Mikä ärsyttää liikenteessä?

Started by jiidee, Wed 25.10.2006 14:29:46 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nyyyps

Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

IsoPahaJolppi

Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

nyyyps

No, onnea oli matkassa mahoton. Samalla hetkellä jos olis sattunu rahtikirjaa vilkasemaan tai vain limsapullosta ryyppyä ottamaan niin sekin olis ollu lits läts. :jees:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

IsoPahaJolppi

Quote from: omglolnoob on Sun 28.06.2009 00:57:26 (UTC+0300)
No, onnea oli matkassa mahoton. Samalla hetkellä jos olis sattunu rahtikirjaa vilkasemaan tai vain limsapullosta ryyppyä ottamaan niin sekin olis ollu lits läts. :jees:
:jees: koko ajan olis sytä olla vähän varpaisillaan kanssakulkijoiden suhteen, kun ollaan isolla murikalla liikkeessä...
Jos se pääsee karkaamaan vaikka edes ihan ilman omaa syytäkin, niin jälki on rumaa, ennekuin massa pysähtyy.  :kahvi:

Ei ne ihan turhia juttuja ole kuitenkaan, kun noita ajoaikoja (kin) ynnämuita valvontajuttuja tuolla tienpäällä on välillä.

Vaikka se itseä silloin aina hiukan tuppasikin sylettämään, kun ratsiaan joutui, niin kun parhaansa mukaan yritti hommat pykälien mukaan tehä, niin olihan siellä mukavampaa siolloin istuskella...  ::nsmoke
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

nyyyps

Ite vastikään kauhistelin yhtälöä, että yksin pistetään jakamaan kiireaikana pisintä lenkkiä. 1020 kilsaa kertyi, ja ajoaika riitti - yhtälöstä voi laskea että mikä sitten meni päin perseitä. En ite tuommoseen alkais, joku järki se on pitää olla jos pomolta se puuttuu. :nope:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Quote from: IsoPahaJolppi on Sun 28.06.2009 00:51:59 (UTC+0300)
Quote from: jta on Sat 27.06.2009 22:46:53 (UTC+0300)
Juu sitä mää vaan meinasin että ois saattanu talvikelissä alkaa jo vähän jännittään tuo tilanne.   :str:
:drool: Ihan riittävän hauskaa oli jo kesäkelissäkin 85->30 km/h ~50m:n matkalle täydellä pokalla...

Jos en ihan väärin muista, niin *hetki etsinpä vähän tietoa internetistä...*

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/turvalaitteet/aktiivinen_ja_passiivinen_turvallisuus.php

"# Ajoneuvon nopeus vaikuttaa reaktiomatkaan. Jos reaktioaikana käytetään yhtä sekuntia, 80 km/h nopeudella sekunnin aikana liikutaan 22 metriä ja 120 km/h nopeudella 33 metriä eli 11 metriä pidempi matka sen ns. kauhusekunnin aikana ennen kuin kuljettaja ehtii tehdä mitään.

# Ajoneuvon nopeus vaikuttaa jarrutusmatkaan. Jos jarrutusmatka 80 km/h nopeudella hyvissä olosuhteissa henkilöautolla on esimerkiksi 30 metriä, jarrutusmatka 120 km/h nopeudesta on vastaavasti 68 metriä.

# Ajoneuvon pysähtymismatka koostuu reagointimatkasta ja jarrutusmatkasta. Pysähtymismatka edellä mainituissa tapauksissa on 80 km/h nopeudesta 52 metriä ja 120 km/h nopeudesta 101 metriä. "


Ja kun täysperävehkeellä nuo pysähtymismatkat on lähes 2X henkilöauton vastaava, niin ei paljoo jäänyt pelivaroja....
Nopeesti ilman erillistä laskemista arvioimalla, toi vajaat 60km/h pois vauhtia vie rahtivehkeellä sellaiset ~20 m reaktiomatkaan (alkuvauhti 80 luokkaa) ja ~20-25m jarrutukseen... Tekee yhteensä 40-45m ja lähivalojen "normikantama" on 50-60m luokkaa...
Tähän kaavaan kun vielä lisätään se jarruviive (n.0,5s) vielä kun paineilmajarruista on kyse niin ei ihme ole jos ei juuri tuulilasin alareunan takaa enää koppero näkyny.

Quote from: omglolnoob on Sun 28.06.2009 00:57:26 (UTC+0300)
No, onnea oli matkassa mahoton. Samalla hetkellä jos olis sattunu rahtikirjaa vilkasemaan tai vain limsapullosta ryyppyä ottamaan niin sekin olis ollu lits läts. :jees:
-Jahas mikäs se olikaan seuraava paikka  :think: *kolin pauk kilin* Mikäs hitto se oli!  :shock:

Ruutupaitarakastaja

Quote from: omglolnoob on Sun 28.06.2009 00:57:26 (UTC+0300)
No, onnea oli matkassa mahoton. Samalla hetkellä jos olis sattunu rahtikirjaa vilkasemaan tai vain limsapullosta ryyppyä ottamaan niin sekin olis ollu lits läts. :jees:
Tai keskittynyt liiaksi puhumaan puhelimessa..  :think:

IsoPahaJolppi

 :facepalm: Jarruviivekkin oli perskules siitä laskukaavasta unohtunut.
Mutta ei sitä kopperoa kyllä pahemmin sieltä näkynyttkään...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Juggernauter

Mopoiliat  :jees:
Tossa yks päivä näky semmonen enduro joka meni reippaasti 80 kohilla eikä siinä ollu rekkaria.
Muuten vois sanoa että ois ollu kevari mutta kyllä minä äänestä ny tunnistan  :nykytaide:
Kehtas homo vielä ohittaa siinä 80 kohilla  :psycho:

paavo

Minäkin ohitin Porintiellä Skodan, ikkunaan kurkkasin nopeutta...skeidan neula väpätti 80:ssä ::hihsmoke
Mutta, meidän aikaan mopot viritettiin viilaamalla ja välityksillä.
Ei plug and play osilla. :nono:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview