News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Mikä ärsyttää liikenteessä?

Started by jiidee, Wed 25.10.2006 14:29:46 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

koppis

Quote from: jurve on Wed 24.06.2009 22:44:21 (UTC+0300)
Quote from: IsoPahaJolppi on Wed 24.06.2009 10:01:29 (UTC+0300)
:old: Edelleen olen sitämieltä, että kun ajonopeus on sovelias, ei tarvitse säikkyä vastaantulevia eikä telkänpönttöjä...

Jos haluaa huimailla autolla, sitä varten on moottoriratoja yms. paikkoja siellätäällä...

Täällä Hämeenlinnassa virisi kunnon kansanliike ahveniston moottoriradan puolesta ja vastaan. Onneksi oikeus voitti ja rata saa jatkaa seuraavat 10 vuotta tällä ympäristöluvalla.
Tääläpäin tulee kohta kapina jos tänne ei saa lupaa jo pikkuhiljaa radalle
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

Pokerface

Quote from: koppis on Thu 25.06.2009 00:18:54 (UTC+0300)
Quote from: jurve on Wed 24.06.2009 22:44:21 (UTC+0300)
Quote from: IsoPahaJolppi on Wed 24.06.2009 10:01:29 (UTC+0300)
:old: Edelleen olen sitämieltä, että kun ajonopeus on sovelias, ei tarvitse säikkyä vastaantulevia eikä telkänpönttöjä...

Jos haluaa huimailla autolla, sitä varten on moottoriratoja yms. paikkoja siellätäällä...

Täällä Hämeenlinnassa virisi kunnon kansanliike ahveniston moottoriradan puolesta ja vastaan. Onneksi oikeus voitti ja rata saa jatkaa seuraavat 10 vuotta tällä ympäristöluvalla.
Tääläpäin tulee kohta kapina jos tänne ei saa lupaa jo pikkuhiljaa radalle
Täälläpäin ei ole onneksi ongelmaa  :nope:  ratamme saa elää, ja kehittyä  :bounce:

IsoPahaJolppi

:drool: Mopoautot, nuo maanteidemme vilkasliikkeiset sulostuttajat.

Vallan elävästi muistuu mieleeni, kun joskus ajelin täyspokalla (60t) iltahämärissä viitostietä näkymättömiinpäin ...

Mikkelistä etiäppäin ennen Juvaa pitkästä matkaa huomasin punaiset takavalot, no se on vielä kaukana, kun nuo valotkin näyttäis olevan niin lähekkäin...

Koko ajan tuli vastaan autoa, ettei voinut pitkillä valoilla tarkistaa, että mikä kikotin siellä koneistaa...

Kunnes sitten kun lähivalojen kantamaan ilmestyikin mopoauto, ja siihenaikaan vielä ilman sitä hitaan ajoneuvon kolmiota, vauhtia se nippanappa 35km/h...  :jippii:

Siitä kun runttasi alamäkeen jarrutaagia lattiasta läpi, ja toivoi pirusteen, että se käytettävissä oleva matka riittäisi siihen vauhdin hidastamiseen, niin ihan jees.... Onneksi olin miehekkäällä man-dieselillä liikkeessä, ja siinä on levyjarrut joka akselilla, sekä veturissa, että kärryssä, niin voi ihan tosissaan lyödä sitä jarrua ettei lähde ratti hanskasta, kuten vanhoilla rumpujarruvehkeillä...

Hiukanaikaa oli pientä vibraatiota havaittavissa jarrujalassa, kun sain vauhdin himmattua niin että lopussa sitä autoa ei enää juurikaan näkynyt tuulilasin alareunasta....

No eikä tässä vielä kaikki sanoisi ostos-tv:n miesääni.

Oma hieno episodinsa oli sitten ohittaminen, kun vihdoin alkoi ohituskaista sellaiseen kohtuulliseen ylämäkeen, ja minä tietty vierelle... :facepalm:  (olikohan koskenmäen lomakeskus juurikin siinä mäen juurella mistä se perkeleen nousu alkaa)

Pienellä vaihteella sain senverran kohotettua nopeuttani, että sujuvasti vierelle pääsin, ja kun kierrokset alkoivat loppumaan niin eihän siinä muuta kun vaihtamaan isompaa vaihdetta.

Mutta kun man-dieselissä on comfortshift-nappikytkin siinä vaihdekepissä, joka tekee vaihtamisesta hiukan hitaampaa, kuin normilootalla... Enkä edes yrittänyt loikata yhtään pykälää yli, vaan vaihtaa tyyliin isolta vitoselta pientä kuutosta pesään...

Auton kokonaispaino + ylämäki + "taivaannopea" vaihtamistapahtuma = mopoauto oli taas keulan edessä ennenkuin sain itse taas vedot päällensä   :rofl:

Jo alkoi takanolevatkin vilkutella valojaan, kun niillä oli kait olevinaan kiirus johonkin,  :sorry: Mutta minäpä en siinätilanteessa enää malttanut antaa periksi, vaan pääsin kuin pääsinkin siitä mopoautosta ohitse, ennenkuin se perskutan ohituskaista loppui, mutta senverran viisastuneena, etten enää edes yrittänyt mitään välivaihtoja, ennekuin mäenjyrkkyys hiukan loiveni...  :nykytaide:
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

nyyyps

Ropottilootat. :drool:

Suomalainen käytäntö autojen valojen kans on perseestä. Auto ei saa erottua eikä sillä saa nähdä, kateelliset säätäjät asettaa referenssirajoja ja kieltää äärivalojen käytön, kun itellä ei joulukuusta ole. Ja kun se heijastin, se heijastin. Vaikka sitä ei mikään olisi vaatinutkaan niin ajattelee sitten muita vaikkei ittestään välitä, ja laittaa lätkää perseeseen, että hei, täällä mennään hitaampaa, toivottavasti erotat.

Toinen, mikä hassuttaa, on ettei ihmiset tiiä, mitä on pituuskilvet. Nupin ja vaunun väliin yrittävät tunkea tiukkojen ohitustensa kanssa, rakkaani niitä välillä niin rikkain sanoin kuvailee.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

IsoPahaJolppi

:nope: Ei ollut ropottiloota, vaan erillinen kytkimenkäyttönappi vaihdekepinklunssissa.
Saapi vaihtaa vaihdetta lati lattiassa, säätää aina kierrokset kohdilleen ennenkuin antaa vaihteen luiskauttaa perille, antaa pienemmälle vaihdettaessa oikeen välikaasut ja kaikki sinne sekaan, mutta pirullisen hidas vaihtamaan.
Itse vaihtaminen suoritetaan ihan normaalisti keppiä H-kaaviossa hämmentäen sekä puolittajannappiakin itse käyttäen.
Vain liiikkeellelähdettäessä tarttee käyttää kytkintä, eikä sitä kyllä mielellään mannissa enempää käyttäiskään, tuntuma on ihan hanurista...

Tänäpäivänä onneksi taitaa olla niin, että niissä mopoautoissa pitää olla se hitaanlaitteenkolmio siellä ahterissa, ainakin kaikissa mitä olen nähnyt täälläkin kylällä, se on persiiseen laitettu...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

paavo

Vaarallisia vekottimia. Ovat niin auton näköisiä ettei meinaa hoksata nopeuseroa.

jta

Quote from: IsoPahaJolppi on Thu 25.06.2009 14:22:37 (UTC+0300)

Siitä kun runttasi alamäkeen jarrutaagia lattiasta läpi, ja toivoi pirusteen, että se käytettävissä oleva matka riittäisi siihen vauhdin hidastamiseen, niin ihan jees.... Onneksi olin miehekkäällä man-dieselillä liikkeessä, ja siinä on levyjarrut joka akselilla, sekä veturissa, että kärryssä, niin voi ihan tosissaan lyödä sitä jarrua ettei lähde ratti hanskasta, kuten vanhoilla rumpujarruvehkeillä...
Ilmeisesti kesäkeli oli kuitenkin?  :blink:

Quote from: paavo on Thu 25.06.2009 22:19:44 (UTC+0300)
Vaarallisia vekottimia. Ovat niin auton näköisiä ettei meinaa hoksata nopeuseroa.
Näinpä. Tullu itelläkin muutamia äkkitilanteita kun kattonu että joku pikku sutsukin kottero tai smartti menee edellä.

IsoPahaJolppi

:jepso: Oli se ihan kuiva asfaltti, mutta silti se tuppaa rumpujarrullinen aina ravistamaan, jos (tai kun) on vähänkin heittoa rummuissa tai kiristysmomenteissa.

jta

Juu sitä mää vaan meinasin että ois saattanu talvikelissä alkaa jo vähän jännittään tuo tilanne.   :str:

IsoPahaJolppi

Quote from: jta on Sat 27.06.2009 22:46:53 (UTC+0300)
Juu sitä mää vaan meinasin että ois saattanu talvikelissä alkaa jo vähän jännittään tuo tilanne.   :str:
:drool: Ihan riittävän hauskaa oli jo kesäkelissäkin 85->30 km/h ~50m:n matkalle täydellä pokalla...

Jos en ihan väärin muista, niin *hetki etsinpä vähän tietoa internetistä...*

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/turvalaitteet/aktiivinen_ja_passiivinen_turvallisuus.php

"# Ajoneuvon nopeus vaikuttaa reaktiomatkaan. Jos reaktioaikana käytetään yhtä sekuntia, 80 km/h nopeudella sekunnin aikana liikutaan 22 metriä ja 120 km/h nopeudella 33 metriä eli 11 metriä pidempi matka sen ns. kauhusekunnin aikana ennen kuin kuljettaja ehtii tehdä mitään.

# Ajoneuvon nopeus vaikuttaa jarrutusmatkaan. Jos jarrutusmatka 80 km/h nopeudella hyvissä olosuhteissa henkilöautolla on esimerkiksi 30 metriä, jarrutusmatka 120 km/h nopeudesta on vastaavasti 68 metriä.

# Ajoneuvon pysähtymismatka koostuu reagointimatkasta ja jarrutusmatkasta. Pysähtymismatka edellä mainituissa tapauksissa on 80 km/h nopeudesta 52 metriä ja 120 km/h nopeudesta 101 metriä. "

Ja kun täysperävehkeellä nuo pysähtymismatkat on lähes 2X henkilöauton vastaava, niin ei paljoo jäänyt pelivaroja....
Nopeesti ilman erillistä laskemista arvioimalla, toi vajaat 60km/h pois vauhtia vie rahtivehkeellä sellaiset ~20 m reaktiomatkaan (alkuvauhti 80 luokkaa) ja ~20-25m jarrutukseen... Tekee yhteensä 40-45m ja lähivalojen "normikantama" on 50-60m luokkaa...

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview