Mikä ärsyttää liikenteessä?

Started by jiidee, Wed 25.10.2006 14:29:46 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

tilpehööri

Quote from: Miranda on Tue 10.06.2008 20:55:08 (UTC+0300)
Quote from: tilpehööri on Tue 10.06.2008 05:03:19 (UTC+0300)
"Mikä ärsyttää liikenteessä?"

-Muut autoilijat  :drag:
Autoilu oliskin paljon helpompaa jos olis ihan yksin liikenteessä  :jepso:
ei tarttis olla ainakaan kiroilemassa niin paljoa  :psycho:

Be safe at night, sleep with a nurse

IsoPahaJolppi

Quote from: Atex on Wed 11.06.2008 11:20:14 (UTC+0300)
Quote from: jta on Tue 10.06.2008 23:19:52 (UTC+0300)
Quote from: maija on Tue 10.06.2008 21:47:23 (UTC+0300)
Ei millään pahalla, mutta en oo pitkään aikaan ajanut sellaisen rekan perässä, joka olis näyttäny mulle ohitusmerkkiä  :sorry:
oon väläyttänyt, mutta ne on varmaan unohtanu kyseisen tavan.... :kahvi: Täytyny vaan ite koittaa kytätä keskiviivalta, kun edellämenijä vaappuu ylämäen jälkeen kuuttakymppiä.
Vähentynyt tuo on paljon. Itelle on kuitenkin sattunut usein että on näytelty merkkiä että ohi vaan. Nykyiseltään kuitenkin ajan enemmän rekkojen perässä kuin ohittelen niitä niin merkin näyttäminen mulle on vähentyny kun hajurakoa kuitenkin sen verran pidän että huomaa etten oo ohi menossa mutta sieltä kyllä pääsee seuraan hyvin noita merkin näyttämisiä.
Joskus  10 v sitten rekat usein vilkuttelivat, että on ohitustilaa. Nykyisin vähemmän.
Nykyisillä autoilla pääsee paremmin ohi, kuin silloi muinoin, kun teho oli 60 hv  :blink:. Eipä tartte usei ohitella, kun ei ole kiire minnekkään.
Yksi syy siihen merkin näyttämättömyyteen nykyisin on se, että kun sitä yrittää tarjota vilkulla sitä ohituspaikkkaa, niin siellä takana haahuileva ei välttämättä ymmärräkkään lähteä heti, ja sit kun se saa itsensä ohituskiihkoon, niin monasti se tilanne on jo mennyt, ja sittenpä se onkin aika paskamainen tilanne päällänsä, kun joka paikassa ei kuitenkaan ole liikaa sitä tilaa väistellä...
Aikaisemmin oli rohkeutta ihmisillä lähteä merkistä ohi, ja sitten onhan näitä puukenkä-flanellipaita-mustatlasit-lippis tyyppejä. mitkä ei anna mitään merkkejä kellekkään, jollei keskaria lasketa... Kun ne perkeleet ei ees morjesta kolleegalleen, niinkuin vanhanliiton autokuskit, ne on pitkästä matkaa lapa pystyssä, kun tulee vastakkakin...
Edit. Eikä se kyllä paljoa innosta näyttääkkään sitä merkkiä, kun 99.98% ohittajista ei kiitä mitenkään siitä.
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

kenny

Autoiliat tulee kaupan pihalta, on kääntymässä siitä tielle ja joutuu odottamaan muuta liikennettä.
Miksi niiden täytyy silloin pysähtyä keskelle pyörätietä niin ettei kummaltakaan puolelta pääse kunnolla ohi ??!!

Tänään yksikin äijä ajoi hiljaa kohti risteystä ja katsoi mua kohti. Oletin että pysähtyy ennen ja antaa tietä (niin kuin kuuluukin).
Mitä helvettiä... Painoi kaasua ja pysähtyi suoraan eteen, pitkittäin pyörätien keskelle.   :shock:
Mulla on aika tarkkaan kolme vaihtoehtoa..
1. En ehdi pysähtymään (nopeus n. 30 km/h) ja rysäytän kylkeen.
2. Nopea lukkojarrutus ja väistän auton taakse ja siitä kaksoisvoltti niskat taittaen ojaan pystyyn.
3. Sama lukkojarrutus ja väistän auton eteen, pistän silmät kiinni ja toivon ettei se paukapää aja vielä yli.

:kahvi:  Mitähän huomenna tapahtuu... 

Löylyttäjä

Jos en nyt aivan väärässä ole niin autoilijoiden pitää väistää myös pyöräilijöitä tuollaisessa tilanteessa :think:

kenny

Quote from: Löylyttäjä on Thu 12.06.2008 17:52:02 (UTC+0300)
Jos en nyt aivan väärässä ole niin autoilijoiden pitää väistää myös pyöräilijöitä tuollaisessa tilanteessa :think:

:kahvi:  Juu ei täälläpäin 

paavo

Muuta Lohjalle, siellä jalankulkijatkin hyppivät autojen eteen estoitta. Ihme kylä se.

maija

Quote from: IsoPahaJolppi on Thu 12.06.2008 02:48:30 (UTC+0300)
Quote from: Atex on Wed 11.06.2008 11:20:14 (UTC+0300)
Quote from: jta on Tue 10.06.2008 23:19:52 (UTC+0300)
Quote from: maija on Tue 10.06.2008 21:47:23 (UTC+0300)
Ei millään pahalla, mutta en oo pitkään aikaan ajanut sellaisen rekan perässä, joka olis näyttäny mulle ohitusmerkkiä  :sorry:
oon väläyttänyt, mutta ne on varmaan unohtanu kyseisen tavan.... :kahvi: Täytyny vaan ite koittaa kytätä keskiviivalta, kun edellämenijä vaappuu ylämäen jälkeen kuuttakymppiä.
Vähentynyt tuo on paljon. Itelle on kuitenkin sattunut usein että on näytelty merkkiä että ohi vaan. Nykyiseltään kuitenkin ajan enemmän rekkojen perässä kuin ohittelen niitä niin merkin näyttäminen mulle on vähentyny kun hajurakoa kuitenkin sen verran pidän että huomaa etten oo ohi menossa mutta sieltä kyllä pääsee seuraan hyvin noita merkin näyttämisiä.
Joskus  10 v sitten rekat usein vilkuttelivat, että on ohitustilaa. Nykyisin vähemmän.
Nykyisillä autoilla pääsee paremmin ohi, kuin silloi muinoin, kun teho oli 60 hv  :blink:. Eipä tartte usei ohitella, kun ei ole kiire minnekkään.
Yksi syy siihen merkin näyttämättömyyteen nykyisin on se, että kun sitä yrittää tarjota vilkulla sitä ohituspaikkkaa, niin siellä takana haahuileva ei välttämättä ymmärräkkään lähteä heti, ja sit kun se saa itsensä ohituskiihkoon, niin monasti se tilanne on jo mennyt, ja sittenpä se onkin aika paskamainen tilanne päällänsä, kun joka paikassa ei kuitenkaan ole liikaa sitä tilaa väistellä...
Aikaisemmin oli rohkeutta ihmisillä lähteä merkistä ohi, ja sitten onhan näitä puukenkä-flanellipaita-mustatlasit-lippis tyyppejä. mitkä ei anna mitään merkkejä kellekkään, jollei keskaria lasketa... Kun ne perkeleet ei ees morjesta kolleegalleen, niinkuin vanhanliiton autokuskit, ne on pitkästä matkaa lapa pystyssä, kun tulee vastakkakin...
Edit. Eikä se kyllä paljoa innosta näyttääkkään sitä merkkiä, kun 99.98% ohittajista ei kiitä mitenkään siitä.

Joo tollasiakin on  :kahvi:
Mää kuulun siihen o.o2 prosenttiin sitten  :jees:

jamppa.

- hitaat 70+ vuotiaat
- keski-ikäset maailmannavat
- kaikentietävät 15v mopopojat.

IsoPahaJolppi

:bounce: Voi miten se tekeekin mukavan olon, kun joskus kuitenkin tulee näytettyä sitä ohitusmerkkiä takana kyttäävälle,
ja sitten kun sieltä tulee ohituksen jälkeen  :moi: .
Siinä tilanteessa minä aina kuittaan nopeella kaukovalovilkulla.
Tuollainen käytös antaa uskoa siihen, että jotkut kanssa-autoilijat välittävät hiukan myös muistakin tienkäyttäjistä...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

maija

Quote from: IsoPahaJolppi on Sat 14.06.2008 00:04:52 (UTC+0300)
:bounce: Voi miten se tekeekin mukavan olon, kun joskus kuitenkin tulee näytettyä sitä ohitusmerkkiä takana kyttäävälle,
ja sitten kun sieltä tulee ohituksen jälkeen  :moi: .
Siinä tilanteessa minä aina kuittaan nopeella kaukovalovilkulla.
Tuollainen käytös antaa uskoa siihen, että jotkut kanssa-autoilijat välittävät hiukan myös muistakin tienkäyttäjistä...

Puolin ja toisin  :friends:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview