Moottoripyöräkausi alkaa pian.

Started by Susey, Fri 02.03.2007 14:26:06 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kastori


Betonishamaani

Eilen kotia tullessa joku bomberinalku ajoi perseessä kiinni ja vilkutteli valoja, sille tuli kiire sisälle, kun sattuikin menemään vastapäiseen taloon ja parkkikselle päästyä olin menossa kysymään mikä oli hätänä :hihi:
Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:





Lexa

Suoraan randomilla valitun autokoulun sivuilta listahinta Moottoripyöräkortti (A2 TAI A), ei kortteja ennestään  1090,00 €
Ja tämä on vain koulutuksen osuus, siihen päälle lääkärikulut, viranomaiskulut, inssikulut, mahdolliset lisätunnit ym. Okei ei ihan kahtatonnia tee - mutta ei nyt erityisen halpaakaan verrattuna porrastettuun suorittamiseen.

Ja toki, mun puolesta vois olla ihan hyvin suoraan vaan ikään sidottu juttu ja korotus hakemuksesta iän täytyttyä, mutta joka tapauksessa ymmärrän siis sen porrastuksen tarkoituksen ja idean. Se oli tässä se keskeinen juttu...
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

nyyyps

Enempi mulla hitottaa se, että C1E maksaa 1200 e ja kulut päälle, ja että se pitäisi käydä tuossa naapurikunnassa ajamassa. 130 kilometriä suuntansaa ajotunnin takia. :psp:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Juu ja tuolla muutoksellahan ei tuota porrastusta tosiaan olla muuttamassa vaan just tuota rahastus meininkiä. Mun mielestä on ollu hyvä tuo että on automaattisesti iän ja kokemuksen myötä korottunu tuo luokka. Pienenä miinuksena vain tuo A1 luokka että osa pyöristä kuristetaan siten ettei ne enää toimi kunnolla että voisi jouhevasti ajaa edes muun liikenteen mukana maantienopeuksissa. Nykyaikaisissa pyörissähän voisi aika helpostikkin ohjelmallisesti rajoittaa esim. kierrosnopeuden johonkin tiettyyn eikä pyörä kulkisi tiettyä vauhtia lujempaa isoimmalla vaihteella. Samalla rajoittuisi se huipputehokin kun ei päästä ihan kierrosaluetta parhaimmalle teholle.

Tuolla mistä aikasemmin katoin noita hintoja niin suoraan iso A (ilman muita ajokortteja) 980€+ viranomaismaksut 138€. Siihen vielä se lääkärintodistus päälle. Aika paljonkin tulee halvemmaksi noin kokonaisuutena ajaa suoraan iso A kuin että tipottain ajaa.

paavo


Jarre

Quote from: Lexa on Fri 01.05.2015 15:21:08 (UTC+0300)
Suoraan randomilla valitun autokoulun sivuilta listahinta Moottoripyöräkortti (A2 TAI A), ei kortteja ennestään  1090,00 €
Ja tämä on vain koulutuksen osuus, siihen päälle lääkärikulut, viranomaiskulut, inssikulut, mahdolliset lisätunnit ym. Okei ei ihan kahtatonnia tee - mutta ei nyt erityisen halpaakaan verrattuna porrastettuun suorittamiseen.

Ja toki, mun puolesta vois olla ihan hyvin suoraan vaan ikään sidottu juttu ja korotus hakemuksesta iän täytyttyä, mutta joka tapauksessa ymmärrän siis sen porrastuksen tarkoituksen ja idean. Se oli tässä se keskeinen juttu...
keskeinen juttu on tuossa lakialoitteessa että se porrastus pysyisi mut siitä tehtäis kevyempi ja halvempi. Nyt jos ajat eka kevytmoottoripyöräkortin ja korotta yks kerrallaan ni tonni + hallintokulut menee rahaa kun sen vois tehdä inssillä ja hallintokuluilla :jees:
Carpe Natem

Ledskukkuu

Quote from: jta on Fri 01.05.2015 15:38:39 (UTC+0300)
Juu ja tuolla muutoksellahan ei tuota porrastusta tosiaan olla muuttamassa vaan just tuota rahastus meininkiä. Mun mielestä on ollu hyvä tuo että on automaattisesti iän ja kokemuksen myötä korottunu tuo luokka. Pienenä miinuksena vain tuo A1 luokka että osa pyöristä kuristetaan siten ettei ne enää toimi kunnolla että voisi jouhevasti ajaa edes muun liikenteen mukana maantienopeuksissa. Nykyaikaisissa pyörissähän voisi aika helpostikkin ohjelmallisesti rajoittaa esim. kierrosnopeuden johonkin tiettyyn eikä pyörä kulkisi tiettyä vauhtia lujempaa isoimmalla vaihteella. Samalla rajoittuisi se huipputehokin kun ei päästä ihan kierrosaluetta parhaimmalle teholle.

Tuolla mistä aikasemmin katoin noita hintoja niin suoraan iso A (ilman muita ajokortteja) 980€+ viranomaismaksut 138€. Siihen vielä se lääkärintodistus päälle. Aika paljonkin tulee halvemmaksi noin kokonaisuutena ajaa suoraan iso A kuin että tipottain ajaa.
Tuo sähkörajoitin olisi hyvä.
Kiinan mopoissakin on joissain cdi boksiin menevä johto, rajoittaa kierroksia 3 ja 4 vaihteella.
Mankin kopiokoneessa.
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview