Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

IsoPahaJolppi

Quote from: maija on Sat 23.08.2008 00:21:29 (UTC+0300)
Mää en tosta havainnu kun näppärän ranneliikkeen ja liikkumattoman kytkinjalan  :blink: :think:
Wunderbaumi oli jalkatilas  :think:(jalkahiki-Viki??)  :think:


Muuten: Rattimahas on hellyyspinta-alaa  ::lsmoke ::lsmoke

Vähänkö meinaa väkisin puskea edellinen ammatti päälle, ja tekisi niin mieleni valistaa hetkinen fullerilla ajamisesta maijaa, mutta yritän hillitä itseni kaikin keinoin...   :kahvi:

Jos se rattimaha tarkoittaa tälläistä rantapalloa niin aika hienosti mutoiltu tuo hellyyspinta-ala
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

maija

Quote from: IsoPahaJolppi on Sat 23.08.2008 01:22:35 (UTC+0300)
Quote from: maija on Sat 23.08.2008 00:21:29 (UTC+0300)
Mää en tosta havainnu kun näppärän ranneliikkeen ja liikkumattoman kytkinjalan  :blink: :think:
Wunderbaumi oli jalkatilas  :think:(jalkahiki-Viki??)  :think:


Muuten: Rattimahas on hellyyspinta-alaa  ::lsmoke ::lsmoke

Vähänkö meinaa väkisin puskea edellinen ammatti päälle, ja tekisi niin mieleni valistaa hetkinen fullerilla ajamisesta maijaa, mutta yritän hillitä itseni kaikin keinoin...   :kahvi:

Jos se rattimaha tarkoittaa tälläistä rantapalloa niin aika hienosti mutoiltu tuo hellyyspinta-ala

Tarkottaa  :jepso: :jepso: on enemmän siliteltävää  ::lsmoke
Fullerista en ymmärrä mitään  :nope:

IsoPahaJolppi

#282
Quote from: maija on Sat 23.08.2008 01:24:39 (UTC+0300)
Quote from: IsoPahaJolppi on Sat 23.08.2008 01:22:35 (UTC+0300)
Quote from: maija on Sat 23.08.2008 00:21:29 (UTC+0300)
Mää en tosta havainnu kun näppärän ranneliikkeen ja liikkumattoman kytkinjalan  :blink: :think:
Wunderbaumi oli jalkatilas  :think:(jalkahiki-Viki??)  :think:


Muuten: Rattimahas on hellyyspinta-alaa  ::lsmoke ::lsmoke

Vähänkö meinaa väkisin puskea edellinen ammatti päälle, ja tekisi niin mieleni valistaa hetkinen fullerilla ajamisesta maijaa, mutta yritän hillitä itseni kaikin keinoin...   :kahvi:

Jos se rattimaha tarkoittaa tälläistä rantapalloa niin aika hienosti mutoiltu tuo hellyyspinta-ala

Tarkottaa  :jepso: :jepso: on enemmän siliteltävää  ::lsmoke
Fullerista en ymmärrä mitään  :nope:

:jippii: x2. sekä rantapallo, että fuller-käyttöopetus on ilmeisesti hyväksytty.


Siis eihän siinä fullerissa ole muuta ideaa verrattuna tavalliseen henkilöauton lootaan kuin se, että sillä pitää antaa aina vaihdettaessa sopivat kierrokset koneella vaihdelaatikon rattaille käyttämällä vapaavälissä kytkin ylhäällä ja varpaalla samalla lipsauttaen kaasua aina alaspäin vaihdettaessa.

Ja koska siinä fullerissa ei ole erillisiä synkronointirenkaita jarruttamassa vaihtamistapahtumaa, niin se on pirun nopea laatikko vaihtaa, myös ilman kytkintä, jos osaa tekniikan ja on hyvä kierroskorva kuskilla.

(Selailin tuossa vielä vähän vanhempia sivuja, niin tuossa kuutossivun alalaidassa on aika hyvä videopätkä, mistä kuuluu aika hyvin se tekniikka kuinka kytkinpoljin+kaasu+vaihdekäsi toimii sujuvasti uhteen (tai jopa joskus puoleen kahteen  :psycho: ))

->edit. Tässä videossa näkyy/kuuluu aika hyvin sekä kytkinliike (kaksoispoljenta ylöspäin vaihdettaessa), että myöskin kytkimen välinosto+ välikaasu alaspäin vaihdettaessa

http://www.youtube.com/watch?v=OJfCqYsV1_o
kun en muista olenko tämänkin jo tänne jonnekkin postannut, mutta kertaushan on opintojen anoppi tai joku muu vastaava lähisukulainen...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

koppis

Kaksois poljentaa tulee käytettyä ihan uudessakin volvossa kun vitonen on jostain syystä hidas muuten laittaa sisään :jees:

Ja omassa volkkarissa huomasin unisena töistä tullessani että kytkin on hyvä ainoastaan liikkeelle lähdössä ja pysähtyessä, nopeempi ilman kytkintä... alkaa olee välykset kohillaan :psycho:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

McCLANE

urakka nuppi ja pieni rattimaha  :jippii:
välillä kuullosti keppi ottavan maahan etsiessä sopivia kierroksia
ask a stupid question - get a stupid answer.

IsoPahaJolppi

Kun nyt rupee tarkemmin ajattelemaan, niin kyllä minäkin aika usein lipsautan sen kytkimen välillä ylös ja passaan kaasulla kierrokset, kyllä se nopeuttaa vaihtamista, tai ainakin tulee kunnon rekkamiesfiilis...  ::lsmoke
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

McCLANE

kyllä se fulleri pieniet rutinat kestää ja isommatkin, kuten varmaan huomasit kuski rupes jo hyvissä ajoin ottaan vaihdetta pikku hiljaa pois
ja kun se löysä kohta tulee kierrosten ollessa kohdallaan, seuraava vaihde meneekin "imaisemalla"
ask a stupid question - get a stupid answer.

maija

Ja täällä jatkuu aihe fuller....  ::hihsmoke
Mua ei kannata alkaa siitä valistamaan, en tuu koskaan noin isoa autoa ajamaan.... Mikä kansalaisten turvallisuutta ajatellen on erinomaisen hyvä asia  :jippii:

paavo

Uskoisin oikean fullerin olevan säyseämpi käyttää, kuin tuo minun risa loota :think:
Siinä on aluevaihtaja keppiä sivuttain liikauttamalla,(kuitenkin ilmalla) kepin välyksistä johtuen meinaa kuski tippua penkiltä sitä käyttäessä ::hihsmoke

IsoPahaJolppi

Quote from: kulli paavo on Sat 23.08.2008 10:46:54 (UTC+0300)
Uskoisin oikean fullerin olevan säyseämpi käyttää, kuin tuo minun risa loota :think:
Siinä on aluevaihtaja keppiä sivuttain liikauttamalla,(kuitenkin ilmalla) kepin välyksistä johtuen meinaa kuski tippua penkiltä sitä käyttäessä ::hihsmoke
::lsmoke Oikein tupla-H zf:läinen. Joissain -80 luvun alkupuolen mersuissa oli myös samanalinen loota. En oikein päässyt koskaan sinuiksi sen kanssa. Jotenkin tottumuksenvastainen se sivulleheitto siinä aluetta vaihtaessa, kun se on kuitenkn yleensä napilla toteutettu.

Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview