News:

Apachefoorumi Facebookissa:
https://www.facebook.com/Apachefoorumi/

Main Menu

Suuri huumekeskustelu

Started by peter, Thu 03.07.2008 18:49:22 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jarre

Quote from: Miffy on Thu 03.07.2008 21:50:33 (UTC+0300)
QuoteKannabiksen laillistaminen ei kuitenkaan poistais huume ongelmaa, tilastoista tietty koska se ei enää olis laitonta, mut huume ongelma ei poistu sillä et tarjotaan nisteille laillinen tie kannabikseen. Sosiaali politiikkaa pitäis tässäkin harjoittaa rikospolitiikan rinnalla, lisää hoitolaitoksia, lisää lääkäreitä ja tietty lisää työtä kadulla lasten ja nuorten seassa, jos vaikka saatais jo alussa nuitten immeisten kalloon, et ne huumeet on vaarallisia.

Jaa että ne on nistejä jo ennen ku ensimmäistäkään hittiä imasee? :D
Kai olet tietoinen siitä, että hyvin harva kannabista käyttävä henkilö on millään tavoin ongelmissa huumeensa vuoksi? Sihauttelu on kuitenkin hyvin harmitonta hupia kun vertaa vaikka kännäykseen. Ihan millä tahansa mittarilla.
Muistathan senkin, että se laittomuus ei estä oikeasti ketään saamasta sitä käsiinsä? Kieltolaki vain tyrkkää koko jättimäisen huumebisneksen (8% maailmankaupasta!!!!!) kokonaisuudessaan mafian monopoliksi. Käyttö ei kuitenkaan kieltämällä lopu, ja kaikessa politiikassa on hyvä lähteä faktojen tunnustamisesta.

Kannattaako sun mielestä pistää hoitoon henkilö, joka ei oikeasti ole vieroituksen tarpeessa? Miksei jengi saisi hiisata kaikessa rauhassa kunhan ei aiheuta ongelmia? (vetäkääs tähän nyt vielä amotivaatiosyndrooma. minä vastaan jotta ilmastonmuutos.)
Viet omituisesti mun kirjoitukset muualle, mut vastataan...

Nistit on nistei sit ku ne on riippuvaisia kamasta....nää tyypit ois aika varmasti riippuvaisii kamasta kuitenkin ja siihen ei huumeiden laillistaminen vaikuta pätkääkään.

Ja toi et pitäis lisätä hoitopaikkoja, ni en tiiä missä sä sihauttelet, mut todellisista nisteista aika moni haluis hoitopaikan mutta eivät sitä niiden vähyyden takia saa...vai ratkaisisiko sun mielestä koko ongelman se että kannabis olisi laillista. Jos huume ongelmaan, eli siis niihin ihmisraunioihin jotka elää päivästä toiseen henkilökohtaista helvettiä haluttais ratkasuja, pitäis se tehdä hoitopaikkoja lisäämällä, ei laillistamalla kannabista.....

Eikä sen maahantuonti kuitenkaan olisi laillissa näpeissä koska sen tuottaminen on laitonta kaikkilla, joten se mitä tänne tuotais, tulisi kuitenkin niiden samojen rikollisten kautta kuin nytkin.....ainoona erona että ostajan ei tarvitsisi pelätä suomessa poliisia tai tullia....
Carpe Natem

kakojootti

Quote from: Icola on Thu 03.07.2008 20:02:09 (UTC+0300)
Faktahan on se että kannabiksen käyttöön ei ole kuollut KUKAAN IKINÄ, koska se ei ole mahdollista käytännössä, vaadittaisiin uskomaton määrä sen polttamista ennenkuin yliannostuksen saisi. Se ei myöskään aiheuta keuhkosyöpää. Maassa maan tavalla, miun puolesta polttakoot hollannissa ja muslimimaissa missä se on yhtä yleinen tapa kuin täällä viinan juonti, miulle kuitenkin riittää se viina jos haluan pään sekaisin vaikka se myrkyllisempää onkin. Polttakoon kuka muukin kuka haluaa kunhan eivät tielle satu höyryissään riitaa haastamaan, kaverisuhteet myöskin katkaisen pössyttelijöihin välittömästi. Itse en meinannut kokeilla paitsi joskus jos olen kuolemassa johonkin tuskissani ja haluan lievitystä kipuihin, kannatan sen lääkekäyttöön ottamista kyllä  :jees:

miksi ihmeessä pitää kaveruussuhteet katkaista jos pössyttelee. nehän on maailman rennointa porukkaa. sama kun mä katkaisisin kaikki kaveruussuhteet niihin jotka dogaa joka viikonloppu. enemmän ne juopot tekee harmii muille kuin pössyttelijät. hei haloo!!

Miffy

Quote from: Thrash on Thu 03.07.2008 22:24:50 (UTC+0300)
Pidetään nyt kuitenkin ne kaikenmaailman nistit erossa kannabiksen polttelijoista. Sama kuin vertaisit Päiväkaljan juontia viikon ryyppyputkeen :kahvi:

Kuvitteletko oikeesti ettei kannabikseen voi jäädä koukkuun? :P Ja mitä tahansa ainetta on mahdollista käyttää kohtuudella, vaikka yhteiskunta mm. valistuksen muodossa kovasti yrittääkin promotoida ongelmiin hankkiutumista jokaiselle tajunnantilansa muuntelijalle.
We are stardust
We are billion year old carbon

Thrash

Quote from: Miffy on Thu 03.07.2008 22:45:06 (UTC+0300)
Quote from: Thrash on Thu 03.07.2008 22:24:50 (UTC+0300)
Pidetään nyt kuitenkin ne kaikenmaailman nistit erossa kannabiksen polttelijoista. Sama kuin vertaisit Päiväkaljan juontia viikon ryyppyputkeen :kahvi:

Kuvitteletko oikeesti ettei kannabikseen voi jäädä koukkuun? :P Ja mitä tahansa ainetta on mahdollista käyttää kohtuudella, vaikka yhteiskunta mm. valistuksen muodossa kovasti yrittääkin promotoida ongelmiin hankkiutumista jokaiselle tajunnantilansa muuntelijalle.
Totta vitussa siihen voi jäädä koukkuun. Tiedän muutamia :kahvi: Meinasin vaan että kannabis ja vaikkapa ekstaasi on vähän eriluokan aineita

kakojootti

Quote from: sahku on Thu 03.07.2008 20:32:27 (UTC+0300)
Vuosien kokemus on huumeista (syyskuussa tosin tulee kaksi vuotta ilman mitään päihteitä) ja kaikki ne on vaarallisia. Kannabikseenkin on tuttuja kuollut. Pilven käytön vuoksi psyyke pettänyt ja tappanut ittensä eli kuollut kannabikseen. Mutta onneks ite selvisin siitä maailmasta hengissä.
Mutta ei mulla sinänsä mitään oo huumeita vastaan(alkoholi on samanlailla huume, kun muutkin päihteet, mutta laillinen). Sekottakoon ne päätänsä jotka tykkää. Minä en enään ikinä, toivottavasti...

mä en oikein usko tohon sun huumeitten käyttöön jos väität et tuttuja kuollut kannabiksee:D kyllä siinä on ollut muut aineet pelissä kuin ganjabis


Thrash

Quote from: kakojootti on Thu 03.07.2008 22:48:53 (UTC+0300)
Quote from: sahku on Thu 03.07.2008 20:32:27 (UTC+0300)
Vuosien kokemus on huumeista (syyskuussa tosin tulee kaksi vuotta ilman mitään päihteitä) ja kaikki ne on vaarallisia. Kannabikseenkin on tuttuja kuollut. Pilven käytön vuoksi psyyke pettänyt ja tappanut ittensä eli kuollut kannabikseen. Mutta onneks ite selvisin siitä maailmasta hengissä.
Mutta ei mulla sinänsä mitään oo huumeita vastaan(alkoholi on samanlailla huume, kun muutkin päihteet, mutta laillinen). Sekottakoon ne päätänsä jotka tykkää. Minä en enään ikinä, toivottavasti...

mä en oikein usko tohon sun huumeitten käyttöön jos väität et tuttuja kuollut kannabiksee:D kyllä siinä on ollut muut aineet pelissä kuin ganjabis
Lue eteenpäin :kahvi:

Jokse

Quote from: kakojootti on Thu 03.07.2008 22:48:53 (UTC+0300)
Quote from: sahku on Thu 03.07.2008 20:32:27 (UTC+0300)
Vuosien kokemus on huumeista (syyskuussa tosin tulee kaksi vuotta ilman mitään päihteitä) ja kaikki ne on vaarallisia. Kannabikseenkin on tuttuja kuollut. Pilven käytön vuoksi psyyke pettänyt ja tappanut ittensä eli kuollut kannabikseen. Mutta onneks ite selvisin siitä maailmasta hengissä.
Mutta ei mulla sinänsä mitään oo huumeita vastaan(alkoholi on samanlailla huume, kun muutkin päihteet, mutta laillinen). Sekottakoon ne päätänsä jotka tykkää. Minä en enään ikinä, toivottavasti...

mä en oikein usko tohon sun huumeitten käyttöön jos väität et tuttuja kuollut kannabiksee:D kyllä siinä on ollut muut aineet pelissä kuin ganjabis
Kai sen käytön alaisena voi flipata ja tappaa itsensä, ei kai se mahdotonta ole?
Eihän toi kirjoittaja edes väittänyt että se itse aine olisi tappanut suoraan, vaan sen käytön seuraus.

GILlian





Tämäkö pitäisi laillistaa??
En mä haluaisi katsella näitä ihmisraunioita lähikulmillani..tai työpaikallani..niitä nyt jo tarpeeksi sieltä löydän..en ihan noin rankkoja, mutta ei mene kaukaa..

rogozin

Tuo nyt on tota perusmeininkiä, tyyppi joka polttaa pilveä tappaa itsensä -> kuoli kannabikseen. Jee fakin jee. Liian suoraan on vedetty silloinki jos heitetään mutulla että psyykkiset ongelmat jotka kuolemaan johtivat liittyvät kannabikseen.. en väitä etteikö psyykeelleen voisi tehdä pahaa jatkuvalla poltolla, aivan kuten minkä tahansa päihteen jatkuvalla käytöllä voi. Syyt ja seuraukset vaan tapaavat mennä sekaisin. Yhden ihmisen tunnen joka tapasi polttaa pilveä ja yritti useemman kerran tappaa itsensä, mutta tarpeeksi läheltä kun näki niin ymmärsi kyllä mistä oli kyse, tyyppi oli 24/7 psyykkisessä helvetissä monista ja monimutkaisista syistä, tapasi vain lievittää olojaan polttamalla.. ja esimerkiksi juopottelemalla. En nyt tietenkään tiedä minkälaisista tapauksista ylempänä puhuttiin, tuossa vain oma kokemukseni.

Kiinnostava topikki muuten.

GILlian

Ja siinä mun mielipide sitten lyhykäisyydessään onkin...

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview