Postaa leffasuosituksia tänne

Started by jiidee, Sat 12.08.2006 12:55:40 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

morkkis

Antichrist

ensimmäiset kaksi lukua on elokuvan parasta antia, mutta
Spoiler
Lars von Trier päätti sitten kuitenkin tehdä taiteen varjolla leffan jonka syvin merkitys on se että nainen on paha ja saatana on luonnossa, nimittäin ihmisen luonnossa, naisen luonnossa, nainen on saatana, nainen on paha, paha nainen!
Tää olis ollu hyvä ja syvällinen elokuva ilman sitäkin, loppu puolella alleviivataan naisen pahuus toinen toistaan kuvottavimmilla graafisilla väkivaltakohtausilla..
[close]
tietysti tän kaiken voi pistää ihan vaan provosoinnin piikkiin, ellei sitä ole jo tehty.

ps. anteeksi jos kuulostan feministiltä :psp:

The Änes

Yks ahdistavimmista tunnelmista mitä olen elokuvassa nähnyt on tuossa kyseisessä elokuvassa :jees:

Ite tykkäsin siitä kovasti. Tosin olen vähän Annelin kanssa eri mieltä. :psp:

Kyllä siinä mun mielestä aika hyvin myös demonisoitiin se mieskin, kuin myös seksi :jees:

Pistetään spoilerin taakse, niin ei tuu kenellekkään juonipaljastuksia:
Spoiler

Seksin takia lapsi kuoli -> nainen sekos -> mies koittaa parantaa -> nainen pahenee -> mies ahdistaa -> nainen pahenee -> mies tahtoo luontoon -> naista alkaa panettaan -> mies ei anna -> nainen sekoaa -> mies sekoaa. Lopputulos, molemmat sekaisin metsässä panee puun alla ja koittaa tappaa toisiaan :umn:
[close]

l am the bastard son - evil inborn, Satan in tip-top, from head to toe
Just look at me, sense my blitz, down riding route 666

I was born to lose but Im built for booze..

morkkis

tossa oli tunnelman puolesta ihan oikeesti saavutettu jotain,  emmä oikeen osaa selittää miltä musta tuntu ku katoin tota :blink:
seksin demonisoimisesta en tiiä, mun mielestä se ois voinu olla ihan vaan viittaus kuolemansynteihin

mun mielestä jo pelkästään tästä vois päätellä jotain blink:

löysin muuten jonkun  internetistä väitöskirjan jossa pohditaan antichristia sukupuolisuuden kuvastona :psp:

mut siis tää on kuitenkin hieno ja erilainen elokuva, jota tuskin kukaan pystyy sivuuttamaan olankohautuksella :jees:

The Änes

Tunnelma nimenomaan tuossa on se, mikä tekee siitä niin vaikuttavan elokuvan :jepso:

En suosittele kylläkään herkille katsojille :psycho:

Se runkkauskohta oli muuten aika miellyttävä :psp:

The Änes

Ted oli aivan helvetin hauska ::hihsmoke

Välillä ehkä rakkauskohtaukset meni yli, mutta MacFarlanen huumori kyllä aika äkkiä poisti turhaa imelyyttä ::hihsmoke

Tieko

Failure to evolve is a failure to us all

"Hetkinen... Eihän tämä ole tennistä. Tämä on anaaliseksiä."

sirith

Juuri eilen lueskelin tätä triidiä ja sen innoittamana katselin tuon Takenin (2008). Aikanaan jäänyt väliin jostain syystä.
Versio oli extended, unrated cut. Ihan semijees lauantai-illan action raina, mutta ei mitään ihmeempää. Plussaa toki päähenkilön tylystä asenteesta ja leffan aihepiiristä. ei ihan tyypillistä jenkkimenoa.

Tässä viime aikoina katsoilluista pätkistä voin suositella ainakin seuraavia:

The Hunger Games (2012): olin varma että en pidä tästä leffasta, mutta toisin kävi. Loppupuoli vähän latisti fiilistä, mutta muuten ehtaa scifiä ja mukavaa menoa.

Black Swan (2010): loistavat näyttelijäsuoritukset ja käsikirjoitus.

Chronicle (2012): alati synkistyvää menoa mielenkiitoisella aihepiirillä höystettynä.

The Raid (2011): Indonesialainen toimintapätkä. Todella tyylikästä rähinää. tästä voisi ottaa moni hollywood raina oppia.

Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011): Ei ihan yltänyt ykkösosan tasolle, mutta suurimmilta osin samaa rautaosta kamaa kuin Sherlock Holmes (2009)

=Lutris=

Ennemmin huonoa huumoria kuin ei huumoria ollenkaan
Huonoa makua ja riman alituksia jo vuodesta 1964 lähtien
Paskan myivät
Paskaa huumoria jo vuodesta 1964

Tieko

Failure to evolve is a failure to us all

"Hetkinen... Eihän tämä ole tennistä. Tämä on anaaliseksiä."

sirith

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview