan promoottorin toimiin – tai oikeastaan niiden puutteeseen.

Rallicrossin MM-sarjan suosio oli vielä jokin aika sitten vahvassa nousukiidossa, mutta sittemmin eteen on tullut ongelmia. Autonvalmistajista Audi ja Peugeot päättivät vetäytyä sarjasta. Taustalla velloo etenkin keskustelu sarjan siirtymisestä sähköautoihin.

Runsas vuosi sitten vallalla oli käsitys, jonka mukaan sarjassa siirryttäisiin sähköautoihin jo kaudella 2020. Nyt tilanne on muuttunut, ja tällä hetkellä on epävarmaa, koska sarja mahdollisesti vaihtaa sähköautoihin.

Myös MM-sarjan kilpailukalenteri on aiheuttanut hämmennystä.

Rallin kaksinkertainen maailmanmestari Grönholm pyörittää yksityistallia rallicrossin MM-sarjassa. Tallin kuljettajana on ajanut Grönholmin Niclas-poika.

– Kaikki näytti erittäin hyvältä muutama kuukausi sitten. Mutta nyt? En tiedä, mitä sanoa. Ei näytä kovin hyvältä. Promoottori IMG:n pitää kuunnella, mutta ehkä nyt on jo liian myöhäistä, Grönholm sanoi Autosport-lehden mukaan.

Myös MM-sarjan ensi kauden kilpailukalenteri on aiheuttanut hämmennystä. Kilpailuohjelmaan on merkitty 11 osakilpailua.

– Nyt kisakalenterissa on reissu Abu Dhabiin, Kanadaan, Yhdysvaltoihin ja Etelä-Afrikkaan. Hei, älkää viitsikö, Grönholm jyrähti.

– Pyysimme kisakalenteriin kymmentä kilpailua ilman turhaa matkustelua. Nyt meillä on 11 kilpailua ja useat niistä ovat pitkän matkan päässä. Meidän täytyy yrittää tehdä oikea korjausliike, mutta käytettävissä on vain vähän aikaa. Tarvitsemme vastauksia, IMG:n täytyy tehdä....jotain, suomalaistähti vaati.

Sekä rallin yhdeksänkertainen maailmanmestari Loeb että rallin vuoden 2003 maailmanmestari Solberg ovat kilpailleet rallicrossin MM-sarjassa viime vuosina. Molemmat ovat harmissaan rallicrossin MM-sarjan tilasta.

– Viime vuonna MM-sarjan potentiaali oli massiivinen. Siitä oli tulossa isompi kuin sähköformuloiden Formula E -sarjasta. Joka puolelta oli tulossa autovalmistajia mukaan sarjaamme. Ratojen ylläpitäjät ympäri maailman halusivat meidän tulevan ajamaan radoilleen. Myös fanit halusivat meidät. Mitä tapahtui?, Solberg kyseli Autosportissa.

– Haluamme vastauksia näihin kysymyksiin, muttemme ole kuulleet mitään, norjalaistähti vaikeroi.

Loeb yrittää saada varmistettua tallilleen Peugeot’n ajokkeja ensi kaudeksi rallicrossin MM-sarjaan. Tehtävä on vaikeutunut, sillä MM-sarjan suunta vaikuttaa epäselvältä.

– Peugeot’n tehdastalli vetäytyi MM-sarjasta, koska päätöstä sähköön siirtymisestä ei tullut. Se oli iso ongelma heille ja nyt se on sellainen minulle, Loeb tuskaili.

Loebin mielestä rallicross on näyttävä laji ja melko halpaa muihin autourheilun huippusarjoihin verrattuna.

– Emme ole kuitenkaan esillä. Ranskassa rallicross ei oikeastaan näy televisiossa, eivätkä ihmiset tiedä siitä.

– Tapaan ihmisiä lentokentällä ja kadulla. He kysyvät minulta, kuinka voin ja miten eläkepäivät sujuvat. He utelevat, enkö kaipaa kilvanajoa. Vastaan, että ajan rallicrossin MM-sarjassa – he eivät tiedä siitä mitään, Loeb avautui.

Rallicrossin MM-sarjan nokkamies Paul Bellamy vastasi kritiikkiin toteamalla Autosportille, että sarjan kehittämiseksi työskennellään uutterasti, mutta siihen liittyy paljon sopimusteknisiä asioita.

Bellamy uskoo, että sarja voisi siirtyä käyttämään sähköautoja kaudeksi 2021. Hän myös sanoi, että ensi kauden kalenteri saattaa vielä muuttua. Bellamy ei allekirjoittanut Loebin väitettä sarjan huonosta näkyvyydestä.
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

 


alternate login