Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

IsoPahaJolppi

:jepso: Ei ole suomalaisiin etäisyyksiin suunniteltu nämä ajoaikalait. Moni kolleega on kironnut alimpaan hornaan sen digi-digin kun periaatteessa ihan hulluissa paikoissa "katkoo" päivää poikki, kun lastuaivo on laskenut että työt on tehty...

Tietysti vrk-levon pitämistä se helpottaa, kun se rienaa vastaaan, jos liian aikaisessa meinaat lähteä baanalle. kiekkokoneen kanssa saa olla joka ilta laskemassa, että milloin voi taas lähteä menemään...
Kun tuolla reissun päällä ollessa ne tauot on pakko vaan pitää pois, tai muuten olet liemessä kun ratsiaan liputtavat.
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

maija

jta

Tuo riki piirturi on kyllä siittä pätevä kun näyttää koko ajan ajetun ajan niin on aika helppo seurata noita että millon pitää taukoja viettää.  Ja muistaakseni alkaa vilkuttaan sitä näytön valoakin kun alkaa se 4,5 tuntia tuleen täyteen eikä taukoja ole vielä pidetty.

Quote from: maija on Wed 03.12.2008 23:55:48 (UTC+0200)
Ja sakot lusii kuski, vai???  :think:
Yleensä joo. Otappa ne parit sakot vuoden sisään tuosta niin se käy kortin päälle.

maija

No en aja isoa autoa, mutta.... Onko tauotus ja lepoajat ihan järkeviä? Aattelin vaan, että "pakkolepo" ei välttämättä oo uniaikaa  :think: Jos on aamulähtö ja nukuttu yö takana, niin kuka sen sanoo varmalla , koska se kuski on väsynyt??   :think:

nyyyps

Pienen aavistuksen asiaan saa ajamalla esimerkiksi henkilöautoilla kaikki ne ajat, jotka laki antais periksi. Ja vuorokausilepoa pidetään vain sen mitä on pakko, ei varttiakaan yli. Autoa ei seisoteta turhaan.

Onhan se turruttavaa se autoilu, kai ne happihyppelyitä ja kahvitaukoja tahtoo pitää, että ei kuskit hypnotisoidu vain passiivisena tuijottamaan tietä. Pysyy skarppina, kun välillä kävelee kahvipaikalle ::hihsmoke
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

IsoPahaJolppi

Quote from: maija on Wed 03.12.2008 23:55:48 (UTC+0200)
Ja sakot lusii kuski, vai???  :think:
:jepso: Ainoat mistä saattaa tulla sanktiota firmalle ovat,
1. Ajoneuvoviat (tosin kuskikin saa henk.koht sakon viallisella autolla lähtemisestä, liikenneturvallisuuden vaarantaminen, tms.)
2. Ylikuormamaksu saattaa joissain tilanteissa mennä maksuun virmalle, jos voi todistaa, että on käsketty ottamaan ylikuormaa (eli tuskin koskaan...) tosin tästäkin tulee merkintä kuskin rekistereihin...

Ja sitten kun kerättyjä sakkoja on tarpeeksi, niin kortti pois kuukaudeksi. vähintään, eikä paljoa auta vaikka kuinka yrittäisi selvittää, että sitä korttia ihan oikeasti tarvii työkseen...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812018683507_uu.shtml

Rattis + ylinopeus + tunnettu tateilija = 1/2 vaaditusta rangaistuksesta "tarvitsee autoa työssään"  :jepso:

Rattis + ylinopeus + tavallinen rekkamies (omalla ajalla, omalla autolla) = Vähintään vaadittu rangaistus tai ehkä vähän pidennettynä, kun se on niin kauheaa jälkeä jos sattuu rekan ratissa olemaan humalassa....   

Luulisin niin ( toivon ainakin), että tänä päivänä rahtarit on senverran valveutunutta porukkaa, että he ymmärtävät pitää sen korkin tiukalla niin kauan kun ollaan työn kanssa tekemisissä.  Jos sieltä rekan ratista kärähtää, niin siinä vaiheessa ymmärrän kyllä reilunmittaisen rangaistuksen aiheellisuuden.

Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

IsoPahaJolppi

Quote from: maija on Thu 04.12.2008 00:11:35 (UTC+0200)
No en aja isoa autoa, mutta.... Onko tauotus ja lepoajat ihan järkeviä? Aattelin vaan, että "pakkolepo" ei välttämättä oo uniaikaa  :think: Jos on aamulähtö ja nukuttu yö takana, niin kuka sen sanoo varmalla , koska se kuski on väsynyt??   :think:
Yleisesti ottaen, taukojahan on ihan hyvä pitää
tästä on hyvä esimerkki omakohtaisesti parin vuoden takaa kesäkuun alkupäiviltä

Lähdin illalla jossain 21 tienoilla ajelemaan. ajelin viitisen tuntia, nukuin 5 tuntia, ja jatkoin matkaa.
1/2 tunnin matka purkupaikkaan, josta tunti seuraavaan lastauspaikkaan. Pietarsaaresta kuorma kyytiin ja kohti Raumaa.
Vähän ennen vaasaa botnia-hallin kohdalle viralliset omaiset liputtivat laitaan jossain klo 14 maissa.
Itse olin laskenut, että minulla on vielä ajoaikaa jäljellä reippaasti,ainakin raumalle, kun olin kuitenkin useamman tunnin nukkunut siinä välillä..
Vaan kun kuorma ja paperit ja kiekot oli tarkistettu, niin työsuojeluvaltuutettu tuli pudottamaan pommin niskaan

- Se on muuten niin, että sulla loppuu työpäivä just tähän. Muuten ei tule lakisääteistä taukoa tähän kiekkoon.
- Täh mitävit.... mutta minähän nukuin tuolla matkalla
- Juu ei se mitään vaikuta, vedä vaan verhot ikkunaan niin et saa sakkoja. (Tässä kohtaa hiukan alkoi vit***aa)
- Enpä muuten vedä verhoja tässä kohtaa ikkunaan
- No jos me määrätään, tuli siihen poliisikin mukaan, - niin pakkohan sun on tähän jäädä
- Ei muuten ole, ja näytin helmeä vissypullon pohjalla.
- Mulla on oikeus mennä sellaiseen paikkaan viettämään lakisääteinen vrk-lepo, missä pystyy syömään, käymään suihkussa, ja periaatteessa pitäisi vielä olla valvottu parkkipaikkakin, että jos siitä jatketaan tätä väittelyä...
Pienen hetken poliisi ja työsuojelutarkastaja mulkoili toisiaan ja minua, jonka jälkeen tarkastaja keksi hienon pelastautumistavan
- No minä kirjoitan tähän tarkastuslomakkeeseen, että määrätään viettämään lepoaikaa Vaasan abc:n pihaan.
- Ja me kyllä tullaan katsomaan kun tästä lähdet, että olet kanssa siellä, jatkoi poliisi,
- Ja jos et ole niin soitetaan liikkuvien partio sua vastaan, etkä sitten ihan pienillä sakoilla selviäkkään...

No keskustelusta seurasi se, että minähän menin vaasaan peukun pihalle "lepäämään"... Olin klo 15 maissa siinä parkissa, ja siihen aikaan riitti 8h vrk-lepoaika. Eli klo 23 sai lähteä jatkamaan..
(piti tietysti soittaa ajojuitsarillekin, että jos oli ollut suunnitelmia jatkokuormien varalle, niin ne nyt hiukan muuttuvat. jälkikäteen kertoi joutuneensa aika monen auton valmiiksi sommitellut hommat mulkkaamaan täysin uusiin puihin tämän huilin takia)

Siellä minä sitten "nukuin hyvin"  kaikenkaikkiaan varmaan pari tuntia sain nukuttua, tosin syömässä ja suihkussa pääsin käymään.

Kun kello kilahti 23, niin minäpoika pääsin jatkamaan matkaani "virkistyneenä", ainakin lainkirjaimen mukaan, ja oli muuten pirun antoisaa, hyvä kun jaksoin raahautua raumalle, silmät ristissä kaiken matkaa.

Sain kuorman purettua, ja uuden kyytiin joskus aamuyöllä 3-4 välillä, ja lähdin jatkamaan matkaa, niin oli pakko käydä levikkeelle pariksi tunniksi silmät kiinni, että uskalsi jatkaa.
Päivällä sitten mäntässä purin kuorman, Kaipolasta hain uuden päälle, ja jo ennen jyväskylää oli pakko käydä uudestaan punkalle pariksi tuntia, että uskalsi taas jatkaa matkaa...

Ratsiasta oli se seuraus, että en todellakaan siitä vaasasta lähtiessäni ollut liikenteellisesti parhaassa iskussani.

Alkuperäinen ajatus minulla oli se, että olisin ajanut raumalle, vaihtanut siellä kuorman ja senjälken, joskus illalla 22 tienoilla vetäny verhot ikkunaan jossain levikkeellä. Siinä olisin yöaikaan elpynyt, ja aamusta jatkanut matkaani.
Mutta väkisinmakaamiseksi meni...

Lexa

Johan sen jokainen järkevä ihminen tajuaa, että fiksumpaa on ajaa mitä on ajettavana niin kauan kuin omasta mielestä tuntuu että turvallisesti pystyy, ja sitten oikeasti väsyneenä mennä nukkumaan kun hommat on ohi. Saa paremmin unen, parempaa unta, virkistyy oikeasti - vertaa, ajoa katkotaan jatkuvasti, työpäivä pitenee, mikään tauko ei kesken työn varmasti virkistä, jos sitä ei tahdo pitää, saat hommat myöhemmin valmiiksi, oikeasti nukkumaan pääsy viivästyy jne. jne.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

nyyyps

Quote from: IsoPahaJolppi on Thu 04.12.2008 08:59:51 (UTC+0200)
Luulisin niin ( toivon ainakin), että tänä päivänä rahtarit on senverran valveutunutta porukkaa, että he ymmärtävät pitää sen korkin tiukalla niin kauan kun ollaan työn kanssa tekemisissä.  Jos sieltä rekan ratista kärähtää, niin siinä vaiheessa ymmärrän kyllä reilunmittaisen rangaistuksen aiheellisuuden.
Tuo minun miehenretku lähti muun muassa sen takia edellisestä firmasta, että joutui kovaa kohmeloa sairastavan kyydissä istumaan. Viinanhajuinen hengitys vielä miehellä, ja pomo aina päissään kun vapaalla. Iltapalana keikallakin kuulemma vähintään sikspäkki.

Näitä retkujaki tahtoo olla. :sorry:
Vaan aika äkkiä kilpailu karsii niitä pois, viinaanmenevää renkiä tai torpparia ei firmat kato kauaa.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

IsoPahaJolppi

Toivon ettei minua ymmärretty väärin, jos minä jään jonkun sellaisen paikan pihaan yötauolle, missä on mahdollisuus saunoa, niin kyllä minullekin maistuu sen saunan päälle se bisse, mutta vain se yksi.
Kotona sluibaillessa saattaa mennä useampikin pitkinpäivää, mutta töissä ei oikein kehtaa leikkiä, kun tuo pankinjohtajakin saattaisi hermostua, jos minun palkkatuloni loppuisivat...  :sorry:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview