Emo vaiko kovot menossa rikki?

Started by jta, Wed 19.03.2008 00:23:57 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jta

Elikkä tällänen tapaus tällä kertaa. Kone välillä vetää jumiin eikä meinaa suostua käynnistyyn ennenkuin korjaa windowsin asennusta. Ja kun toinen kovo oli paikoillaan niin pudotteli säännöllisen epäsäännöllisesti pois sitä. Vähän aikaa toimi kunnolla tuon toisen kovon poiston jälkeen mutta nyt jumiutuu entistä pahemmin. Vika diagnoosia varmaan helpottaa virhe ilmotukset mitkä tapahtumien valvontaan on jääny.

Laite \Device\Ide\IdePort7 ei vastannut aikakatkaisuajan kuluessa. Virheen tietona atapi.

Virhe laitteessa \Device\Harddisk0\D sivutustoiminnon aikana. Varoituksen aiheena disk.

Ohjain havaitsi korttivirheen laitteella \Device\Harddisk0\D. Virheen tietona disk.

Täällä tuntuu olevan mukana koneista paljonkin tietäviä niin kysellään täällä tälläisiä. Niin ja emolevynähän on nVidian nForce 680i SLI LT. Ainoot säädöt mitä oon tehny niin muuttanu muistin nopeudet 800mhz--> 1000mhz.

Edit: Kovossa lämmöt siinä noin 47 asteen tienoilla jotka on omasta mielestä korkeat verrattuna aikasempiin jotka on käyny alta 30 asteisina. Ja kovohan /tai kovot) on seagate barracuda 7200.10 320 giganen.

jiidee

Kovalevyjä voit valvoa S.M.A.R.T -työkalulla, esim.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=S.m.a.r.t+harddisk

Onko joku halpa MSI emo, joka ei kestä kellotusta...muuta vakiokellot takaisin...
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Lexa

Tuo kellotus nyt kuulostaa siltä että voisi hyvinkin olla virheen takana, mikäli jostain syystä ei pelaisi kunnolla, mutta toisaalta tuollaisen virheen takana voi olla myös liitännät, tai kovot itsessään... Paha mennä noin suoralta kädeltä sanomaan.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

jta

Ei ole halpa emo. On ihan oikea nvidian emo. Ja tuo kellojen säätö takaisin ei vaikuta toimintaan millään lailla. Olen kyllä tuon kokeillut. Ja smart toiminto tuossa speedfan ohjelmassa kyllä näyttää että kaikki ois kunnossa. Ainakin mun ymmärryksen mukaan.

Ja tosiaan oon kokeillu vaihtaa emoa eri paikkaan ja eri johdollakin. Ei oo apua tuonu sekään. Alkaa itellä jo ideat loppuun. Ja jos sattuu lähteen kone päälle niin toimii hirveen hitaasti.

Tuosta kellotuksesta niin tuo emo toimii normaalistikkin tuona 1000mhz nopeudella muistien osalta mutta tähän LT versioon ne on puotettu biosin asetuksilla siihen 800mhz. Kun tää LT versio on sellainen pelkistetty versio. Usb paikkoja vähemmän jne. Tuossa melkeinpä merkittävimmät erot. Ja toimi tuolla kellotuksella kyllä muutaman kuukauden ihan normaalisti. Häätyy kuitenkin vielä kokeilla täysin vakio säädöillä kunhan saa taas vaihteeksi tuon windowsin korjatuksi.

Ryuu

Quote from: jta on Wed 19.03.2008 13:58:51 (UTC+0200)
Ja smart toiminto tuossa speedfan ohjelmassa kyllä näyttää että kaikki ois kunnossa. Ainakin mun ymmärryksen mukaan.
Smart ei ole kovin luotettava mittari, jopa 70% sen antamista hälytyksistä on vääriä. Smartin arvot vaihtelevat, joten ne voivat välillä olla ihan OK ja välillä taas ei. Itse käytin active SMART -ohjelmaa, kun oli kovo vetelemässä viimeisiään. Varmuuskopiot kannattaa pyrkiä ottamaan mahdollisen kovalevyrikon varalle.
Muutama yiff-kuva päivässä pitää mielen virkeänä.

jta

Tuli tässä mieleen että evga on tuon emon valmistaja. Eli ei ihan halpis ole kuitenkaan.

Mutta en toisaalta kyllä uskois kovoonkaan kun toisen kovon jo poistin kun tiputteli pois sitä. Tai sitten on hemmetin huono tuuri ja on kaks kovoa hajoamassa yhtäaikaa.

Ja oon kokeillu asentaa nuo nvidian ide ajuritkin udestaan ja myöskin kokeillu että poistanu ne ja antanu hyrrätä windowsin omilla ajureilla. Tälläkään ei vaikutusta.

Lexa

jta

Milläs nuo testataan? Ainakin tää emon oma pikatesti näyttäis ok. Pitääkin jossain välissä kokeilla tuolla hitaammalla testillä.

Muisti on joku geil merkkinen 1000mhz nopeuksinen.

Lexa

jta

Kiitokset linkistä. Pitää jostain yrittää kaivella tähän varakoneeseen polttoohjelma että voipi tehdä levyn. Tosin saa nähä että onko tarpeen tuo kun tuntuu kovalevy lopettavan toimintansa kesken eli kesken windowsin latauksenin jää yhtäkkiä vain paikoilleen eli ei tee mitään. Jos nyt saa vielä sen verran tuota kokeiltua että saan toiselle kovolle asennettua windowsin niin sitten näkee taas asiaa vähän paremmin. Ja kiitokset myös muutenkin avusta. Tässä on tullut kuitenkin ihan hyviä neuvoja.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview